Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa miesten vinoilua,vittuilua ja irvailua

Vierailija
23.01.2026 |

Koko elämän ajan vain sen takia että on nainen monet miehet kuvitelleet olevansa hauskoja kun vinoilevat ja vittuilevat ihan avoimesti mm työpaikoilla, ovat olevinaan hauskoja laukoessaan veemäisiä kommentteja samalla kiroilen. Moni näistä kiusaamisista olleet piilovaraista ilman että tajuaa heti kuin vasta jälkikäteen tai sitten jää sanattomaksi eikä keksi sanottavaa kun äimistyy. Yläasteelta lähtien pojat,miesopettajat laukovat tytöille välillä aika asiattomia kommentteja mm kehosta ja ulkonäöstä. Isäni on mm koko ikäni harrastanut tuota "pistä nainen asialle mene itse perässä/ naiset hoitaa nyt sitä ja tätä/naiset on sellaisia marisijoita yms" Siis ei ollenkaan koskaan ollut hetkeä etteikö olisi tehnyt selväksi miten huonompi olen kun satuin syntymään tyttönä.

Joo ei mulla muuta kuin se että vieläkin monessa paikassa miehet harrastaa tälläistä asiatonta piilokäytöstä joka verhotaan vitsien taakse🤬🤬🤬😡😡😡😡😤😤😤😤

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli haluaa välttyä miesten vinoilulta, vittuilulta ja irvailulta edes osaksi, on syytä jättää palsta lukematta.

Vierailija
62/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se siinä on kaikista raskainta että koko ajan pitää olla valmiina sanomaan takaisin ja pitämään puoliaan. Jos ei jaksa aina räkyttää takaisin niin yli kävely tapahtuu heti. 

Laura Croftin tavoin huokaiset, käännyt ja alat tulittaa. Kuvaannollisesti. Olisihan se mukavampaa ilman, mutta miehet ovat aivan tavattoman hierarkiankipeitä, ja näykkiminen valitettavan yleinen tapa kommunikoida (myös naisilla!).

Kaikista paras tapa on että jämähtyy ja alkaa tuijottamaan, ei puhu mitään,ei reagoi mihinkään,Harva jaksaa sellaista.

No en mä kyllä jaksa itsekään. Lienee luonnekysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jotain tuttua vuosien takaa ja yleensä miesporukassa. Pieni kysymys pään aukojalle, "sinä et siis pidä naisista" saa vinoilut vähenemään."

Tuo on hyvä! Olen itse asiassa itsekin usein miettinyt että aika moni mies ei tosiaan oikeasti vaikuta edes pitävän naisista, siis ihan ihmisinä. Se pipari kyllä kelpaa mutta sen jälkeen se muu seura ei niinkään. Mielummin ollaan poikaporukalla autoja rassaamassa tai jotain muuta.

No onneksi löysin sitten sen miehen joka ihan aidosti oli kiinnostunut siitä kuka minä olen, mitä minä ajattelen ja mitä minä haluan. Jä hänestä tuli paitsi aviomieheni niin myös paras kaverini.

Kerroit (varmasti ihan vahingossa) sen, miksi naiset ovat aivan kammottavia useimpia miehiä kohtaan.

Vierailija
64/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jotain tuttua vuosien takaa ja yleensä miesporukassa. Pieni kysymys pään aukojalle, "sinä et siis pidä naisista" saa vinoilut vähenemään."

Tuo on hyvä! Olen itse asiassa itsekin usein miettinyt että aika moni mies ei tosiaan oikeasti vaikuta edes pitävän naisista, siis ihan ihmisinä. Se pipari kyllä kelpaa mutta sen jälkeen se muu seura ei niinkään. Mielummin ollaan poikaporukalla autoja rassaamassa tai jotain muuta.

No onneksi löysin sitten sen miehen joka ihan aidosti oli kiinnostunut siitä kuka minä olen, mitä minä ajattelen ja mitä minä haluan. Jä hänestä tuli paitsi aviomieheni niin myös paras kaverini.

Sääli, että tuollaisia miehiä on niin vähän. Kelpaisi meille muillekin. 

Todellakin kelpaisi,harmi tosiaan että vähän on sellaisia miehiä tarjolla.

