Miksi kokoomuksen äänestäjiä demonisoidaan?
Tavallisia työssäkäyviä kansalaisia yleensä. Ajattelevat, että työstä syntyy hyvinvointia ja työnteon pitää aina ollan ensisijaista mitä tulee itsensä ja perheensä elättämiseen.
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on äärimmäisen konservatiivinen puolue kulissien takana. Naisministerit soittelevat aina miesministereille ja kysyvät, mitä pitää vastata toimittajille ja miten toimia missäkin tilanteessa. Jos ministeriksi nostetaan nainen, valitaan sellainen kiltti tampio jolle taustalla kähmyröivät EK:n pojat syöttävät toimintaohjeet. Olen tarpeeksi läheltä tuota nähnyt, jo 90-luvulla. Kokoomus ei muutu.
Jotenkin olen tätä miettinyt, kun katsonut ohjelmia missä ovat olleet.
No, eipä siinä mitään, kiva että olet tyytyväinen. Ilmeisesti tienaat yli 10000 euroa kuukaudessa, kun ainakin itselläni vaan vero nousi ja vähennykset pieneni tai poistui. Ja esim. työttömyysvak maksu nousi 30 prosenttia ja myös eläkemaksu nousi. Kannatta vilkasta oma palkkakuitti ja verrata viime vuoteen.
Lisäksi alv on noussut, tosin nyt tuli tämä puolen prosentin alennus mutta alv korkea on edelleen.
Tienaan tuosta puolet, mutta verokoritissa on pienempi numero ja palkkanauhassa selvästi isompi summa kuin viime vuonna viivan alla. Olen erittäin tyytyväinen kokoomuksen politiikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennus tuohon pääomatulokohtaan. Kokoomus nimenomaan ihailee sellaisia, jotka ovat yhteiskunnalle vain ja ainoastaan taakka. Eivät tuota mitään. Vaativat käsi ojossa koko ajan lisää. Ottavat kaiken, minkä irti saavat. Joiden ahneus on pohjaton.
---
Et erota sitä että yritys maksaa vapaaehtoisesti osinkoa kun olet suostunut ottamaan riskin ja rahoittamaan ko. yritystä siitä, että julkinen sektori lappaa sulle, loiselle, rahaa?
Avaisitko tuota vähän? Miten julkinen sektori lappaa minulle rahaa? Millä mittarilla olen loinen?
Kokkareiden esitys hallituksessa on ollut melko heikko, mutta ksnnatus se vaan pysyy.
Vierailija kirjoitti:
No, eipä siinä mitään, kiva että olet tyytyväinen. Ilmeisesti tienaat yli 10000 euroa kuukaudessa, kun ainakin itselläni vaan vero nousi ja vähennykset pieneni tai poistui. Ja esim. työttömyysvak maksu nousi 30 prosenttia ja myös eläkemaksu nousi. Kannatta vilkasta oma palkkakuitti ja verrata viime vuoteen.
Lisäksi alv on noussut, tosin nyt tuli tämä puolen prosentin alennus mutta alv korkea on edelleen.
Tienaan tuosta puolet, mutta verokoritissa on pienempi numero ja palkkanauhassa selvästi isompi summa kuin viime vuonna viivan alla. Olen erittäin tyytyväinen kokoomuksen politiikkaan.
Matematiikka ei taida olla vahvinta alaasi.
On lukuisia muitakin veroja kuin tulovero. On myös erilaisia verovähennyksiä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matematiikka ei taida olla vahvinta alaasi.
On lukuisia muitakin veroja kuin tulovero. On myös erilaisia verovähennyksiä..
En kuulu ammattiyhdistykseen, joten sen verovähennyksen poistuminen ei vaikuta tuloihini mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Se on hyvää kuulla että kokkaret pitävät suomen pystyssä. Nyt kokkaret pitäisi tehdä mitä käsketään = lisätkää kuluttamista. Me muut laitamme rahamme ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeistopuoluetta äänestävää työläistä kutsutaan yleisesti nimellä idiootti.
Ja sitten ihmettelet aloitusta🤣Olen, eri mutta kerrotko mitä fiksua on siinä että työntekijän asemassa oleva, palkkatuloista riippuvainen ihminen äänestää kokoomusta?
Jos vaikka ei pidä kommunisteista? Sananvapauden rajoittamisesta? Wokesta? Ymmärtää yrittämistä, rakastaa kristillisiä arvoja, demokratiaa ja tasa-arvoa. Ymmärtää klassisen liberalismin ja intersektionaalisen liberalismin räikeän eron. Siinä muutama!
Kommarit on kateellisia, se on niiten juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeistopuoluetta äänestävää työläistä kutsutaan yleisesti nimellä idiootti.
Ja sitten ihmettelet aloitusta🤣Olen, eri mutta kerrotko mitä fiksua on siinä että työntekijän asemassa oleva, palkkatuloista riippuvainen ihminen äänestää kokoomusta?
Jos vaikka ei pidä kommunisteista? Sananvapauden rajoittamisesta? Wokesta? Ymmärtää yrittämistä, rakastaa kristillisiä arvoja, demokratiaa ja tasa-arvoa. Ymmärtää klassisen liberalismin ja intersektionaalisen liberalismin räikeän eron. Siinä muutama!
