Miksi kokoomuksen äänestäjiä demonisoidaan?
Tavallisia työssäkäyviä kansalaisia yleensä. Ajattelevat, että työstä syntyy hyvinvointia ja työnteon pitää aina ollan ensisijaista mitä tulee itsensä ja perheensä elättämiseen.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoa äänestävät työläisethän ovat tosiaan sitä tyhmintä lajia, vassareiden populistisella verolinjallahan heiltä niistetään nimenomaan ne viimeisetkin ylimääräiset rahat sossupummien ja eläkeläisten loputtomiin tarpeisiin. Lapsenuskoa siihen, että kaikista huolehditaan kunhan vaan verotetaan tarpeeksi.
Sanoo persuälykkö. Peruskoulupohjalta.
Joskushan Kokoomus kosiskeli "Sari Sairaanhoitajan" ääntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta halpatyövoimaa. Työttömyysturvaa leikataan. Irtisanomista helpotetaan.
Lakko oikeutta rajoitetaan. Määräaikaisuutta lisätään. Koeajan kesto tuplataan. Ammattiliiton jäsenmaksulta poistetaan verovähennysoikeus...
Ja joku tollo työläinen äänestää heitä?
Työttömyyskassa kelpaa vähennykseen.
Työttömyyskassa onkin Kokoomuslaisten perustama kassa Ammattiliittoja vastaan.
Otapa vähän asioista selvää.
Suomessa on 13 työttömyyskassaa. Väitätkö ihan tosissasi että nämä ovat kaikki kokoomuksen perustamia. "ammattiliittoja vastaan".
Tottakai vastustetaan kansalaisten ja Suomen suurinta uhkaa ja vihollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailta halpatyövoimaa. Työttömyysturvaa leikataan. Irtisanomista helpotetaan.
Lakko oikeutta rajoitetaan. Määräaikaisuutta lisätään. Koeajan kesto tuplataan. Ammattiliiton jäsenmaksulta poistetaan verovähennysoikeus...
Ja joku tollo työläinen äänestää heitä?
Työttömyyskassa kelpaa vähennykseen.
Työttömyyskassa onkin Kokoomuslaisten perustama kassa Ammattiliittoja vastaan.
Otapa vähän asioista selvää.
Suomessa on 13 työttömyyskassaa. Väitätkö ihan tosissasi että nämä ovat kaikki kokoomuksen perustamia. "ammattiliittoja vastaan".
Kyllä.
Olen kokoomusta äänestävä hyväpalkkainen duunari ja haluan, että sossupummien tukia karsitaan.
Työeläkkeellä 43 palkollistyövuoden jälkeen ja nyt toiminimiyrittäjänä ja ALV-tilittäjänä on oma ajatus että työllä pitää toimeentulo ansaita. Jos joku sairastuu työkyvyttömäksi on sitä varten olemassa turvaverkko.
Sitoutumattomana en kiellä mitään puoluetta vaikka en olekaan kaikkien kanssa samaa mieltä kaikista asioista.
Paheksun ettei kaikkia toimijoita saada maksamaan veroja kaikista tuloistaan!
Sinänsä tämän päivän surkea taloustilanne ei ole minkään yksittäisen puolueen vika vaan monen eri hallituskoalition lopputulos. Jos hallituspohja vaihtuu tulevissa vaaleissa niin tiedossa on kaikesta huolimatta edelleen kylmää kyytiä.
Täytyy toivoa ettei ole jänistäviä puoleita kun tulevaa hallitusta muodostetaan, mikään puolue ei sovi olla Isänmaan petturi jättämällä tyhjä vastauspaperi hallitustunnustelijalle!
Vierailija kirjoitti:
Olen kokoomusta äänestävä hyväpalkkainen duunari ja haluan, että sossupummien tukia karsitaan.
Työttömyyskorvaukset on tehty Työläisten turvaksi. Eli sinun.
Oletko hieman vajaaälyinen?
Onko räikkä tuttu käsite politiikassa? Politiikka toimii samoin kuin se työkalu.
Ovat tyhmiä. Tyhmät ovat rasittavia.
No, kokoomus on tällä hallituskaudella heikentänyt huomattavasti työntekijän asemaa. Kokoomus haluaa tuhota ay-liikkeen.
Kokoomukselle työttömyys on iloinen asia, koska se lisää työvoiman tarjontaa.
Kokoomus ihailee rikkaita ja ajaa heidän etuaan. Ja siis rikas tarkoittaa pääomatuloilla elävää joka ei ole riippuvainen palkkatyöstä.
Ja kannattaa kurkata se oma palkkakuitti ja verrata viime vuoteen, itselläni oli työttömyysvakuutusmaksu ja joku toinen maksu noussut huomattavasti, myös veroprosentti nousi, ja siis samoin puolisollani ja käteen jäävä osuus laski. Meidän vuositulot on noin 60000 ja 75000. Useat vähennykset poistuivat tai pienenivät.
Lisäksi valtiontaloudessa kaikki talouden mittarit näyttää negatiivista, ollaan tarkkiksella ja luottoluokitus laski. Ja työttömyys kasvaa.
Eikä tässä todellakaan ole kaikki.
Joten kerrotko sinä, miksi minun kannattaisi äänestää kokoomusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen töissä. Moni tukien saaja ei halua mennä töihin koska tuet ovat liian isot. Kaveri saa Kelalta lähes tonnin kuussa eikä ole aikomustakaan mennä töihin, on elellyt Kelan rahoilla jo vuosia. Hänen kaltaisiaan on Suomessa kymmeniä tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Työssäkäyvä äänestää oikeistopuoluetta siksi koska ei tykkää riistoverotuksesta. Koska loputtomilla veronkorotuksilla varmistetaan se, että hänen palkastaan yhä suurempi osa menee valtion pohjattomaan kassaan. Oikeisto haluaa alentaa verotusta, vasemmisto taas kiristää entisestään.
Tuo on se tarina jolla tyhmiltä kerätään äänet.
Todellisuudessa kokoomusjohtoinen hallitus persuineen korotti mm. ALV-verotusta Euroopan toiseksi korkeimmaksi.
Ja vaikka tarkastelisi vain työn verottamista, kun kaikkia vaikutuksia otetaan huomioon, niin ainoa jonka verotus on todellisuudessa keventynyt on yli 10 000 euroa kuukaudessa tienaavat, ja heille rahaa kertyykin muilta rutkasti.
Ja tässäkään laskelmassa ei ole mukana kuinka kunnallisveroja joudutaan nostamaan kun valtio halutaan mahdollisimman pieneksi tai ostetaan palvelut yksityiseltä puolelta jotka haluavat verovaroista oman siivun välistä koska haluavat luonnollisesti tehdä voittoa. Mistäs muualta se voitto tulisi jos ei veroista, jos toimitaan sillä kentällä joka menneiden vuosikymmenien hyvinvointivaltiossa oli valtion kontolla.
Tuo on se tarina jolla tyhmiltä kerätään äänet.
Todellisuudessa kokoomusjohtoinen hallitus persuineen korotti mm. ALV-verotusta Euroopan toiseksi korkeimmaksi.
Ja vaikka tarkastelisi vain työn verottamista, kun kaikkia vaikutuksia otetaan huomioon, niin ainoa jonka verotus on todellisuudessa keventynyt on yli 10 000 euroa kuukaudessa tienaavat, ja heille rahaa kertyykin muilta rutkasti.
Ja tässäkään laskelmassa ei ole mukana kuinka kunnallisveroja joudutaan nostamaan kun valtio halutaan mahdollisimman pieneksi tai ostetaan palvelut yksityiseltä puolelta jotka haluavat verovaroista oman siivun välistä koska haluavat luonnollisesti tehdä voittoa. Mistäs muualta se voitto tulisi jos ei veroista, jos toimitaan sillä kentällä joka menneiden vuosikymmenien hyvinvointivaltiossa oli valtion kontolla.
Mulla laski veroprosentti, tienaan n. 5000/kk. Vasemmistolta olisin saamassa pelkästään veronkorotuksia ja muita asioita, jotka tekevät elämäni hankaliksi ja kotimaani turvattomaksi.
Varmaankin siksi että potkivat heikommassa asemassa olevia
Hauskinta on, että jotkut sairaanhoitajat ja tradenomit äänestävät kokoomusta, no nyt saivat mitä tilasivat. Odotan innolla mitä keksivät nykyisen hallituskauden jälkeen tavallisten ihmisten kosiskeluun. Normaalin talouden aikana kuka tahansa 3000e/kk voi luulla olevansa menestyjä.
Miehistä 30 prossaa äänestää kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen töissä. Moni tukien saaja ei halua mennä töihin koska tuet ovat liian isot. Kaveri saa Kelalta lähes tonnin kuussa eikä ole aikomustakaan mennä töihin, on elellyt Kelan rahoilla jo vuosia. Hänen kaltaisiaan on Suomessa kymmeniä tuhansia.
Ja sitten heräsit.
Vierailija kirjoitti:
Olet säälittävä trolli, joka ei osaa edes valehdella kunnolla
Olisko että se että on itse onnistunut saamaan vakityön, ei tee toisesta huonoa ja alempiarvoista jos ei ole onnistunut. Monilla myös käsitys että itse ovat kaiken mahdollistaneet vaikka on vanhemmat jotka avittaneet verkostojen kautta ja rahallisesti.