Vierailija
65/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syljette sellaisten päälle (tai ignooraatte sellaisia täysin) joka päivä...

Vierailija
66/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko jokaisen naisen syy, joka ei sano mitään? Vihellä peli poikki. Mieti valmiiksi mitä sanot. Seuraavalla kerralla sitten sanot.

Millä logiikalla katsot sen naisen syyksi? Eikö se ole sen syy, joka kohtelee huonosti? 

Miksi miehiä ei vastuuteta käytöksestään? 

Miksi trolleja ei vastuuteta käytöksestään?

Vierailija
67/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan törmännyt tuollaiseen.

Nainen

Sä taidatkin kuulua siihen ryhmään joka ei näe eikä kuule mitään oman kuplan ulkopuolelta? Vaikka pommi räjähtäisi nenän edessä et silti näe tai kuule mitään.

Kaikki ei ylianalysoi tai vedä kärkkäitä johtopäätöksiä. Kaikilla ei ole pakonomaista tarvetta loukkaantua kaikesta eikä kaikilla ole myrkyllisiä ihmisiä ympärillä.

Oma isäni kunnioitti eikä ikinä väheksynyt tai alentanut naisia. Jos ap:n isä on ollut m*lkku, niin on väärin yleistää sama koskemaan kaikkia miehiä. Miesviha on hyvin läsnä ap:n aloituksessa. 

N38

Vierailija
68/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä taas ihan toisenlaiset kokemukset kuin AP:lla. Pahimmat työpaikat ovat olleet itsellä naisvaltaisia ja pahimmat esihenkilöt myös naisia. Jos et pääse työpaikan sisäpiiriin niin ilkeily on taattu. Esinainen sitten vielä omalla käytöksellään mahdollistaa tämän, kun ei uskalla muuttaa työpaikan status quo:ta.

Sama kokemus. Ai niin. Ainoa kerta kun olen työelämässä joutunut pahoinpidellyksi oli naisen tekemä pahoinpitely.

Vierailija
69/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä taas ihan toisenlaiset kokemukset kuin AP:lla. Pahimmat työpaikat ovat olleet itsellä naisvaltaisia ja pahimmat esihenkilöt myös naisia. Jos et pääse työpaikan sisäpiiriin niin ilkeily on taattu. Esinainen sitten vielä omalla käytöksellään mahdollistaa tämän, kun ei uskalla muuttaa työpaikan status quo:ta.

Myös tutkimustiedon mukaan huonoin ilmapiiri ja eniten kiusaamista on naisvaltaisilla aloilla. Mutta mammapalstalla, kuten henkisillä esikuvillaan persuilla, näin nämä asiat koetaan ja todellisuudesta viis.

Juurikin näin mutta kyllä se miesten "huumori" on härskimpää ja sovinistisempaa.

Vierailija
70/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joidenkin naisten pahin ongelma onkin nimenomaan ns. sukupuolittaa kaikki ongelmat, jolloin ei tarvitse suhtautua kriittisesti oman tekemisensä tasoon.

Totta. Kaikki alkaa vastakkainasettelulla.

Vierailija
71/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se siinä on kaikista raskainta että koko ajan pitää olla valmiina sanomaan takaisin ja pitämään puoliaan. Jos ei jaksa aina räkyttää takaisin niin yli kävely tapahtuu heti. 

Laura Croftin tavoin huokaiset, käännyt ja alat tulittaa. Kuvaannollisesti. Olisihan se mukavampaa ilman, mutta miehet ovat aivan tavattoman hierarkiankipeitä, ja näykkiminen valitettavan yleinen tapa kommunikoida (myös naisilla!).

Kaikista paras tapa on että jämähtyy ja alkaa tuijottamaan, ei puhu mitään,ei reagoi mihinkään,Harva jaksaa sellaista.

No en mä kyllä jaksa itsekään. Lienee luonnekysymys.

