Apu!! Mun läppäri ei lähde käyntiin ja siellä on kaikki mun duuni jutut viimeiseltä 5 vuodelta.
Se vaan sanoo hdd not detected.
Tuleeko mulle kenkää maanantaina??? Koko firman liiketoiminta riippuu noista tiedostoista!!
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedostopalvelimia oli jo ysärillä. 0/5
En minä ainakaan vielä tänäpäivänä käytä mitään tuollaisia, kaikki on lokaalisesti tallennettu koneelle. En luota mihinkään pilvipalvelimiin, koska mitä jos tiedot vuotaa, hakkeroidaan tai unohdan itse salasanat yms. Toki käytän tietokonetta omiin juttuihin enkä töihin.
Se on ihan ok, mutta ei tekosyy sille ettei tee varmuuskopioita. Ulkoiset kovalevyt eivät maksa paljoa.
Onneksi ei mitään gradua tai opinnäytetyötä😅
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi samoin viime vuoden huhtikuussa. Lopputulos oli se, että kiintolevy oli hajonnut ja kaikki tallennettu meni sen mukana. Hölmö kun olin, niin ei ollut tehtynä varmuuskopioita.
En minäkään ikinä mitään varmuuskopioi, pelkään tietovuotoja ja hakkerointia yms niin tallennan kaikki vain lokaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan vielä tänäpäivänä käytä mitään tuollaisia, kaikki on lokaalisesti tallennettu koneelle. En luota mihinkään pilvipalvelimiin, koska mitä jos tiedot vuotaa, hakkeroidaan tai unohdan itse salasanat yms. Toki käytän tietokonetta omiin juttuihin enkä töihin.
Se on ihan ok, mutta ei tekosyy sille ettei tee varmuuskopioita. Ulkoiset kovalevyt eivät maksa paljoa.
En ole uskaltanut sitäkään, pelkään että se kovalevy menisi rikki tai ei toimi tai jotain, tai että tiedostot korruptoituu. Sitten niitä ei saa enää auki.
Itseasiassa se kirjoitetaan: apua! 🤓👆
Ei noin tyhmä mitään töitä saa missä tietsikkaa käytetään.
Minä en näitä nykyhömpötyksiä osaa poika on nörtti se saa tulla neuvomaan näissä tietokone asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole uskaltanut sitäkään, pelkään että se kovalevy menisi rikki tai ei toimi tai jotain, tai että tiedostot korruptoituu. Sitten niitä ei saa enää auki.
Pakko olla trolli.
Tietysti myös varmuuskopio voi rikkoutua tai korruptoitua. Siksi niitä pitäisikin olla useampi kuin yksi. Jos kyse on todella tärkeästä tiedosta niin sitten kannattaa käyttää vielä jotain virheenkorjaavaa formaattia ja/tai tiedostojärjestelmää.
Kävin verkkokauppassa ja ostin usb kotelon jotta voisin kokeilla sitä kovalevyä toisessa koneessa. Youtube videon perusteella asensin. Ei se toimi siinäkään!!
Mitä mä nyt teen?? Tää on ihan täysi katastrofi!!!
Kattelin ettei se mitään pilveen ole tallentanut documents kansiota pitkään aikaan. Kuka on vastuussa??
Ap
Irrota ulkoiset kovalevyt jos niitä on.
Jos HDD is not detected, hommaa detective eli etsivä etsimään se. Se kovo voi olla jossain hyvin helpossa paikassa kuten jääkaapissa jonne olet sen laittanut.
Osta uusi kovalevy hajonneen tilalle ja palauta varmuuskopiot uudelle levylle. Niin helppoa se on. Ei se Petteri Järvinenkään turhaan ole hokenut niiden varmuuskopioiden tärkeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Osta uusi kovalevy hajonneen tilalle ja palauta varmuuskopiot uudelle levylle. Niin helppoa se on. Ei se Petteri Järvinenkään turhaan ole hokenut niiden varmuuskopioiden tärkeyttä.
Mitkä varmuuskopiot? Ei tullut sellaiset mieleenkään ja hajonneen kovalevyn mukana meni musiikit ja valokuvat.
Kaikki maailman sähköisessä muodossa olevat tiedot tulevat häviämään. Oli suuri virhe unohtaa kynä ja paperi.
Kuulostaa kyllä että tuon firman strategioilla konkurssi on ollut vain ajan kysymys alusta alkaen.
Jos ap on tosissaan eikä työnantaja ole ihan pieni firma, niin ei kannata yrittää mitään itse, vaan mennä maanantaina firman it-tukeen. Rikkoutuneeltakin kovalevyltä pystyy usein palauttamaan ainakin osan tiedostoista.
Se, onko ap pulassa, riippuu täysin firman politiikasta. Useimmissa isoissa firmoissa it-tuki huolehtii (etänä) varakopioiden ottamisesta. Jos ap:n firmassa on tällainen politiikka, ap on kuivilla, vaikka varakopioita ei löytyisikään. Mutta jos ap:n työpaikalla on kerrottu, että työntekijöiden pitää itse huolehtia varakopioista, niin ap on heikoilla.
Asiantuntijan ja PC TehoKäyttäjän neuvo on että aina tulee tehdä varmuuskopiot, jotta laitteistovian sattuessa tiedot ovat yhä tallessa.
terv. 80386SX
Minulle kävi samoin viime vuoden huhtikuussa. Lopputulos oli se, että kiintolevy oli hajonnut ja kaikki tallennettu meni sen mukana. Hölmö kun olin, niin ei ollut tehtynä varmuuskopioita.