Onko lapsesi aistiyliherkkä ja tarvitsee turvaruokaa eskarissa tai koulussa?
Siis sellainen uniikki lumihiutale-tapaus joka pystyy syömään vain kalapuikkoja ja kalapuikon muotoon leikattua tuorekurkkua.
Kommentit (421)
Tämähän olisi hyvä konsti saada lapselle kunnon ruokaa einesmössön sijaan. Sanoisi vain, että lapsi ei pysty syömään mitään teollisesti prosessoitua, koska teollinen maku aiheuttaa hänelle ahdistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hyöty on tekohengittää lasta, jonka luonto korjaa joka tapauksessa soveltumattoman yksilönä pois?
Tällä logiikalla voidaan lakkauttaa kaikki terveydenhuolto, rokotukset ja lääkkeet, ja palata siihen aikaan, kun porukkaa kuoli vähän väliä ties mihin, ja lapsikuolleisuus oli todella korkeaa.
On kalapuikkojen syöminen päivittäin sinun mielestäsi terveydenHUOLTOA?
Minun turvaruokaani on suklaa. Minun pitää saada koulussa joka päivä suklaata samalla kun muut syövät einesmuussia ja uuniseitiä.
"Väutätkö vakavissasi, että kaikki autistit tarvitsevat turvaruokaa?"
En tietenkään. Vaan jos turvaruokaa tarvii jotain 0,5 % lapsista, ja autisteja on joku 1 - 2 %, ja siihen päälle muut aistiherkät, niin ihan loogiselta vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään. Vaan jos turvaruokaa tarvii jotain 0,5 % lapsista, ja autisteja on joku 1 - 2 %, ja siihen päälle muut aistiherkät, niin ihan loogiselta vaikuttaa.
Sinusta on oikeasti loogista, että yli neljännes autisteista olisi ruokavammaisia? Vähänpä tiedän autismista.
Nykyisin puhutaan paljon eriarvoistamisesta. Eikö se nimenomaan ole eriarvoistamista, että yksi saa syödä mitä haluaa ja muut joutuvat syömään pahaa ruokaa?
Voiko tätä soveltaa myös ympäristöön? "En pysty syömään mitään, jos paikalla on somaleita"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta on oikeasti loogista, että yli neljännes autisteista olisi ruokavammaisia? Vähänpä tiedän autismista.
Mä olen autisti. Ja niin on myös mun vanhemmat ja sisarus ja lapset ja puoliso ja ex puolisot. Että tosi vähän tiedän autismista.
Kyllä, minusta on erittäin loogista, että vähintään neljännes autisteista lapsuusiässä ois hyvinkin rajoittuneita ruoan suhteen. Ja monet on aikuisinakin. Itse en ole, mutta lapsena olin, ja sama sisaruksellani.
Tietenkään kaikki noista lapsista ei ole autisteja, vaan on muitakin syitä aistiherkkyyksille.
Sanotaanko nykyään turvaruoka? Kun siis mun käsitys tästä on ihan eri ja sana käytössä ihan toisessa sairaudessa. En saivartele enkä lue koko ketjua mutta miten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hyöty on tekohengittää lasta, jonka luonto korjaa joka tapauksessa soveltumattoman yksilönä pois?
Tällä logiikalla voidaan lakkauttaa kaikki terveydenhuolto, rokotukset ja lääkkeet, ja palata siihen aikaan, kun porukkaa kuoli vähän väliä ties mihin, ja lapsikuolleisuus oli todella korkeaa.
On kalapuikkojen syöminen päivittäin sinun mielestäsi terveydenHUOLTOA?
Lasten pitäminen hengissä on terveydenhuoltoa verrattuna sinun vaihtoehtoosi, että annetaan heidän kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin puhutaan paljon eriarvoistamisesta. Eikö se nimenomaan ole eriarvoistamista, että yksi saa syödä mitä haluaa ja muut joutuvat syömään pahaa ruokaa?
Olin harjoittelijana päiväkodissa ja mulle sanottiin että jos syö omia eväitä pitää ne syödä lasten lounasaikaan erillisessä tilassa tai myöhemmin koska lapset alkaa marista ja kärkkyä samaa eivätkä ymmärrä miksi on eri ruokaa hoitajalla kuin heillä varsinkin jos ruoka sellaista mistä lapset ei tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aistiyliherkkä lapsi, ADHD, autisti., ikää 8v.
Henk.koht olen sitä mieltä että ihan paskaa nämä turvaruuat ym paapomiset. Kyllä lapsi syö kun tulee nälkä. Ihan turha opettaa elämään maailmassa, jossa kaikki pehmustetaan ja muotoillaan juuri minulle sopivaksi.
T. Isä 44
Ole kiltti, ja hanki tietoa asioista, ettet aiheuta pysyvää vahinkoa lapsellesi.
Ei ole mitenkään tavatonta autistisille lapsille joutua sairaalaan tiputukseen, kun eivät olekaan "syöneet kyllä kunhan tulee nälkä".
Jos sun lapsi olis pyörätuolissa, niin vaatisitko kävelemään?
Lapsella asiakkuus ollut neljä vuotta neuropsykiatrisella, oletan että sieltä saan tukea ja ohjeita agendaani kun siellä parin kuukauden välein käydään. Toki tää
En lukenut koko ketjua, mutta ottaen huomioon terveydenhuollon erittäin niukat resurssit niin se, että olette käyneet neljä vuotta psykiatrisella parin kuukauden välein noin pienen lapsen kanssa kertoo siitä, että tilanne on hälyttävä. Tuollainen asenne heijastuu takuulla muihinkin asioihin. Tulipa surku sinun lapsen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis aikuiset ihmiset kaivaa lihistä ontoksi ja syö pelkän taikinan?! Voi jessus..
Ihmettelin samaa. Miksi sitten osraa lihistä tai sitä roiskeläppäpizzaa. En itse pidä kummastakaan, mutten sitten ostakaan niitä, kun tiedän, etten saata syödä niitä. Lapsena söin koulussa näkkäriä jos en ruokaa saattanut syödä. Sillä nykyöapsetkin selviäisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aistiyliherkkä lapsi, ADHD, autisti., ikää 8v.
Henk.koht olen sitä mieltä että ihan paskaa nämä turvaruuat ym paapomiset. Kyllä lapsi syö kun tulee nälkä. Ihan turha opettaa elämään maailmassa, jossa kaikki pehmustetaan ja muotoillaan juuri minulle sopivaksi.
T. Isä 44
Paitsi sitten, kun ei syö vaan mieluummin kuolee. Tällaistakin lasta olen hoitanut. T. Lasten tehon hoitsu
Silloin kyse on vaikeasta syömishäiriöstä ja lapsella on psyykkisiä ongelmia . Ei niin sairaan lapsen paikka ole koulussa ylipäätään. Kukaan ei kuole nälkään vaikkei koulupäivän aikana söisi mitään, kotona kuitenkin pitäisi olla ruokaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aistiyliherkät ovat yksi neurovähemmistöistä. Nepsyoikeudet ovat ihmisoikeuksia kuten muutkin vähemmistöjen oikeudet.
Jännä että ruoka aistiherkkyyttä esiinny edim Malissa tai Burkina Fasossa.Eikä Gazasakaan tällä hetkellä, jopa sikasäilykkeet viedään käsistä.
Itse asiassa tätä näkyy maahanmuuttajalasten keskuudessa todella paljon. Esim vaikka just sieltä Palestiinasta tulevilla. T. lasten toimintaterapeutti
Silloin kyse on psyykkisestä ongelmasta, eli mielenterveysongelmasta.
Turvaruoka tai muu paapominen ei varsinaisesti mielenterveyttä vahvista, kun ei siitä mitään onnistumisen kokemuksia saa. Pahimmillaan ongelma jatkuu aikuisuuteen asti, eli ei kestetä pettymyksiä tai vastoinkäymisiä lainkaan
Lapseni, joka on kirjolla on syönut hyvin päiväkodissa ja alakoulussa kun kaveritkin söi. Yläkoulussa alkoi vaihe ettei mennyt lounaalle kun kaveritkaan ei menneet. Minä puutuin tähän ja sanoin opettajalle, että myös ruokailu kuuluu oppivelvollisuuden piiriin. Kysessä pienluokka. Nyt käyvät kaikki lounaalla koulussa ja syövät edes jotain. On ne ongelmat mitä on niin mielestäni on oikeita ja vääriä ratkaisuja. Teinini kaverin äiti oli sanonut hänelle, että hänen ei tarvitse käydä koulussa lounaalla. Nyt kuitenkin kaikki käyvät. On se lounas muutakin kuin energiaa. Se on myös ruokailun normalisointia, yhdessäoloa, tapakasvatusta, sääntöjen noudattamista.
Vierailija kirjoitti:
Olisinpa saanut turvaruokaa. Pakottamalla sain syömishäiriön.
kyllä sinulla oli häiriöitä jo silloin, kun piti pakottaa syömään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin? Eli lääkäri on määränyt tuollaista syövälle lapselle, että pitää antaa pelkkiä kalapuikkoja ja makroonia. Sotii kaikkia mahdollisia ravitsemuksellisia tietoja vastaan. Eli lääkäri ei ole tehtäviensä tasalla."
Yhäkin, ravitsemuksellisesti on parempi, että lapsi syö jotain verrattuna siihen, ettei lapsi syö mitään. Ja se lääkäri takuuvarmasti tietää tämän asian paremmin kuin sinä.
Eli annat lapsellesi arsenikkia, jos lääkäri niin määrää, koska uskot sokeasti kaikkeen, mitä lääkäri sanoo.
ei kukaan yksityinen lääkäri määrää arsenikkia. julkisella noin voi tapahtuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Niin? Eli lääkäri on määränyt tuollaista syövälle lapselle, että pitää antaa pelkkiä kalapuikkoja ja makroonia. Sotii kaikkia mahdollisia ravitsemuksellisia tietoja vastaan. Eli lääkäri ei ole tehtäviensä tasalla."
Yhäkin, ravitsemuksellisesti on parempi, että lapsi syö jotain verrattuna siihen, ettei lapsi syö mitään. Ja se lääkäri takuuvarmasti tietää tämän asian paremmin kuin sinä.
Eli annat lapsellesi arsenikkia, jos lääkäri niin määrää, koska uskot sokeasti kaikkeen, mitä lääkäri sanoo.
ei kukaan yksityinen lääkäri määrää arsenikkia. julkisella noin voi tapahtuakin.
Eipä kukaan ole mitään yksityisistä lääkäreistä puhunutkaan. Lisäksi hyvin suuri osa yksityisistä lääkäreistä työskentelee myös julkisella, joten ihan sama lääkäri voi tulla vastaan sekä Mehiläisessä että tk:ssa.
Ehkä olisi hyvä oppia että maailma ei pyöri lasten navan ympäri