Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko ulosottomies penkomaan sinun kotiisi ja etsimään arvokasta tavaraa myytäväksi?

Vierailija
23.01.2026 |

Viedäänkö telkka, kitara ja tietokone myytäväksi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee opintolaina ulosottoon, enkä voi sille mitään. Kela perii jo sitä itse ja pienempään erään ei voi enää mennä. Olisi kiva tietää mitä tämä tarkoittaa käytännössä. Viekö Kela telkkani ja kaiken vähänkin arvokkaan?

Kela ei vie mitään, mutta ulosottoviranomainen voi viedä jotain. Ulosottoviranomainen ilmoittaa sinulle koska tulee tarkastuskäynnille asuntoosi. Eivät vie romua, käytetty televisiosi ei todennäköisesti kiinnosta.

Vierailija
22/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tulevat viemään kaiken rahanarvoisen. Turha yrittää teeskennellä olevansa sairas tai poissa kotoa, tulevat läpi vaikka seinästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jo tapahtunut kun, parikin kertoooooo. Eri asunnoissa...........eikä ollut kivaa !!!!!!!! 

Vierailija
24/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisipa avuksi. Itse en ole löytänyt.

Vierailija
25/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa. Tavallista kodin irtaimistoa EI tule kukaan viemään. Kiinteistöjen ym. omistus ja muu suurempi omaisuus tarkastetaan kylläkin ja tarvittaessa ulosmitataan. Muussa tapauksessa ulosmitataan suoraan palkasta tai eläkkeestä vaikka et reagoisi mitenkään. T. Ulosoton asiakas

Vierailija
26/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Tavallista kodin irtaimistoa EI tule kukaan viemään. Kiinteistöjen ym. omistus ja muu suurempi omaisuus tarkastetaan kylläkin ja tarvittaessa ulosmitataan. Muussa tapauksessa ulosmitataan suoraan palkasta tai eläkkeestä vaikka et reagoisi mitenkään. T. Ulosoton asiakas

Kun ei ole mitään tuollaista. Rahakin tulee Kelasta, jos tulee..

Vierailija
27/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kotiin. Eikä sosiaalitukia saa ulosmitata. 

Vierailija
28/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee opintolaina ulosottoon, enkä voi sille mitään. Kela perii jo sitä itse ja pienempään erään ei voi enää mennä. Olisi kiva tietää mitä tämä tarkoittaa käytännössä. Viekö Kela telkkani ja kaiken vähänkin arvokkaan?

Miten opintolaina voi mennä ulosottoon? Kun jos käy huonosti sen saa kokonaan korkoineen anteeksi ja ei vaikuta luottotietoihin mitenkään. 

Vierailija
29/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

UO ei tule koskaan ovelle, ellei sinulla ole jotakin erityisen arvokasta omaisuutta, josta se tietää. Auto voidaan esimerkiksi tulla hakemaan, mutta senkin minimiarvon täytyy olla 5-10k€ ja jos et tarvitse sitä työssäsi.

Vierailija
30/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee, ja se vie tuhkatkin ap:n munasta. Ei tarvii onneksi olla tekemisissä ulosoton kanssa. Ei ole velkoja mihinkään ja ne vähäiset laskuni maksan ajoissa. Olen kai sitten semmonen ns puoliköyhä, kun en omista mitään osamaksulla tai velalla ostettua. Ostan käteisellä sen mitä tarviin ja asun vuokralla. Säästöjä jonkin verran, on n 12,000€ pahan päivän varalle. Ja nekin säästöt taidan kohta nostaa käteiseksi ja laittaa piirongin laatikkoon? Kaiken varulta, jos tulee omalle kohdalle työttömyyttä tms. Niin eipähän katsota niitäkään omaisuudeksi kun ne rahat ei ole pankkitilillä. Että silleen.

Vierailija
31/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten opintolaina voi mennä ulosottoon? Kun jos käy huonosti sen saa kokonaan korkoineen anteeksi ja ei vaikuta luottotietoihin mitenkään. 

Sen saa anteeksi jos kyse on vähäisestä määrästä jota ei kannata periä tai ulostotto on jatkunut vuosia tuloksetta. NIin kauan kuin rahaa saadaan kynittyä rahaa, niin ulosotto jatkuu.

Vierailija
32/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee, ja se vie tuhkatkin ap:n munasta. Ei tarvii onneksi olla tekemisissä ulosoton kanssa. Ei ole velkoja mihinkään ja ne vähäiset laskuni maksan ajoissa. Olen kai sitten semmonen ns puoliköyhä, kun en omista mitään osamaksulla tai velalla ostettua. Ostan käteisellä sen mitä tarviin ja asun vuokralla. Säästöjä jonkin verran, on n 12,000€ pahan päivän varalle. Ja nekin säästöt taidan kohta nostaa käteiseksi ja laittaa piirongin laatikkoon? Kaiken varulta, jos tulee omalle kohdalle työttömyyttä tms. Niin eipähän katsota niitäkään omaisuudeksi kun ne rahat ei ole pankkitilillä. Että silleen.

Opintolaina on pakko ottaa ennen kuin muita tukia annetaan. Se vie monet ulosottoon nyt, kun luvattuja töitä ei ole.

Vierailija
33/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö ulosottomies voi vaan mennä kenen tahansa juttusille ja kysyä voitko todistaa että tuo tavara on sun. jos ei heti voi, niin pois vaan. suomiversio icestä.

Vierailija
34/34 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persettä joutuu antamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi