Vauva syntyy huomenna!
Jännittää, pelottaakin vähän. Hyvä että joku vielä synnyttää uusia pikkuihmisiä tähän maahan. Muita samassa tilanteessa?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon!
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon!
Kiitos!
Onnittelut kuuluvat vauvalle, ei vulvalle (eli sinulle).
Onnea. Vauva on vähön lapsellinen sana. Riippuu ketä sanoo. Esim. kun lääkäri soitti sektion leikkauspäivästä tyyliin: Vauvsi syntyy xxx päivä, kuulosti se jotenkin lapselliselta. En tiedä miksi. Ehkä puhetapa oli lapsellinen. Olin yli 40-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Onnea. Vauva on vähön lapsellinen sana. Riippuu ketä sanoo. Esim. kun lääkäri soitti sektion leikkauspäivästä tyyliin: Vauvsi syntyy xxx päivä, kuulosti se jotenkin lapselliselta. En tiedä miksi. Ehkä puhetapa oli lapsellinen. Olin yli 40-vuotias.
No miten se olisi pitänyt sanoa??? Sikiö ulkoistetaan xxxx päivänä?
Onnittelut, ap!
En kyllä tiennyt etukäteen, minä päivänä lapsi tulee syntymään. No, jos on keisarileikkausaika sovittu, niin sitten. Tehdäänkö niitä sunnuntaisin, jollei ole hätätilanne kyseessä?
Tehdäänkö muka käynnistyksiä tai suunniteltuja sektioita sunnuntaisin?
Vierailija kirjoitti:
Ei tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Käynnistyksiä ainakin tehdään. Itse olin viime elokuussa koko viikonlopun käynnistelyssä, mutta ei toiminut. Vauva syntyi maanantaina sektiolla. Ja kyllä, ap, tuo on ihan hurja tunne, että se masussa tähän asti ollut kaveri syntyy huomenna. Pääset tapaamaan hänet ensi kertaa. Onneksi olkoon!
Jos olet menossa sektioon, niin ymmärrän hyvin jos jännittää. Se on kuitenkin kokonaisuudessaan ohi muutamassa tunnissa, kanyylien laitosta puuduteaineen vaikutuksen loppumisesta aiheutuvaan vapinaan, jolloin vauva on sulla jo sylissä. Se tulee olemaan yksi elämäsi suurista päivistä. Koeta muistaa nauttia joka hetkestä :)
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on äärettömän tyhmä, jos käyttää kuka-sanan tilalla sanaa ketä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä tiennyt etukäteen, minä päivänä lapsi tulee syntymään. No, jos on keisarileikkausaika sovittu, niin sitten. Tehdäänkö niitä sunnuntaisin, jollei ole hätätilanne kyseessä?
Synnytys on jo alkanut, kyllä siinä tunteja menee.
Vierailija kirjoitti:
Säälin lastasi :(
Ihan turhaan, hän on loistava vanhempi kaikille lapsilleen. Kaikki rakkaudella tehty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon!
Kiitos!
Onnittelut kuuluvat vauvalle, ei vulvalle (eli sinulle).
Onnittelut välitetään heti kun syntyy. Ei tule minusta tämä vauva.
Vierailija kirjoitti:
Osanottoni.
Kiva kun otat osaa iloon ja jännitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä tiesin, kun käynnistettiin, ettei kasva liian isoksi. Sain valita syntämäpäivän 2 päivästä pe tai ma
Ihanaa! Turvallista synnytystä, tsemppiä ja onnea!!
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa! Turvallista synnytystä, tsemppiä ja onnea!!
Kiitos!
Onneksi olkoon!