Te nelikymppisenä lapsen saaneet, tajuatteko että kun lapsi on noin 30v niin te olette jo vanhuksia.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vanhempani (molemmat yli 75 vuotta) ovat juuri ihan innoissaan lähdössä pariksi päiväksi lastenvahdiksi siskoni 3-vuotiaalle. Ei niistä isovanhemmista taida olla lastenhoitoapua silloinkaan jos ovat edelleen työelämässä. Ja lastenlasten hoitaminen missä tahansa iässä on tietenkin täysin vapaaehtoista.
Minun äidistäni tuli isoäiti 50-vuotiaana, eikä hän ole hoitanut lastenlapsiaan päivääkään. Hänen mielestään jokainen hoitakoon omat lapsensa, mutta hän vain unohti hoidattaneensa minut ja siskoni omalla äidillään ja anopillaan.
Käytkö vajaalla, kai nyt jokainen ton osaa laskea
PASKATROLLAAJA ALOITTI TAAS RIITELYKETJUN
Se 30 on enemmän kun sun ÄO, kirjoituksen perusteella
Ehkä ei tarvitse mennä ikinä töihin, jos saa tarpeeksi ison perintöpotin.
Lapsenlapset voi laittaa sijoitukseen jos ei jaksa hoitaa,a🤗
Tätini tuli isoäidiksi reilusti yli 70 vuotiaana Kun sai kaksi laslasta lähemmäs 40 v. Taisi olla 75 Kun ensimmäinen lapsenlapsi syntyi. Lapset opiskelivat pitkälle ennen kuin perustivat perheen. Toinen lapsista sai esikoisen kun oli 43. Kaikin puolin kaikilla onnistunut elämä
Nelikymppiset taitaa tällä hetkellä olla niitä jotka eniten haluaa perhettä ja synnyttää, nuoret on veloja. Varmaan parempi sitten kuitenkin tälle vauvakato-maalle että nelikymppiset lakkaavat hankkimasta lapsia kun se aapeeta häiritsee, niin ollaan sitten niiden joiden nuorten synnyttäjien varassa. Lapsimäärä putoaa entisestään mutta mitäs siitä.
Ensimmäisen lapsen kohdalla me vanhemmat olimme 40 ja toisen kohdalla 42. Itse olemme lapsemme hoitaneet, emmekä odota aikanaan meidänkään hoitavan lapsenlapsia. Mielellään tietysti hoidamme jos pyydetään, mutta emme vaadi emmekä odota näin tapahtuvan.
Vierailija kirjoitti:
Ei nelikymppisenä enää saada lapsia, se juna on jo mennyt.
Eli pitääkö vain todeta, että hups, ehti tulla mittari täyteen, ei sitten?
Vähän väliä märistään kun ei suomalaiset tee lapsia, ja nyt sitten vielä märistään kun niitä tehdään myöhemmällä iällä. Mikään ei näköjään ole koskaan hyvin.
Sain 48-vuotiaana lapsen vahingossa kun mies on niin kauhea seksipeto. Aika vanha tulen todella olemaan, jos edes ehdin lapsenlapsia nähdä. Enpä kyllä ole omia isovanhempia itsekään ehtinyt nähdä, kun omat vanhemmatkin sai minut vanhana (isä oli vajaa 60 v, äiti vaan 38 v) Ei sitä tiedä, mitä on menettänyt kun ei ole koskaan jotain kokenut
Mun kuopus on nyt 24v, minä täytän 66v. Hänellä ei ole aikomustakaan pariutua tai hankkia lapsia joten enköhän pärjää. En edes asu Suomessa kuin osan vuotta.
Vanhempien lasteni lapset olen jo hoitanut (ja hoidan yhä)
Vanha osaa kasvattaa lapsestaan pärjäävän, joten taatusti pärjää kolmikymppisenä, hyvän kasvatuksen ja kouluttautumisen jälkeen. Ei tulisi mieleenkään antaa lapsia isovanhempien vastuulle. Rahalla saa lapsenvahteja ja kaikkea muutakin. Vapaaehtoinen lastenlasten hoitaminen aika ajoin on ihan ok, mutta eivät isovanhemmat saa olla kokonaisvastuussa lapsenlapsistaan. Eikä kenelläkään ole siihen velvollisuuttakaan. Jos lapsi ryssii asiansa hankkiutumalla yksinhuoltajaksi, eihän se ole isovanhempien asia hoitaa niitä lapsia.
Siis suurin osa suomalaisista hankkii lapsia, mutta hoidattaa ne päiväkodeissa työssäoloaikanaan. Se on ok ja pakkotilanne. Vapaa-aikana ne lapset kyllä hoidetaan itse tai palkataan hoitaja. Isovanhempien rooli ei ole hoitaa kokonaisvastuullisesti lapsenlapsia. Mökillä voi olla paljon vaaroja, kuten ranta, hyönteiset, maasto yleensä jne. ja 24/7 vastuu on kyllä vanhemmilla.
Isäni oli 41 kun mä synnyin. Ei kyllä koskaan vanhalta tuntunut kun urheili, oli aktiivinen ja reissasi vielä yli 9-kymppisenäkin. Ihan paras isä jonka kanssa kävin kalassa, vaeltamassa ja yleensäkin liikuttiin luonnossa hyvin paljon.
Siksipä aikanaan sanoin aikanaan vaimolle, että lapset tehdään ennen kuin täytän 35. Olin 34 kun kuopus syntyi.