Onko veikkauksia, koska alkaa julkisella puolella suuret YT:t
Tuhansia täysin turhia virkoja, joihin ei ole enää varaa.
Kommentit (31)
Tekoäly korvaa monet virat seuraavalla vuosikymmenellä
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly korvaa monet virat seuraavalla vuosikymmenellä
Ei vaan jo ennen tämän vuosikymmenen loppua.
Tänä vuonna, tarkkaa aikaa vaikea sanoa.
Siinähän sitten itkette kun mistään ei saa enää apua
Toivottavasti alkaa jo ensi maanantaina.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän sitten itkette kun mistään ei saa enää apua
Kunhan nyt päästään ensin samaan miehitykseen kun on muissa pohjoismaissa, niin sekin auttaa jo paljon. Suomessa julkinen sektori on aivan liian suuri suhteessa verotuloihin.
Koko ajanhan niitä käydään ympäri Suomen.
No mutta kai sinne nyt kavereiden poliittisesti nimitetyt palkkiovirat jää?
Joitain perustyöntekijöitä voi koskeakin.
Teitä elämäntapatyöttömiäkin on ihan liikaa. Milloin teitä aletaan potkimaan pois?
Vierailija kirjoitti:
Teitä elämäntapatyöttömiäkin on ihan liikaa. Milloin teitä aletaan potkimaan pois?
Niin on teitä "mukamas töissä oleviakin"
Hoitajia potkittu jo satoja vaikka vajausta oli jo aiemmin. Johtoporsaat on suojeltuja poliittisia virkoja.
Sosiaalitanttoja on ainakin liikaa
Persuilla on käynnissä jo. Edessä olevan vaalitappion jälkeen puoluetuki pienenee ja Työmies ja Hommafoorumin lyttynenä pannaan takaisin eläkkeelle ja kortistoon.
Kokoomuksessa käy kato myös: kaksi kansanedustajaa ilmoittanut lopettavansa hommat kun löytyi jotain paremmin palkattua ja varaedustajat ei halua tulla tilalle.
Joka leikkiin ryhtyy, leikin kestäköön mutta ei nämä pullalla ruokitut kestä.
400000 tukibyrokraattia voisi potkia pihalle ja automaattinen kansalaispalkka tilalle kaikille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin menestysekkäästi olen mukamastöissä ollut kohta 38 vuotta, yksityisellä sektorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin menestysekkäästi olen mukamastöissä ollut kohta 38 vuotta, yksityisellä sektorilla.
Ei voi kun ihmetellä miten sä olet saanut olla niin pitkään, kun tuo luetun ymmärrys on noin heikolla tasolla. Ketju koskee julkista sektoria, ei siis yksityistä sektoria. Ehkä sun kollegat osaa selittää maanantaina eron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun palkan maksaa joku muu kuin veronmaksajat
Tarkoitatko julkisella terveydenhoitoa, sosiaalipalveluja vai mitä? Minä olin vahhustenhoitaja Vantaan kaupungilla ja sain potkut, koska säästöt. Täällä kotona möllötän työttömänä. Ei mitään toivoa saada töitä, ikää jo 62. Lähihoitajia on työttöminä tuhansia Vantaalla. Tästä ei puhuta.
Q2/2026