Etkö tosiaan osaa tehdä mitään muuta kuin valittaa?
Kokoomus haluaa vaihtaa sinutkin aasialaiseen, suomalainen työläinen. Olet liian kallis, tiedät liikaa työhön liittyvistä laiesta, etkä tee vähintään 15-tuntisia päiviä.
Lähinnä ihmettelen ns normaaleja, (ei kokoomuksen hyväveliveekostoon kuuluvia, suuryrityksen johtajia tai miljonääriä) jotka äänestävät kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on äärimmäisen konservatiivinen puolue kulissien takana. Naisministerit soittelevat aina miesministereille ja kysyvät, mitä pitää vastata toimittajille ja miten toimia missäkin tilanteessa. Jos ministeriksi nostetaan nainen, valitaan sellainen kiltti tampio jolle taustalla kähmyröivät EK:n pojat syöttävät toimintaohjeet. Olen tarpeeksi läheltä tuota nähnyt, jo 90-luvulla. Kokoomus ei muutu.
Naisten huonosta kohtelusta olen samaa mieltä, mutta minusta Valtonen esimerkiksi vaikuttaa ihan fiksulta noin poliitikoksi. Minusta hän valotti miesten kammottavaa käytöstä puolueen sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Tavalliselle työssäkäyvälle ei ole sopivaa puoluetta. Vasemmisto ajaa tukielättien ja eläkeläisten asiaa, Kokoomus taas suuryritysten. Mutta kun näistä pitää valita, niin sitten mieluummin Kokoomus. Se on pienempi paha.
Omituista logiikkaa. Jos huonosti käy, saatat itsekin olla jossain vaiheessa tukielätti, ja jos hyvin käy, olet joskus eläkeläinen. Mutta 100% varmuudella et koskaan ole suuryritys etkä sellaisen omistaja.
Vierailija kirjoitti:
Tarkennus tuohon pääomatulokohtaan. Kokoomus nimenomaan ihailee sellaisia, jotka ovat yhteiskunnalle vain ja ainoastaan taakka. Eivät tuota mitään. Vaativat käsi ojossa koko ajan lisää. Ottavat kaiken, minkä irti saavat. Joiden ahneus on pohjaton.
---
Et erota sitä että yritys maksaa vapaaehtoisesti osinkoa kun olet suostunut ottamaan riskin ja rahoittamaan ko. yritystä siitä, että julkinen sektori lappaa sulle, loiselle, rahaa?
Ja sinullakin pieni virhe. Ei firma maksa "vapaaehtoisesti osinkoa" vaan OMISTAJAT itse päättävät Paljonko yritykssen omistajille yritys maksaa... Kyllä sen yrityksen tulee omistajiaankin hyödyttää.
Jos se olisi Kokoomuksesta ollut kiinni, meillä ei olisi mitään maksutonta peruskouluakaan. Kertoo kaiken oleellisen ko. ideologiasta. Että esimerkiksi siksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten huonosta kohtelusta olen samaa mieltä, mutta minusta Valtonen esimerkiksi vaikuttaa ihan fiksulta noin poliitikoksi. Minusta hän valotti miesten kammottavaa käytöstä puolueen sisällä.
Valtonen näyttää siltä kuin olisi pää täynnä kokaiinia
Vierailija kirjoitti:
---
Et vieläkään ole sitten oppinut lukemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavalliselle työssäkäyvälle ei ole sopivaa puoluetta. Vasemmisto ajaa tukielättien ja eläkeläisten asiaa, Kokoomus taas suuryritysten. Mutta kun näistä pitää valita, niin sitten mieluummin Kokoomus. Se on pienempi paha.
Omituista logiikkaa. Jos huonosti käy, saatat itsekin olla jossain vaiheessa tukielätti, ja jos hyvin käy, olet joskus eläkeläinen. Mutta 100% varmuudella et koskaan ole suuryritys etkä sellaisen omistaja.
Minä ainakin olen suuryrityksen omistaja... Useammankin. Itse asiassa yli 40 suuryrityksen omistaja (yksi monista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtos-parka. MInisteriys on paljastanut, ettei hän sitten niin fiksu ollutkaan kuin ajatuspajan aikoihin vaikutti. Kaikki Valtosen puhe on "Meidän täytyy kuitenkin muistaa, että - -On äärimmäisen tärkeää huomata, että - Nyt täytyy pitää mielessä, että - -". Fraasia fraasin perään.
Muistan kun Valtonen tuoreena ulkoministerinä kommentoi sitä, miten Venäjä moukaroi Ukrainaa. Hänellä oli kasvoillaan valaistunut avoin kestohymy, sellainen mitä nuoriso käyttää some-esiintymisissään. Ei tuollainen hymy sovi vakavaan aiheeseen. Onneksi joku ohjasti Valtosen luopumaan alisteisesta naishymystään. Nyt vielä pitäisi luopua joutavista fraaseista ja alkaa puhua asiaa tai vaieta.