Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja älykello hankintaan?

Vierailija
24.01.2026 |

Tarviisin älykellon eniten unen seurantaan. Mikä olis hyvä unen kannalta? 

Olis tarve saada dataa lääkärille uniongelmien takia, ne ei meinaa uskoa että en vaan saa unta kuin keskimäärin 4h yössä ilman apua ja huvikseen vingun nukahtamislääkkeitä.

Urheilen myös, joskus ollut vuosia krooninen ylikunto.

Hinta olis hyvä olla alle satasen, juuri nyt ei ole panostaa hirveästi, mielellään puolet siitä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras mittari unenlaadusta on se miltä itsestä herättyäsi tuntuu. Ei älykello siihen varsinaisesti tuo mitään uutta. Itsellä on 400 euron sporttikello mikä mittaa myös unenlaatua mutta en sitä juuri koskaan katso.

Halvemmatkin kellot antaa kyllä suuntaa siihen uneen. Vaikka olisi nukkunut sen kahdeksan tuntia, niin voi väsyttää ja kun katsoo unen laatua niin se on huono, vaikka omasta mielestä on nukkunut hyvin. Ihan tämä nykyinen 50 euron kellokin kertoo hyvin, yhtä hyvin kuin edellinen parin sadan kello, jonka akku meni huonoksi parissa vuodessa, kesti päivän enää lopussa. 

Vierailija
22/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajalehti on ihan vastikään testannut ja vertaillut älykellot.

Suosittelen lukemaan.

https://kuluttaja.fi/testi/alykellot/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla älykello joskus näyttää, että olen syvässä unessa, vaikka selaan puhelinta sängyssä. Eikä rekisteröi kaikkia yöheräämisiä. Eivät ne tosiaan unta mittaa, vaan yrittävät päätellä sen erilaisista fysiologisista arvoista. 

Body battery-arvo kuvaa kyllä hyvin omaa olotilaa. Jos ei ole yön aikana palautunut, vaikka onkin nukkunut, niin se näkyy kyllä arvossa. 

Vierailija
24/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla älykello joskus näyttää, että olen syvässä unessa, vaikka selaan puhelinta sängyssä. Eikä rekisteröi kaikkia yöheräämisiä. Eivät ne tosiaan unta mittaa, vaan yrittävät päätellä sen erilaisista fysiologisista arvoista. 

Body battery-arvo kuvaa kyllä hyvin omaa olotilaa. Jos ei ole yön aikana palautunut, vaikka onkin nukkunut, niin se näkyy kyllä arvossa. 

Mikä kello sulla on?

Vierailija
25/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin älykello mittaa unta miten sattuu. Nukun huonosti. Saatan olla sängyssä silmät auki paikallani. Kello sanoo, että olen nukkunut 7 tuntia, vaikka todellisuudessa olen nukkunut vain 2 tuntia. Yhtenä yönä menin nukkumaan klo yksi, en saanut unta ja nousin ylös kahden jälkeen ja  tein tietsikalla hommia pari tuntia, sitten menin takaisin nukkumaan ja nukahdin. Heräsin klo 8. Aamulla kello näytti, että olen nukkunut 6 tuntia. todellinen unimäärä n. 4 tuntia.

Ei kannata ostaa älykelloa unen seuraamiseen.

Ei ainakaan halpaa kelloa, ehkä tuhannen euron kellot osaavat tehdä tehtävänsä oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi