Miksi haluat, että miehesi on akateemisesti koulutettu?
Kommentit (127)
Vierailija kirjoitti:
Aika moni haluaa vastata ap kysymykseen vaikkeivät halua akateemista miestä 😂 Sisälukutaito ja sen ymmärtäminen?
Lue otsikko. Eiköhän se pitäisi muodostaa uudelleen.
Oon duunari vain peruskoulun käynyt, mutta vaimo luulee että olen maisteri.
33 vuotta yhdessä. Maisteria voi helposti esittää ja sellaisen väikkärinkin voi tehdä ihan omalla ajalla ilman mitään yhteyttä yliopistoihin. Kieliä voi harjoitella omalla ajalla ja osata niitä matkustellessa kyseisissä maissa. Voi sanoa että opiskelin yliopistosssa, vaikkakin kirjastossa työttömänä aikoinaan....
Sellasta. Naiset tykkää että on akateeminen niin leikitään sitten sellaista.
Osaan natiivisti neljää perus kieltä. Taitotaso parmpi kuin oikeilla maistereilla ja akateemisilla yleisesti on. Papereita ei ole, mutta papereillahan pyyhitään persettä ja niistetään nenää, niin vitut niistä. :D :D :D
Alkakaa maistereiksi. Onhan niitä valelääkäreitäkin ja gradujen plagioijia!
Vierailija kirjoitti:
Aika moni haluaa vastata ap kysymykseen vaikkeivät halua akateemista miestä 😂 Sisälukutaito ja sen ymmärtäminen?
Koska me halutaan tuoda totuus esille tyhmälle ap:lle joka kuvittelee naisten haluavan vain akateemisia miehiä.
Vierailija kirjoitti:
33 vuotta yhdessä. Maisteria voi helposti esittää ja sellaisen väikkärinkin voi tehdä ihan omalla ajalla ilman mitään yhteyttä yliopistoihin. Kieliä voi harjoitella omalla ajalla ja osata niitä matkustellessa kyseisissä maissa. Voi sanoa että opiskelin yliopistosssa, vaikkakin kirjastossa työttömänä aikoinaan....
Osaan natiivisti neljää perus kieltä. Taitotaso parmpi kuin oikeilla maistereilla ja akateemisilla yleisesti on. Papereita ei ole, mutta papereillahan pyyhitään persettä ja niistetään nenää, niin vitut niistä. :D :D :D
Sellainen satu sieltä sitten. Jos tuo on totta, niin olet todella pahasti päästäsi vialla.
En ole seurustellut muiden kanssa ja olen akateemisesti koulutetun kanssa naimisiaa ja minulle on aikoinaan naureskeltu aiheesta. Siis siitä, ettei muut kelpaa. Tämä ei kuitenkaan pidä paikkaansa. Olen tavannut elämäni aikana muutamia varsin vähäisesti koulutettuja taksikuskeja, yrittäjiä, postitoimihenkilöitä, tehdastyöntekijöitä, maanviljelijöitä ja tietysti amk:n käyneitä ihmisiä, jotka ovat olleet varsin fiksuja ja kiinnostavia keskustelukumppaneita. Aivan hyvin voisin olla päätynyt jonkun tällaisen kanssa yhteen. Akateeminen mies nyt tuli lähinnä käytännön syistä, kun niihin törmää, kun siellä yliopistolla pyörii.
Toki empaattisuus, samat arvot ja tietynlainen fiksuus/keskustelukyky ovat tärkeitä. Tunnen myös ihmisiä, joille toisen korkeampi koulutus on jonkinlainen punainen vaate ja sitten keskitytään tuntemaan jotain alemmuudentunnetta ja nälvimään, eikä sellaisesta tietenkään mitään tule. Mutta tämä ei ole mikään selviö, koska ihmiset ovat todellakin erilaisia keskenään koulutuksesta riippumatta. Iso osa akateemisestikin koulutetuista miehistä on sellaisia, joista en kiinnostuisi, samoin kuin ihan muutenkin koulutetuista.
Monelle akateemiseen koulutukseen edelleenkin liittyy jonkinlainen status. Ja monelle se status voi olla hyvinkin tärkeä. Mutta monelle sillä ei myöskään ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta naisten ajatukset eikä keskustelut heidän kanssaan. Naisilla ei ole minulle mitään muuta tarjottavaa kuin seksi.
Kertakäyttömies voi olla ehkä tällainen. Sen sijaan mies, joka kelpaa parisuhteeseen, perhe-elämään, avioliittoon, pitää olla monipuolisempi. Ei aina voi panna ja vanhemmiten sinulla ei edes nouse.
Kun itse on akateeminen niin mitä vanhemmaksi tulee, sitä enemmän kaipaa laadukasta keskustelua, syvällistä ymmärrystä asioista ja yhteiskuntatietoisuutta.
Ei-akateemisuus ei sulje näitä täysin välttämättä pois tai vastaavasti akateemisuus ei takaa kyseisiä ominaisuuksia, mutta todennäköisyys kohdata sellainen ihminen on akateemisessa maailmassa suurempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen satu sieltä sitten. Jos tuo on totta, niin olet todella pahasti päästäsi vialla.
Miksi?
