Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko veikkauksia, koska alkaa julkisella puolella suuret YT:t

Vierailija
24.01.2026 |

Tuhansia täysin turhia virkoja, joihin ei ole enää varaa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan yyteetä menossa ja lomautuksia tulossa kuntiin. Seuraa aikaasi.

Vierailija
22/31 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko  julkisella terveydenhoitoa, sosiaalipalveluja vai mitä? Minä olin vahhustenhoitaja Vantaan kaupungilla ja sain potkut, koska säästöt. Täällä kotona möllötän työttömänä. Ei mitään toivoa saada töitä, ikää jo 62. Lähihoitajia on  työttöminä tuhansia Vantaalla.  Tästä ei puhuta.

Julkisella löytyy käsittämätön määrä kaiken maailman koordinaattoreita, projektipäälliköitä ja muita vastaavia, joita ilman homma toimii aivan loistavasti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan yyteetä menossa ja lomautuksia tulossa kuntiin. Seuraa aikaasi.

Nyt oli puhe isoista YT:istä. 5000 kertaheitolla ulos

Eri

Vierailija
24/31 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan pomot lisääntyy ja alaisia potkitaan ulos. Just jäin yt:issä työttömäksi ennen joulua kymmenen muun kanssa.

Vierailija
25/31 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly korvaa monet virat seuraavalla vuosikymmenellä

Ei vaan jo ennen tämän vuosikymmenen loppua. 

Oikein hyvä. Katsotaan sitten uudelleen ne takautuvasti asetetut karenssit, kun tulevat kerjäämään almuja ja terveyttä.

Hyville olen hyvä poikkeuksetta, asiat kun voi hoitaa monella tavalla. 

Vierailija
26/31 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret YT:t olisi pitänyt alkaa jo aikoja sitten, mutta oma veikkaukseni on että tämän vuoden puolella leikataan lisää. Ajoitus riippuu hieman siitä miten paljon tämä ulkopolitiikan sekoilu kuormittaa meidän päättäjiä. 

Vierailija
27/31 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden alkupuoliskolla, siis ennen kesälomakautta.

Vierailija
28/31 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko  julkisella terveydenhoitoa, sosiaalipalveluja vai mitä? Minä olin vahhustenhoitaja Vantaan kaupungilla ja sain potkut, koska säästöt. Täällä kotona möllötän työttömänä. Ei mitään toivoa saada töitä, ikää jo 62. Lähihoitajia on  työttöminä tuhansia Vantaalla.  Tästä ei puhuta.

Julkisella löytyy käsittämätön määrä kaiken maailman koordinaattoreita, projektipäälliköitä ja muita vastaavia, joita ilman homma toimii aivan loistavasti. 

Heistä huolimatta jotenkin on pärjätty. Kohta pärjäämme huomattavasti paremmin.

Itsekin olen parin alan asiantuntija ja tietotyöläinen ollut. Eräällä alalla kirjoitin jo toissa vuosikymmenellä pieniä ohjelmia/scriptejä, jotka tekivät sen mikromanageraavan portaan turhaksi. Eipä ole tullut glooriaa, lähinnä turpaan 😂

Siellä se teidän palkinto kohta hierotaan vasten kasvoja, tiesin tämän tulevaksi ja hoidin oman selustan kuntoon. Mulkkujen kanssa älköön kukaan tehkö mitään yhteistyötä.

Vierailija
29/31 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä ne ovat nuo tuhannet turhat virkamiehet? Kun aina sitä hoetaan että Suomessa on satojatuhansia virkamiehiä, niin keitä he ovat?

Vierailija
30/31 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen sektori toteuttaa yt:tkin väärin, vain suorittava porras irtisanotaan, johtajat jäävät vaikkeivat tee mitään suorittavaa työtä, mutta kukas sitten tekee ne varsinaiset suorittavat työt?

Vierailija
31/31 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä työtön vanhustenhoitaja. Sanotaan, että hoitajista on pulaa, heitä tuodaan Filippiineiltä, paikkaamaan pulaa. Samaan aikaan suomalaisia lähihoitajia on työttöminä tuhansia.