Onko lapsesi aistiyliherkkä ja tarvitsee turvaruokaa eskarissa tai koulussa?
Siis sellainen uniikki lumihiutale-tapaus joka pystyy syömään vain kalapuikkoja ja kalapuikon muotoon leikattua tuorekurkkua.
Kommentit (421)
"Kuinka v+tun sekaisin pitää lääkärin olla, jos oikeasti on lääkärin määräys ruokkia lasta pelkillä kalapuikoilla ja makaroonilla? Normaaliälyinen lääkäri ymmärtää sellaisen asian kiun ravitsemus."
Ei lääkäri määrää mitään tiettyjä raaka-aineita. Vaan nimenomaan sen ravitsemuksen vuoksi sen, että tarjotaan lapselle edes jotain ravintoa, ettei se ole kokonaan syömättä. Normaali lääkäri tajuaa tietenkin, että on parempi syödä edes jotain kuin olla nenämahaletkussa kun ei syö mitään.
Ennen syötiin pelkkää näkkäriä, jos kouluruoka ei maistunut. Pitäisi olla vieläkin niin. Näkkäri on halpaa eikä aiheuta ylimääräistä työtä ruokalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa noista tapauksista kuntoutuisi varsin nopeasti jos vanhemmat joutuisi maksamaan itse kaiken ylimääräisen minkä aiheuttaa koulussa järjestelyinä.
///
Suurimmalla osalla ei tarvittaisi muuta kuin kasvatustaitoiset vanhemmat. En usko hetkekään, että peräti 1% lapsista olisi niin sairaita, että menevät ennemmin tiputukseen kuin syövät vaikkapa perunaa.
Tätä turvaruokaa saa ALLE 1% lapsista. Ihan hyvin osuu yksiin autismin kirjon ym. esiintyvyyden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Kuinka v+tun sekaisin pitää lääkärin olla, jos oikeasti on lääkärin määräys ruokkia lasta pelkillä kalapuikoilla ja makaroonilla? Normaaliälyinen lääkäri ymmärtää sellaisen asian kiun ravitsemus."
Ei lääkäri määrää mitään tiettyjä raaka-aineita. Vaan nimenomaan sen ravitsemuksen vuoksi sen, että tarjotaan lapselle edes jotain ravintoa, ettei se ole kokonaan syömättä. Normaali lääkäri tajuaa tietenkin, että on parempi syödä edes jotain kuin olla nenämahaletkussa kun ei syö mitään.
Uutisessa sanotaan, että turvaruoka on kalapuikkoja ja makaroonia. Nytkö se lääkäri ei sitten määrännytkään sitä turvatuokaa? :D
Tätä turvaruokaa saa ALLE 1% lapsista. Ihan hyvin osuu yksiin autismin kirjon ym. esiintyvyyden kanssa.
///
Väutätkö vakavissasi, että kaikki autistit tarvitsevat turvaruokaa?
Miksi yrität leimata kaikki autistit ruokavammaisiksi? Itse tunnen paljonkin autisteja eikä heistä kukaan syö mitään turvaruokaa.
"Pitäisi antaa. Järkikin sanoo, että lapsen terveydelle on haitallista syödä pelkkää rasvamössöä. Ennenaikainen kuolema siitäkin seuraa, joten turha pitkittää väistämätöntä."
Miten niin pelkkää rasvamössöä? Minun lapseni olisi syönyt lähinnä vaan kasviskeittoja.
Minä en voi arvostaa yhtään sellaisen ihmisen näkemyksiä, jonka mielestä terveydenhoitojärjestelmän pitäisi antaa lasten kuolla ennemmin kuin hoitaa näitä.
Vierailija kirjoitti:
"Pitäisi antaa. Järkikin sanoo, että lapsen terveydelle on haitallista syödä pelkkää rasvamössöä. Ennenaikainen kuolema siitäkin seuraa, joten turha pitkittää väistämätöntä."
Miten niin pelkkää rasvamössöä? Minun lapseni olisi syönyt lähinnä vaan kasviskeittoja.