Ajaahan jotkut autoa ilman korttiakin ja se onnistuu hyvin. Akateemisuus on nykyään vain paperileikkiä.
Graduissa on yksinkertaisia yhdyssanavirheitä ja pilkut ei mene kohdilleen.
Niin miksi puhutaan akateemisista, jos taso on huonompaa mitä lukiosta pitäisi päästää ulos?
En hakenut akateemista miestä, kun yhteen mentiin. Puolisoni oli amk:n kesken jättänyt ja työtön, kun alettiin seurustella.
Halusin kuitenkin puolison, joka on kiinnostunut maailmasta ja sen ilmiöistä, osaa pohtia asioita ja etsiä tietoa, ja ymmärtää myös ettei mutu ole paras päättelykeino. Aika useinhan tällä luonteella varustetut ihmiset päätyy opiskelemaan enemmänkin.
Nykyään hän on maisteri ja pohtii, pitäisikö jatkaa opintoja. En ajattele häntä akateemisena tai akateemisesti suuntautuneena, vaikka nyt ylempi korkeakoulututkinto onkin.
Miksi?
Ajaahan jotkut autoa ilman korttiakin ja se onnistuu hyvin. Akateemisuus on nykyään vain paperileikkiä.
Graduissa on yksinkertaisia yhdyssanavirheitä ja pilkut ei mene kohdilleen.
Niin miksi puhutaan akateemisista, jos taso on huonompaa mitä lukiosta pitäisi päästää ulos?
Mene nyt valehteleva luuseripaska muualle. Joo eihän sitä kannata lääkäriksi opiskella koska eihän sitä työtä papereilla tehdä! Sinne vain leikkaussaliin suoraan! Mitä sitä insinööriksi opiskelemaan koska kyllä kaikkea voi suunnitella ilman tutkintopapereita ja tietämystä! Ei se mitään haittaa vaikka talot ja sillat romahtaa koska ei töitä papereilla saa! Eikä autoa ajokortilla ajeta voi selitellä poliisille kun kyselevät sen perään. Eihän ne voi tuosta ajokieltoa ja sakkoja antaa koska mä niin sanon!
Olet kyllä äärettömän tyhmä ihminen ja tuollainen sontaläjä ei todellakaan ole päässyt elämässä yhtään mihinkään. Asut yksin jossakin hikisessä ja haisevassa itsemurhayksiössä. Olet yhteiskunnan pohjasakkaa ja todella kuvottava ihminen. Vihaan sydämeni pohjasta tuollaisia ihmisiä.
Jatka toki tuota paskakommentointiasi, mutta mä jatkossa ilmiannan jokaisen paskan jota sun näppäimistöltä suollat. Tuollaiset saastat ovat tämän palstan pilanneet aivan täysin.
Mistä tunnistaa insinöörin?
No kyllä se kertoo sen ihan itse, yleensä alle minuutissa, ja olipa kyse sitten mistä tahansa keskustelun aiheesta. Eikä vastaväitteitä.
Eipä mulla taas muuta.
Vierailija kirjoitti:
Haluan ihan vain, että on sivistynyt ja keskustelutaitoinen. Tuollaiset nyt vain tuppaavat viihtymään yliopistolla.
Tämä. Olen deittaillut myös duunareita, mutta niiden kanssa on sama, kun keskutelisi tiiliseinälle. Jos sieltä älykäs helmi löytyisi, niin voisin tapailla, mutta en jaksa sellaista etsiä. Harvassa ovat.
Vierailija kirjoitti:
Naisille ei riitä pelkkä seksi vaan he haluavat jutella miestensä kanssa. Opin tämän muutama vuosi sitten.
M33
Hienoa, että opit. Aika kauan kuitenkin kesti.
Vierailija kirjoitti:
Akateeminen koulutus ei ole tae älykkyydestä, hyvistä käytöstavoista, sydämen sivistyksestä, keskustelutaidoista, empaattisuudesta..
Ei tietenkään, mutta tiuhemnassa noita ominaisuuksia esiintyy koulutetuissa miehissä kuin pontikkapannupersuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos haluan miettiä miten Stephen Miller pyörittää eurooppaa, miten Kavafiksen runo barbaareista liittyy nykypäivään ja miten eksistentiaalinen kriisi on tuomittavaa, enkä vain kuulla mattinykäsvitsejä, niin valintani ei ole painajaismainen apukoululainen
Apukoululaisia ei ole ollut vuoden 1985 jälkeen.
On niitä. Henkisesti apukoululaisia. Kehitys jäänyt sinne vuoteen -85 (no nyt alko eput soimaan päässä).
Vierailija kirjoitti:
Akateemisia miehiä ei riitä kaikille akateemisille naiselle. Osa jää auttamatta ilman.
Teoriassa näin. Oikeassa elämässä akateemisia miehiä on vapaana vaikka miten paljon. Siitä vain iskemään.
Vierailija kirjoitti:
Et osaa kunnolla edes äidinkieltäsi, tusinajussi. Englantisi on sellaista juoponsössötystä ettei kukaan saa selvää. Lisäksi olet tyylipuhdas esimerkki Dunning & Kruger-efektistä.
Valehtelusi on oire vähintään persoonallisuushäiriöstä ellei psykoottistasoisesta ongelmasta.