Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apu!! Mun läppäri ei lähde käyntiin ja siellä on kaikki mun duuni jutut viimeiseltä 5 vuodelta.

Vierailija
24.01.2026 |

Se vaan sanoo hdd not detected.

Tuleeko mulle kenkää maanantaina??? Koko firman liiketoiminta riippuu noista tiedostoista!!

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi samoin viime vuoden huhtikuussa. Lopputulos oli se, että kiintolevy oli hajonnut ja kaikki tallennettu meni sen mukana. Hölmö kun olin, niin ei ollut tehtynä varmuuskopioita.

Vierailija
22/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedostopalvelimia oli jo ysärillä. 0/5

En minä ainakaan vielä tänäpäivänä käytä mitään tuollaisia, kaikki on lokaalisesti tallennettu koneelle. En luota mihinkään pilvipalvelimiin, koska mitä jos tiedot vuotaa, hakkeroidaan tai unohdan itse salasanat yms. Toki käytän tietokonetta omiin juttuihin enkä töihin.

Se on ihan ok, mutta ei tekosyy sille ettei tee varmuuskopioita. Ulkoiset kovalevyt eivät maksa paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei mitään gradua tai opinnäytetyötä😅

Vierailija
24/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi samoin viime vuoden huhtikuussa. Lopputulos oli se, että kiintolevy oli hajonnut ja kaikki tallennettu meni sen mukana. Hölmö kun olin, niin ei ollut tehtynä varmuuskopioita.

En minäkään ikinä mitään varmuuskopioi, pelkään tietovuotoja ja hakkerointia yms niin tallennan kaikki vain lokaalisti.

Vierailija
25/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan vielä tänäpäivänä käytä mitään tuollaisia, kaikki on lokaalisesti tallennettu koneelle. En luota mihinkään pilvipalvelimiin, koska mitä jos tiedot vuotaa, hakkeroidaan tai unohdan itse salasanat yms. Toki käytän tietokonetta omiin juttuihin enkä töihin.

Se on ihan ok, mutta ei tekosyy sille ettei tee varmuuskopioita. Ulkoiset kovalevyt eivät maksa paljoa.

En ole uskaltanut sitäkään, pelkään että se kovalevy menisi rikki tai ei toimi tai jotain, tai että tiedostot korruptoituu. Sitten niitä ei saa enää auki.

Vierailija
26/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa se kirjoitetaan: apua! 🤓👆

Vierailija
27/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noin tyhmä mitään töitä saa missä tietsikkaa käytetään.

Vierailija
28/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en näitä nykyhömpötyksiä osaa poika on nörtti se saa tulla neuvomaan näissä tietokone asioissa.

Vierailija
29/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole uskaltanut sitäkään, pelkään että se kovalevy menisi rikki tai ei toimi tai jotain, tai että tiedostot korruptoituu. Sitten niitä ei saa enää auki.

Pakko olla trolli.

Tietysti myös varmuuskopio voi rikkoutua tai korruptoitua. Siksi niitä pitäisikin olla useampi kuin yksi. Jos kyse on todella tärkeästä tiedosta niin sitten kannattaa käyttää vielä jotain virheenkorjaavaa formaattia ja/tai tiedostojärjestelmää.

Vierailija
30/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin verkkokauppassa ja ostin usb kotelon jotta voisin kokeilla sitä kovalevyä toisessa koneessa. Youtube videon perusteella asensin. Ei se toimi siinäkään!!

Mitä mä nyt teen?? Tää on ihan täysi katastrofi!!!

Kattelin ettei se mitään pilveen ole tallentanut documents kansiota pitkään aikaan. Kuka on vastuussa??

Ap

Vierailija
31/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrota ulkoiset kovalevyt jos niitä on.

Vierailija
32/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos HDD is not detected, hommaa detective eli etsivä etsimään se. Se kovo voi olla jossain hyvin helpossa paikassa kuten jääkaapissa jonne olet sen laittanut. 

Vierailija
33/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi kovalevy hajonneen tilalle ja palauta varmuuskopiot uudelle levylle. Niin helppoa se on. Ei se Petteri Järvinenkään turhaan ole hokenut niiden varmuuskopioiden tärkeyttä. 

Vierailija
34/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä trolli taas

Vierailija
35/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita siihen pepantteenia!

Vierailija
36/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta uusi kovalevy hajonneen tilalle ja palauta varmuuskopiot uudelle levylle. Niin helppoa se on. Ei se Petteri Järvinenkään turhaan ole hokenut niiden varmuuskopioiden tärkeyttä. 

Mitkä varmuuskopiot? Ei tullut sellaiset mieleenkään ja hajonneen kovalevyn mukana meni musiikit ja valokuvat.

Vierailija
37/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki maailman sähköisessä muodossa olevat tiedot tulevat häviämään. Oli suuri virhe unohtaa kynä ja paperi.

Vierailija
38/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä että tuon firman strategioilla konkurssi on ollut vain ajan kysymys alusta alkaen.

Vierailija
39/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap on tosissaan eikä työnantaja ole ihan pieni firma, niin ei kannata yrittää mitään itse, vaan mennä maanantaina firman it-tukeen. Rikkoutuneeltakin kovalevyltä pystyy usein palauttamaan ainakin osan tiedostoista.

Se, onko ap pulassa, riippuu täysin firman politiikasta. Useimmissa isoissa firmoissa it-tuki huolehtii (etänä) varakopioiden ottamisesta. Jos ap:n firmassa on tällainen politiikka, ap on kuivilla, vaikka varakopioita ei löytyisikään. Mutta jos ap:n työpaikalla on kerrottu, että työntekijöiden pitää itse huolehtia varakopioista, niin ap on heikoilla.

Vierailija
40/53 |
24.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijan ja PC TehoKäyttäjän neuvo on että aina tulee tehdä varmuuskopiot, jotta laitteistovian sattuessa tiedot ovat yhä tallessa. 

terv. 80386SX

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi