Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja älykello hankintaan?

Vierailija
24.01.2026 |

Tarviisin älykellon eniten unen seurantaan. Mikä olis hyvä unen kannalta? 

Olis tarve saada dataa lääkärille uniongelmien takia, ne ei meinaa uskoa että en vaan saa unta kuin keskimäärin 4h yössä ilman apua ja huvikseen vingun nukahtamislääkkeitä.

Urheilen myös, joskus ollut vuosia krooninen ylikunto.

Hinta olis hyvä olla alle satasen, juuri nyt ei ole panostaa hirveästi, mielellään puolet siitä.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tykänny garminin kelloista. Katso muuten torista, uutena ovat hyvät reilusti päälle satasen

Vierailija
2/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleen haku, hyvä äly kello.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuolla hinnalla et saa mitään muuta kuin jonkun onnettomman aktiivisuusrannekkeen. toisekseen älä hanki. uniongelmasi vain pahenee kun alat kyttäämään. jos kellon haluat niin osta oikea joko mekaaninen tai patterilla toimiva. älykellon hinnalla saat kuunnon kellon joka kestää vuosikymmeniä ja samalla säästyy hermosi ja mielenrauhasi.

eikä nuo ole edes kovin tarkkoja.

Vierailija
4/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
5/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras mittari unenlaadusta on se miltä itsestä herättyäsi tuntuu. Ei älykello siihen varsinaisesti tuo mitään uutta. Itsellä on 400 euron sporttikello mikä mittaa myös unenlaatua mutta en sitä juuri koskaan katso.

Vierailija
6/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutkia mihin perustuu unenlaadun mittaus.

Jonku kellon mukaan  olet nukkumassa jos katot vaan leffaa paikalleen...

Vierailija
7/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykelloa parempi unen seurannassa on Ouran sormus. Ei tokikaan tolla budjetilla, ellet käytettynä löydä. 

Vierailija
8/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Huawei Whatc GT5.  Ei tämä kyllä aina aan totuutta unesta näytä, herään vähintään 1 - 3 kertaa yössä eikä niihin reagoi jos en kellokättäni nosta ylös reilusti.  Enempi kellokäyttöön kyllä ostinkin, navigointi ominaisuus kätevä ja puheluihin vastaaminen.

Vierailija
9/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavaksi sitten kysytään:

Mistä löydän sellaisen lääkärin, joka uskoo ja ottaa todesta mun  kellolla mittaamat unitulokset?

Vierailija
10/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuolla hinnalla et saa mitään muuta kuin jonkun onnettomman aktiivisuusrannekkeen. toisekseen älä hanki. uniongelmasi vain pahenee kun alat kyttäämään. jos kellon haluat niin osta oikea joko mekaaninen tai patterilla toimiva. älykellon hinnalla saat kuunnon kellon joka kestää vuosikymmeniä ja samalla säästyy hermosi ja mielenrauhasi.

eikä nuo ole edes kovin tarkkoja.

Heip.

No oon penskasta asti kärsinyt uniongelmista ja kaikenlaista koettanut. Nyt opetellut vaan olemaan stressaamatta, mutta työelämässä ei oikein pärjää näillä unilla, oon työtön.

Eniten tosiaan tarviis dataa lekurille kun niistä unilääkkeitä tappelen, oon itse niin kyrsiintynyt ja toisaalta tottunut jatkuvaan väsymykseen mutta pitäis alkaa selvittelemään mistä se johtuu, onko keho vai mieli.

Unettomuuden hoito on täysin ala-arvosta täällä. Pitäis syödä jotain antipsykootteja ja masennuslääkkeitä toimivan unilääkkeen sijaan.

Ne tosiaan ei halua auttaa mua ja pitää todistella ja tapella oikeista lääkkeistä koko ajan.

Ap

Vierailija
11/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Googleen haku, hyvä äly kello.

Mahtavia täällä nää asiantuntevat neuvot 😁

Vierailija
12/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä Garmin satunnaisessa käytössä ulkoillessa tai pyörälenkeillä lähinnä matkan mittaamiseen. Mielestäni unenmittaus noissa on täyttä höpönlöpöä. En tykkää ylipäätään pitää mitään kelloa ranteessa nukkuessani.