Minä en voi arvostaa yhtään sellaisen ihmisen näkemyksiä, jonka mielestä terveydenhoitojärjestelmän pitäisi antaa lasten kuolla ennemmin kuin hoitaa näitä.
No siten niin, että puhe oli kalapuikoista ja makaroonista. Ketään ei kiinnosta sinun arvostuksesi tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutisessa sanotaan, että turvaruoka on kalapuikkoja ja makaroonia. Nytkö se lääkäri ei sitten määrännytkään sitä turvatuokaa? :D
Se oli esimerkki turvaruoasta. Ei ole kaikilla sama.
Vierailija kirjoitti:
"Noin sadalle lapselle varataan Jyväskylässä esimerkiksi pelkkiä kalapuikkoja tai pastaa, että he söisivät jotain. Tällaista on turvaruoka, jonka kysyntä kasvaa."
Kannattaa lukea uutinen, josta ketjussa puhutaan niin ei tarvitse kysellä tyhmiä. Minä en voi arvostaa yhtään sellaisen ihmisen näkemyksiä, joka ei edes lue, mistä puhutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli esimerkki turvaruoasta. Ei ole kaikilla sama.
Niin? Eli lääkäri on määränyt tuollaista syövälle lapselle, että pitää antaa pelkkiä kalapuikkoja ja makroonia. Sotii kaikkia mahdollisia ravitsemuksellisia tietoja vastaan. Eli lääkäri ei ole tehtäviensä tasalla.
Mikä hyöty on tekohengittää lasta, jonka luonto korjaa joka tapauksessa soveltumattoman yksilönä pois?
Kohta on kaikilla lapsilla ruoka-ahdistusta tms. jonka perusteella pitää saada turvaruokaa. Tenavat keksivät äkkiä, millä tavalla saa aina nakkeja tai pinaattilettuja eikä tarvitse syödä jotain vegepaskaa, mitä kouluruoka enimmäkseen on.
Minun lapseni ei suostu syömään muuta kuin entrecota. Koulun pitää siis kustantaa hänelle sellaista joka päivä.
"Niin? Eli lääkäri on määränyt tuollaista syövälle lapselle, että pitää antaa pelkkiä kalapuikkoja ja makroonia. Sotii kaikkia mahdollisia ravitsemuksellisia tietoja vastaan. Eli lääkäri ei ole tehtäviensä tasalla."
Yhäkin, ravitsemuksellisesti on parempi, että lapsi syö jotain verrattuna siihen, ettei lapsi syö mitään. Ja se lääkäri takuuvarmasti tietää tämän asian paremmin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
"Niin? Eli lääkäri on määränyt tuollaista syövälle lapselle, että pitää antaa pelkkiä kalapuikkoja ja makroonia. Sotii kaikkia mahdollisia ravitsemuksellisia tietoja vastaan. Eli lääkäri ei ole tehtäviensä tasalla."
Yhäkin, ravitsemuksellisesti on parempi, että lapsi syö jotain verrattuna siihen, ettei lapsi syö mitään. Ja se lääkäri takuuvarmasti tietää tämän asian paremmin kuin sinä.
Eli annat lapsellesi arsenikkia, jos lääkäri niin määrää, koska uskot sokeasti kaikkeen, mitä lääkäri sanoo.
Mun Lapsen Turvaruokaa on Karamellit. Niin hän itse kertoi.
Joskus myös Suklaajäätelö. Riippuu päivästä.
Olemme pyrkineet niitä hänelle tarjoamaan kun tilanne vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hyöty on tekohengittää lasta, jonka luonto korjaa joka tapauksessa soveltumattoman yksilönä pois?
Tällä logiikalla voidaan lakkauttaa kaikki terveydenhuolto, rokotukset ja lääkkeet, ja palata siihen aikaan, kun porukkaa kuoli vähän väliä ties mihin, ja lapsikuolleisuus oli todella korkeaa.
///
Suurimmalla osalla ei tarvittaisi muuta kuin kasvatustaitoiset vanhemmat. En usko hetkekään, että peräti 1% lapsista olisi niin sairaita, että menevät ennemmin tiputukseen kuin syövät vaikkapa perunaa.