Tuleeko ulosottomies penkomaan sinun kotiisi ja etsimään arvokasta tavaraa myytäväksi?
Viedäänkö telkka, kitara ja tietokone myytäväksi?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Ei tule!
Tavanomaista irtaimistoa ei ulosmitata. Tietokone, kitara ja telkkari ovat sitä.
Mutta yritä nyt hoitaa velkasi.
Mistä ne sitten rahat saa? Minulla on arvokkaita soittimia joista en halua luopua. Kelakin ehdotti minulle että antaisin mennä ulosottoon, joten kuuntelen vain heitä tässä asissa vaikka mietityttääkin.
Soittimet lähtee ensimmäiseksi, ne on helppo muuttaa rahaksi. Tosin niistä ei ulosoton kautta juurikaan tule rahaa velkapääoman lyhentämiseen ja kulutkin ovat kovat.
Kyllä ne vähänkin arvokkaammat tavarat laittavat myyntiin. Käteinen kannattaa myös laittaa hyvään piiloon, tarkastavat lompakonkin.
En usko, ulosottomies tulee käymään vain silloin, kun olen jättänyt velkani maksamatta eikä sellaista ole tapahtunut.
Ulosottomies ei ihan helpolla tule ulosmittaamaan sinun irtainta omaisuuttasi joten aika pahasti olet sössinyt asiasi jos niin käy. Oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Soittimet lähtee ensimmäiseksi, ne on helppo muuttaa rahaksi. Tosin niistä ei ulosoton kautta juurikaan tule rahaa velkapääoman lyhentämiseen ja kulutkin ovat kovat.
Mistä ne tietää mitä soitiimia sinulla on jos eivät kerta tule kotiin?
Vierailija kirjoitti: Viekö ne sähköpyörän?
Vievät ja tuhkatkin pesästä (ja munista).
Mistä nuo romut on kaivettu ulosottomyynteihin? Onko velallinen luovuttanut itse ne?
Mulla menee opintolaina ulosottoon, enkä voi sille mitään. Kela perii jo sitä itse ja pienempään erään ei voi enää mennä. Olisi kiva tietää mitä tämä tarkoittaa käytännössä. Viekö Kela telkkani ja kaiken vähänkin arvokkaan?
Aika moni joutuu tänä vuonna ulosottoon. Asuntovelalliseset varsinkin.
https://verkkoapu.fi/oppaat/r/mita-omaisuudelle-tapahtuu-ulosoton-aikana
Enää ei elektroniikkaa ja muuta romua haeta kotoa, siitä ei saa edes kuluja pois.
Omaisuuden Kartoitus ja Realisointi
Ulosottomies tekee perusteellisen kartoituksen velallisen omaisuudesta. Tämä voi sisältää:
Käyttöomaisuuden, kuten ajoneuvojen ja kiinteistöjen, arvioinnin.
Pankkitilien saldojen tarkistamisen.
Mahdollisten sijoitusten ja muiden varallisuuserien kartoittamisen.
Kun omaisuus on kartoitettu, ulosottomies voi päättää myydä osan omaisuudesta velkojen maksamiseksi. Tämä tapahtuu useimmiten huutokaupassa tai yksityisellä myynnillä.
Ei tule jos sulla on turvalukko ovessa. Pelkkä huoltomiehen yleisavain ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Tulee ja sillä on avaimetkin.
Jos et luovuta turvalukon avainta huollolle niin ei tule kuin moottorisahan kanssa oven läpi.
Olen ollut muutaman kerran ulosotossa lisäverojen vuoksi, mutta ei vouti ole tullut kotiin, koska olen tehnyt maksusuunnitelman ja myös noudattanut sitä. Ulosotto on hyvin joustava laitos ja tekee mielellään maksusuunnitelmia, joita tosin kannattaa noudattaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee opintolaina ulosottoon, enkä voi sille mitään. Kela perii jo sitä itse ja pienempään erään ei voi enää mennä. Olisi kiva tietää mitä tämä tarkoittaa käytännössä. Viekö Kela telkkani ja kaiken vähänkin arvokkaan?
LOL
Valtion takaus on lainaajalle pahempi kuin mikään muu takaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL
Valtion takaus on lainaajalle pahempi kuin mikään muu takaus.
Olis kannattanu maksaa opintolainat pikavipeillä pois ennen ulosottoa.
Ei tule!
Tavanomaista irtaimistoa ei ulosmitata. Tietokone, kitara ja telkkari ovat sitä.
Mutta yritä nyt hoitaa velkasi.