Olen töissä päiväkodissa ja ärsyttää, kun...
Täytyy mennä pakkasilla ulos. Osa lapsistakin valittaa, että on kylmä ja haluaisivat sisälle, mutta kun on pakko olla ulkona. Jos saisin päättää, niin ne ketkä ei ulos halua, niin ei tarvitse mennä tai edes lyhyempi ulkoilu. Ei ole kiva, olla tuntia putkeen ulkona pakkasessa
Kommentit (41)
Mikä on pakkasraja, jolloin ei enää mennä ulos? 15ast. 25 ast.?
Saako päiväkodin tarhatäti ottaa päikkärit samalla kun lapset?
Ai, mä tykkään talviulkoilusta.
Tarhantäti
Vierailija kirjoitti:
Saa. Itse olen nukahtanut vain kerran krapulassa, muuten lähinnä palstailen.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi työt loppuu minulla viiden kuukauden päästä, niin ei enää tarvitse mennä päiväkotiin töihin ja ulkoilla väkisin
Ap
Voit sitten pelata jotta Jarin tai vuoron kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko lapsi vai tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa. Itse olen nukahtanut vain kerran krapulassa, muuten lähinnä palstailen.
Sama täällä. Olen ollut töissä humalassa sisupastilli suussa.
Vierailija kirjoitti:
Menkääpä alapeukuttajat tunniksi ulos koviin pakkasiin, niin katotaan onko kiva. Plus saatte likkua vain tietyllä aluella
Ap
Paikallaan seisoskelu on varmasti kylmää puuhaa mutta ootko kokeillut liikkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkääpä alapeukuttajat tunniksi ulos koviin pakkasiin, niin katotaan onko kiva. Plus saatte likkua vain tietyllä aluella
Ap
Paikallaan seisoskelu on varmasti kylmää puuhaa mutta ootko kokeillut liikkua?
Älä tyhmiä kysele
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lapsi vai tyhmä?
Jos lapset nukkuu niin kai siinä voi tarhatätikin ottaa tirsat? Satujen lukeminen väsyttää. Päiväkodissa varmaan saa olla melko rennosti. Laskee vain, että kaikki lapset tallella.
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä päiväkodissa missä ulkoiltiin aina ensin aamupäivästä 1 tunti ennen ruokailua ja ulos aina klo 15. Vanhemmat haki klo 17 lapsensa.
Oli sää mikä tahansa.
Meidän lasten päiväkodissa oli sama. Seurauksena tästä en meinannut saada lapsiani vapaa-ajalla kirvelläkään ulos, en edes vanhempana. He saivat ulkoilla päiväkodissa kyllästymiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lapsi vai tyhmä?
Jos lapset nukkuu niin kai siinä voi tarhatätikin ottaa tirsat? Satujen lukeminen väsyttää. Päiväkodissa varmaan saa olla melko rennosti. Laskee vain, että kaikki lapset tallella.
Kuka niitä jatkuvasti laskeakaan jaksaa? En minä ainakaan.
Tarhantäti
Lapset oppivat teiltä hoitajilta myös asennetta, joten korjaa asenteesi ja lopeta valitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä teen töitä ulkona. Ja lisäksi ulkona vietämme aikaa kotioloissakin. Ei oo ees pakkasrajaa! Provohan tämä aloitus on, mutta harvassa on ne lapset jotka ei tykkää olla ulkona!
Lapset paleltuvat aikuisia helpommin ulkona. Tuulen takia etelässäkin ulkona on ikävää olla pakkasella. Tuulen takia 20 asteen pakkasraja ylittyy useita kertoa vuodessa, lähes päivittäin tammikuussa. Ei ulkona viihdy lapset eikä aikuisetkaan ja tunti on aivan maksimi ulkoilua pakkasella.
Vierailija kirjoitti:
Ap
No hah, olen joka päivä ulkona ja monta tuntia! Ja liiku hyvä ihminen siellä pihalla, äläkä tönötä! Kai te nyt osaatte leikkiä niitten lasten kanssa ulkonakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mä teen töitä ulkona. Ja lisäksi ulkona vietämme aikaa kotioloissakin. Ei oo ees pakkasrajaa! Provohan tämä aloitus on, mutta harvassa on ne lapset jotka ei tykkää olla ulkona!
Lapset paleltuvat aikuisia helpommin ulkona. Tuulen takia etelässäkin ulkona on ikävää olla pakkasella. Tuulen takia 20 asteen pakkasraja ylittyy useita kertoa vuodessa, lähes päivittäin tammikuussa. Ei ulkona viihdy lapset eikä aikuisetkaan ja tunti on aivan maksimi ulkoilua pakkasella.
Alapeukuttajilla ei ole lapsia ollenkaan. Jos olisi niin ymmärtäisi, että kun pieni lapsi ottaa lapaset tai pipon pois päältä niin iho paleltuu hetkessä.
Suurin osa päiväkodin henkilöstöstä seisoo tumput suorina pakkasellakin. Muutaman olen nähnyt, jotka juoksee ja temuaa muksujen mukana hymyssä suin. Ei näyttänyt, että olisi pakkasella kylmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei niitä nyt siellä ulkona kovalla pakkasella pidetä tuntikausia. Vanhempien velvollisuus on pukea lapset asianmukaisesti.
Eipä ne aikuiset ole pukemassa lapsiaan keskellä päivää tarhan eteisessä.
Olin töissä päiväkodissa missä ulkoiltiin aina ensin aamupäivästä 1 tunti ennen ruokailua ja ulos aina klo 15. Vanhemmat haki klo 17 lapsensa.
Oli sää mikä tahansa.