Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi haluat, että miehesi on akateemisesti koulutettu?

Vierailija
23.01.2026 |

Miten se vaikuttaa parisuhteeseen?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin lääkärin kanssa joka oli narsistinen itsekäs kusipää jolta puuttui sivistynyt käytös. Itseään täynnä oleva jätkä jolla e hippuakaan tervettä maalaisjärkeä. 

Vierailija
22/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

IHHIHHHIHHI EN anna billuiaa ihhiihhii .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että mieheni yleinen järkevyys tuli paremmaksi akateemisen tutkinnon myötä. 

Siis moniulotteisempi ajattelu yms kehittyi. 

Hän oli aiemmin yo-merkonomi, kunnes houkuttelin opiskelemaan. 

Vierailija
24/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IHHIHHHIHHI EN anna billuiaa ihhiihhii .

Eipä sulta otettaisikaan vaikka maksua tarjoaisit.

Vierailija
25/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen turo-teknikko ja avikseksessa ulkomaalaisen tohtorinnan kanssa. Tavattiin Lontoossa yhteisten opintoijen parissa, eikä koulutusero ole mitenkään vaikuttanut suhteeseemme. Tosin ei koulutusero Suomessakaan vaikuttanut. Koulutuksen korvasi, mikäs muu, kuin omaisuus ja hyvä palkka. 

Vierailija
26/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on akateemisesti koulutettu. Juo Olutta ja höhöttää jollekkin Pulttiboisille ja Kummeleille.

Itse olen vain Peruskoulun käynyt ja ärsyttää toisen typeryys.

Vierailija
27/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei sillä ole väliä vaikka kuinka akateeminen, vihaan silti Suomen sosiaaliturvaa hyväksikäyttäjiä.

Kaikki loismatut takas kotinaihinsa.

- Dosentti

Vierailija
28/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, ei sillä ole väliä vaikka kuinka akateeminen, vihaan silti Suomen sosiaaliturvaa hyväksikäyttäjiä.

Kaikki loismatut takas kotinaihinsa.

- Dosentti

Koulutuksesi on? 

Vierailija
29/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen turo-teknikko ja avikseksessa ulkomaalaisen tohtorinnan kanssa. Tavattiin Lontoossa yhteisten opintoijen parissa, eikä koulutusero ole mitenkään vaikuttanut suhteeseemme. Tosin ei koulutusero Suomessakaan vaikuttanut. Koulutuksen korvasi, mikäs muu, kuin omaisuus ja hyvä palkka. 

Se on jänskää, että aina ne ei-akateemiset ovat niitä, jotka kokevat rahan kompensoivan koulutuksen. Ehkä siinä kiteytyy se suhtautumistapojen ero. Itse en tienaa erityisen hyvin, eikä se koskaan ole ollut tavoitteenani, mutta minulla on todella mielenkiintoinen ja arvojeni mukainen työ, jossa saan päivittäin oppia lisää.

Koska olen aina elättänyt itseni ja ollut tyytyväinen elintasooni, en myöskään ymmärrä, kuinka puolison palkka voisi korvata puolison sivistyksen puutteen. Siinähän on kyse aivan eri asioista. Vähän niin kuin että joo, mulla olisi hirveä nälkä enkä polta, mutta tässä olisi tupakkia.

Vierailija
30/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitsen parisuhteeseeni älykkäitä keskusteluita. 

Mahdat olla tylsä puoliso ja mahtaa olla parisuhdekin kanssasi intohimoton ja puiseva.

Ykä

Vierailija
31/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena tuli seurusteltua ei-akateemisen kanssa, joka myös oli selvästi vähemmän älykäs kuin minä. Hirveää vääntöä monesta asiasta, hänellä oli tosi ahdaskatseisia mielipiteitä ja koko ajan pieni passiivis-aggressiivisuus päällä. Tyyliin pizzan täytteiden valintakin kääntyi siten, että luuletko olevani parempi kuin hän. Nykyään on mukavaa olla suhteessa, jossa ollaan kiinnostuneita samoista asioista ja arvostetaan itseä ja toista.

No et säkään kovin älykäs ole, jos et ymmärrä, että suurin osa ei-akateemisista ei ole tuollaisia. Tuo mies olisi ollut tuollainen ääliö vaikka olisi ollut akateeminen.

Vierailija
32/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorena tuli seurusteltua ei-akateemisen kanssa, joka myös oli selvästi vähemmän älykäs kuin minä. Hirveää vääntöä monesta asiasta, hänellä oli tosi ahdaskatseisia mielipiteitä ja koko ajan pieni passiivis-aggressiivisuus päällä. Tyyliin pizzan täytteiden valintakin kääntyi siten, että luuletko olevani parempi kuin hän. Nykyään on mukavaa olla suhteessa, jossa ollaan kiinnostuneita samoista asioista ja arvostetaan itseä ja toista.

Tuo on tuttua! Alemmuuskompleksi. Kouluttamattomat ovat usein ilkeitä ja piikitteleviä

Yhtä typerästi ja lapsellisesti voisi yleistää, että akateemiset ovat ylimielisiä mulkkuja jotka luulevat itsestään liikoja. Säkään et suuressa älyssäsi huomannut, että tuossa kirjoitettiin ei-akateemisesta. Ei-akateemisuus ei ole sama asia kuin kouluttamattomuus.

Vierailija
33/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla kirjoitustaidoilla et ole mitään muuta kuin typerä trolli. 

Vierailija
34/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jänskää, että aina ne ei-akateemiset ovat niitä, jotka kokevat rahan kompensoivan koulutuksen. Ehkä siinä kiteytyy se suhtautumistapojen ero. Itse en tienaa erityisen hyvin, eikä se koskaan ole ollut tavoitteenani, mutta minulla on todella mielenkiintoinen ja arvojeni mukainen työ, jossa saan päivittäin oppia lisää.

Koska olen aina elättänyt itseni ja ollut tyytyväinen elintasooni, en myöskään ymmärrä, kuinka puolison palkka voisi korvata puolison sivistyksen puutteen. Siinähän on kyse aivan eri asioista. Vähän niin kuin että joo, mulla olisi hirveä nälkä enkä polta,

Se on jännä, että sä muka akateeminen ihminen yleistät noin lapsellisesti.

Vierailija
35/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erityisesti etsinyt yliopistoa käynyttä miestä, mutta sellaisen kanssa valitsin elämäni elää koska sopii parhaiten. 

Vierailija
36/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noilla kirjoitustaidoilla et ole mitään muuta kuin typerä trolli. 

Montako kirjoitus- tai asiavirhettä trollitarkastaja löysi? 🤔 

Vierailija
37/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta naisten ajatukset eikä keskustelut heidän kanssaan. Naisilla ei ole minulle mitään muuta tarjottavaa kuin seksi. 

Vierailija
38/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ei kiinnosta naisten ajatukset eikä keskustelut heidän kanssaan. Naisilla ei ole minulle mitään muuta tarjottavaa kuin seksi. 

Tässä taidettiin kysyä heteroilta.

Vierailija
39/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä taidettiin kysyä heteroilta.

Missä näin sanottiin?

Vierailija
40/60 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluan miettiä miten Stephen Miller pyörittää eurooppaa, miten Kavafiksen runo barbaareista liittyy nykypäivään ja miten eksistentiaalinen kriisi on tuomittavaa, enkä vain kuulla mattinykäsvitsejä, niin valintani ei ole painajaismainen apukoululainen

Kuka on Stephen MIller? Ikinä kuullutkaan.