Vierailija
13/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä olen koittanut selvittää, oisko sulla esimerkkejä?

Ne ei siis tunnista itse unitilaa, vaan liikettä/liikkunattomuutta?

@p

Vierailija
14/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta uniongelmista kärsineenä ja pari vuotta siihen lääkkeitä syöneenä väittäisin, ettei unilääke ole sulle ratkaisu.

Se syy, mikä häiritsee sun unta, pitää poistaa. Oli se sitten huono sänky, stressi, henkinen tai elimellinen sairaus.

Nukahtamislääke vain siirtää ongelmaa eteenpäin.

Mulla se ongelma oli uniapnea, verenpainetauti ja hormonivajaus. Ne kun sai kuntoon niin asiat järjestyi. Nukahtamislääkkeitä syömällä ne ei parantuneet itsestään 😵

Vierailija
15/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä mä olen koittanut selvittää, oisko sulla esimerkkejä?

Ne ei siis tunnista itse unitilaa, vaan liikettä/liikkunattomuutta?

@p

Kai se jostain pulssista ja liikkeestä laskee et "nyt se nukkuu, nyt se liikkuu" 

Vierailija
16/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä lääkäriä pahemmin kiinnosta jos unen laatu on sitä tai tätä. Minulla se oli aika huono.  Tein Firstbeat mittauksen ja siinä näkyi etten levännyt suunnilleen ollenkaan. Ei edelleen kiinnostanut ketään. Sen jälkeen tuli pari työtapaturmaa jossa onneksi säästyttiin henkilövahingoilta mutta romua syntyi. Vasta sitten työterveys ymmärsi että olin ihan pönttö sekaisin, suunnilleen promillen känniä vastaavassa kunnossa. 

Vierailija
17/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kello sulle mitään ratkaise. 

Saat lähetteen mt-toimistoon noilla höpinöilläsi lääkärille.

Koita ulkoilla ja unohtaa koko asian.

Vierailija
18/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin kelloa vuosia ja addiktoiduin. Kyttäsin stressitasoja ja unta kroonisesti. En suosittele kenellekään, jolla on taipumus kehittää riippuvuuksia itselleen. Sitten törmäsin hieman hörhöilevään hierojaan, ihan symppis ja mukava tyyppi. Kerroin käynneillä elämästäni niinkuin varmaan kaikki. Ja tähän loppuosaan ei ole pakko uskoa, en minäkään kunnes itse totesin. Hieroja tunnisti joitain ongelmia ja ehdotti energiahoitoa. Ajattelin että ei kai siinä mitään menetäkään, kokemuksena nyt ainakin voisi kokeilla. Mennessäni hän sanoi, että ota tuo kello pois. Se sotkee kehon energiakentät ja hoidon vaikutukset vähenee. Otin hoidon, enkä sen jälkeen laittanut kelloa, koska ehdotti kokeilla olla ilman. Ja siis se ero, kun oli pari viikkoa ilman! Ja ei välttämättä ole kyse mistään energioista, kun jo pelkästään se, että lopetin kyttäämästä kaikkia arvoja, auttoi rentoutumaan. Aloin nukkua paremmin, en stressaantunut enää stressitasoista, kun kuuntelin kehoa enkä jotain kelloa. Ollaan ihmisinä erilaisia, toisille se kello ei tee mitään haittoja, mutta mun kaltaisilla ne vaikuttaa isosti.

Vierailija
19/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Withings on oikeasti hyvä älykello, eikä mene tiedot Kiinaan.

https://www.withings.com/fi/fi/

Vierailija
20/25 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä lääkäriä pahemmin kiinnosta jos unen laatu on sitä tai tätä. Minulla se oli aika huono.  Tein Firstbeat mittauksen ja siinä näkyi etten levännyt suunnilleen ollenkaan. Ei edelleen kiinnostanut ketään. Sen jälkeen tuli pari työtapaturmaa jossa onneksi säästyttiin henkilövahingoilta mutta romua syntyi. Vasta sitten työterveys ymmärsi että olin ihan pönttö sekaisin, suunnilleen promillen känniä vastaavassa kunnossa. 

Mulla ihan sama. Seurasi burnout, vuosien lääkitys ja pitkä saikku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän