Kenestä Euroviisuehdokas?
Katsotaan tammikuun lopussa tilanne, missä mennään.
Minulla itsellä on ongelma, että äänestänkö suomalaista sielunmaisemaa kuvaavaa LInda&Pete, Komiat Tai Sinikka. Vai äänestänkö varmasti viisuissa paremmin pärjäävää Etta, Chachi tai Kiki- esitystä. Paajanen... No, tavallaan outolintu, pienellä viilauksella tyyliin ja lopun musiikillisen askelmerkkivirheen korjauksella voisi menestyä tuolla kansainvälisillä areenoilla. Kesän varmasti hoilaa suomi takatukkaa....
Kommentit (258)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Chachi 💕
Hänen ongelmansa on, kansallisuus. Hän on amerikkalainen ja eurooppalaiset ovat niin... eurooppalaisia nykyään, että jos hänet valitaan edustajaksi, Suomi ei saa ääniä.
Luuleeko joku että Tanskasta annetaan Suomelle ääniä?
Chachi on meksikaano. Mahtaako olla paperit kunnossa?
Syntynyt Texasissa Houstonissa eli hän on amerikkalainen ja hänen kansallisuutensa ON TODELLAKIN ongelma jos edustaa Suomea Euroviisuissa.
Kuka äänestää Chachia, tanskalaisetko? En usko että norjalaiset, ruotsalaiset jotka ovat Suomen tärkeimpiä äänestäjiä.
Saksalaiset ja ranskalaiset ovat oikeasti aika täynnä tällä hetkellä amerikkalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linda ja Pete.. Ei kansainvälisiin kilpailuihin voi jotain onnetonta kipaletta lähettää
Itsekin olen ihmetellyt, miksi UMK:sta on tullut kykykilpailu, jossa tuiki tuntemattomat maakuntien "tähdet" yrittävät saada julkisuutta.
Linda ja Pete ovat ainoat ammattilaiset.
Paalanen on ammattimuusikko ja väitellyt tohtoriksi Sibelius-akatemiassa. Komiat ovat ammattimuusikoita ja kiertäneet vuosia ympäri Suomen ja tehneet levyjä ja singlejä. Samoin Etta, Kiki ja Sinikka Monte. Oikeastaan vain Chachi on aloittelija tästä erästä. Siten kommenttisi tuntemattomista maakuntien tähdistä osoittaa vain sinun vajavaisen tietämyksesi. Ei mitään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Onko duo koskaan edes voittanut viisuja?
Azerdaijanin umpisurkea duojollotus voitti vahingossa naapurimaiden pyllynnuolentapisteillä. Pisteytyslaskentaa muutettiin.
Nyt kun viikko on kulunut ja päivittäin kuunnellut näitä, on mielipiteet vähän muuttuneet. Eli aluksi olin takatukan kannattaja, olen oikeastaan vieläkin. Kappale kuitenkin on kulunut mielessäni puhki, sen sijaan yllättäen eilisestä alkaen on Chachin kappaleen rummutus, terävä, jyrkkä rummutus tietyissä kohdissa tullut mieleen. Kappale on sinänsä mitäänsanomatonta teinipoppia, mutta jokin sävelessä jää korvaan.
Etta pitää pintansa. Ehkä vähän enemmän rytmiä niin uppoaa massoihinkin. Sanat kuitenkin koskettavat. Ja Ettan ääni, voi, tätä suomalainen musiikkielämä on kaivannut. Kunpa nainen pysyy henkisesti koossa, olisi iloa kaikille suomalaisille useamman vuoden. Myös Sinikalla on ääntä, mutta hän joutunee pian jonkin seiskan kanteen vähissä pukeissa, tusinassa 13, ellei pidä varaansa. Edellytyksiä on, myös sinne kolmekymppisten musamakua miellyttämään, minua ei enää sytytä, se aika meni jo.
Ruotsin viisuehdokkaat ja kappaleet, julkaistiin. Kuuntelin läpi ensimmäiset 6, eli ensimmäisen karsinnan, kisa koostuu viidestä karsinnasta.