Mä kerran muutuin tuollaiseksi kivipatsaaksi kun alkoi ketuttaa se jatkuva papatus ja valitus joka asiasta,vaikka kyseessä oli naispomo, sit se naispomo kysyi olenko kunnossa mut en reagoinut kysymykseen ,sit se oli että ööö...Joo saat lähteä kotiin tältä päivältä,sit lähdin vaan pois työpisteeltä  sanomatta sanaakaan, tein kyl jatkossakin noin mut se vaatii todellakin tiettyä luonnetta ja uskallusta 

Vierailija
72/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin kelpaisi,harmi tosiaan että vähän on s

Kävelet kymmenien tuollaisten miesten ohi aina, kun käyt ruokakaupassa.

Vierailija
73/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen

Sä taidatkin kuulua siihen ryhmään joka ei näe eikä kuule mitään oman kuplan ulkopuolelta? Vaikka pommi räjähtäisi nenän edessä et silti näe tai kuule mitään.

Kaikki ei ylianalysoi tai vedä kärkkäitä johtopäätöksiä. Kaikilla ei ole pakonomaista tarvetta loukkaantua kaikesta eikä kaikilla ole myrkyllisiä ihmisiä ympärillä.

Oma isäni kunnioitti eikä ikinä väheksynyt tai alentanut naisia. Jos ap:n isä on ollut m*lkku, niin on väärin yleistää sama koskemaan kaikkia miehiä. Miesviha on hyvin läsnä ap:n aloituksessa. 

N38

Ja sä tuskin oot nimimerkki nainen38. Naisviha on luettavissa kirjoituksestasi jos sulle on ok että moni mies vielä vuonna 2026 harrastaa sovinistisia juttujaan ja kiusaamista, hyväntahtoinen huumori ja vitsailu on eri asia kuin kohdistaa se " huumori ja vitsailu" naisten ulkonäköön,luonteeseen, töihin,lapsiin yms varsinkin jos se huumori ja vitsailu on alentavaa, rumaa,ronskia.

Vierailija
74/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas tätä naisten narinaa.

Vierailija
75/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tätä joutuu kokemaan myös miehenä, joka ei niin hirveästi ole äänessä kokoajan. Nälvijät ja väheksyjät ottavat aina helpon uhrin itselleen. Naiset ovat kivempia työkavereita.

Vierailija
76/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen

N38

Sulla käynyt tuuri kun olet jo isältäsi saanut normaalin miehen mallin. AP:lla ja muilla ollut huonompi tuuri. 

Vierailija
77/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisipa sota. Miehet rintamalle sotimaan keskenään itse aloittamiaan sotia, naiset luovat keskenään itselleen paratiisin.

Meinaat, että ne miehet siellä rintamalla ovat samat miehet, jotka aloittavat sotia?

Saisi luvan olla.

Vierailija
78/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan koska ketään ei voi pakottaa viisastumaan ja muuttumaan edes näiden itsensä parhaaksi, ainoa toimiva ratkaisu tuntuu olevan eristää itsensä miessukupuolesta. Välttää niin paljon kuin mahdollista ja käytännöllistä. Elämä sujuu helpommin kun ei päästä kampittajia kampitusetäisyydelle.

Ja joo, kyllä naisistakin löytyy ihmisiä joista et pidä ja jotka eivät pidä sinusta. Mutta heistä pääsee eroon helpommin, vaihtamalla seuraa. Aina löytyy helposti parempaa seuraa. Miehistä ei niinkään.

Vierailija
79/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, tätä joutuu kokemaan myös miehenä, joka ei niin hirveästi ole äänessä kokoajan. Nälvijät ja väheksyjät ottavat aina helpon uhrin itselleen. Naiset ovat kivempia työkavereita.

On varmasti totta. Ja ylipäätään normista poikkeavana miehenä, naisten lokero olla on tietyssä mielessä suurempi. Mun tapaamista miehistä heittämällä paras nälvijöiden jauhottaja koskaan on isokokoinen nuori kollega,  terveydellisistä syistä poikkeava ulkonäöltään ja siksi tottunut lapsesta saakka pitämään puolensa. Sen huomaa, ei todellakaa. jää jalkoihin, mutta on varmasti raskasta.

Vierailija
80/82 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa ja väärin, mutta yleisesti ottaen miesten parissa mukavampaa ja rennompaa. Naiset ilkeitä, takanapuhujia, turhan neuvojia, kiltimpien alistajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän