Terapeutti tajusi viimein, ettei pärjäävä minä (APN) voi mitenkään pitää huolta nk. sisäisestä lapsesta, koska
Sillä persoonan osalla ei ole minkäänlaisia (positiivisia) tunteita. APN toimii puhtaasti järkipohjalta. Se tietää järjen tasolla, että hätääntynyttä lasta kuuluu lohduttaa, jne, mutta mitään tunnetta siihen ei sisälly.
Muut persoonan osat ovat minulla lapsiosia itsekin, joten niistä ei lohduttajiksi ole.
Kommentit (12)
Kuukausitolkulla hän vaati pärjäävä minääni lohduttamaan sisäistä lasta, vaikka pärjäävä minäni pystyy ainoastaan kognitiiviseen empatiaan.
Miten voi olla mahdollista, ettei psykoterapeutti tällsista tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Kuukausitolkulla hän vaati pärjäävä minääni lohduttamaan sisäistä lasta, vaikka pärjäävä minäni pystyy ainoastaan kognitiiviseen empatiaan.
Miten voi olla mahdollista, ettei psykoterapeutti tällsista tiedä?
Ap
Ilmeisesti ei ketään älykästä ihmistä paikalla 🤷
Ymmärrän. Ja pahoillani. Sulje silmäsi kun olet yksin, ja kysy itseltäsi, kuka voisi tulla avuksi. Nuo kaksi eivät ymmärrä toisiaan, mutta uskon sinulla olevan myös muita osia, jotka voisivat auttaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän. Ja pahoillani. Sulje silmäsi kun olet yksin, ja kysy itseltäsi, kuka voisi tulla avuksi. Nuo kaksi eivät ymmärrä toisiaan, mutta uskon sinulla olevan myös muita osia, jotka voisivat auttaa lasta.
Lapsiosa ja teiniosa. Sitten joku miesosa, jota en kuulemma tarvitse. Sitten jokin boheemi, välinpitämätön osa.
Ap
Jaaha. Kivikissa/äitihullu taas aktivoitunut?
Miksi käyt terapiassa kun itse tiedät paremmin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiosa ja teiniosa. Sitten joku miesosa, jota en kuulemma tarvitse. Sitten jokin boheemi, välinpitämätön osa.Ap
Miten niin, et tarvitse tätä miesosaa? Mihin tuo nyt perustuu? Mitä tiedät hänestä?
Katoin eilen dokumetin Amerikan terapauteista.
Niiltä kaikilta kysyttiin onko kukaan saanut apua tai parannusta. Kaikki vastas EI OLE. En odottanu noin rehellistä puhetta, mutta se on niin iso bisnes ettei ole väliä mitä ne sanoo ääneen.
Amerikkassa noi 70% käy terapeutilla.. Aikamoinen juttu