Varmasti A-teens on korkealla, mutta aika mitäänsanomaton kappale, vähän on tyyli muuttunut, vaikka ns disco-kuminoita vielä kuuluukin. Mielestäni ensimmäisen osan paras oli nuori nainen, Jacqline, joka laulaa englanninkielisen kappaleen Woman.
Sieltä on tulossa mm Sanna Nielsenin aika vetävä kappale myöhemmissä karsinnoissa, eli helmikuussa on jännättävää. Monipuolista tarjontaa, mutta ei suomalaisten tarvitse tällä kertaa hävetä tippaakaan. Osallistujien joukosta löytyy mm Timo Räisänen, mutta aika mitäänsanomaton kappale, jäänee karsintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Azerdaijanin umpisurkea duojollotus voitti vahingossa naapurimaiden pyllynnuolentapisteillä. Pisteytyslaskentaa muutettiin.
Olsen Brothers, mutta se nyt onkin ihan oikeasti yksi parhaimmista voittajista.
Toki aikana jollon Viisut oli aika pohjalla.
Alkuperäiseen kysymykseen mä oon Linda&Pete tiimissä ja jos ei niin sitten Kiki.
Chachi ja Sinikka ei jää mieleen, Antti on ihan jees mutten halua viisuihin, Ettan biisi tulee olemaan radiossa todella soitettu, mutta Ettan live-esiintyminen ei ole mitenkään vahva. Ja tuommoiseen biisiin ja tyyliin aika vaikea saada iskevää lavashowta.
Komiat on ihan ok.
Höpö höpö se mitään jalkaa sai oven rakoon. Tommosia joka maa pullollaan jo omasta takaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin viisuehdokkaat ja kappaleet, julkaistiin. Kuuntelin läpi ensimmäiset 6, eli ensimmäisen karsinnan, kisa koostuu viidestä karsinnasta.
Varmasti A-teens on korkealla, mutta aika mitäänsanomaton kappale, vähän on tyyli muuttunut, vaikka ns disco-kuminoita vielä kuuluukin. Mielestäni ensimmäisen osan paras oli nuori nainen, Jacqline, joka laulaa englanninkielisen kappaleen Woman.
Sieltä on tulossa mm Sanna Nielsenin aika vetävä kappale myöhemmissä karsinnoissa, eli helmikuussa on jännättävää. Monipuolista tarjontaa, mutta ei suomalaisten tarvitse tällä kertaa hävetä tippaakaan. Osallistujien joukosta löytyy mm Timo Räisänen, mutta aika mitäänsanomaton kappale, jäänee karsintoihin.
Mistä voi kuunnella Melodifestivaalien kappaleet netissä?
170 miljoonaiselle katsojamäärälle on syytä valita erikoinen biisi. Tavallinen hakkaaminen ei riitä.
Minusta Takatukka on sopivan erikoinen. Sen taustoja ja värikkyyttä voisi kyllä harkita toisenlaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen mieltynyt kansanmusiikkiin ja jostain syystä Antti Paalanen iski suoraan ja syvälle, Sama kyllä Komiat-yhtyeellä. Komiat on kuitenkin joutunut ns jympytystaudin uhriksi, ei tuo kappale ole enää perinteisesti tanssittavissa. Antin kappaletta ei olekaan tarkoitus tanssia, kyseessä on rinnastus johonkin vanhaan, alkukantaiseen tapaan ilmaista itseään. Takatukka on ollut niskan suoja kylmää vastaan, sehän oli muotia vielä 1980-luvulla.
Minä annan äänen tässä ja myös itse kisassa Antille. Samalla se on kiitos rehelliselle pitkälle uralle kansanmusiikin parissa.
Jos Lululei olisi hitaampi, porukka vaatisi siihen nopeampaa tempoa kunnon niin "tylsä". Nyt on valmiiksi nopeampi tempo ja on heti paree. Kyllä ne tiesi, mitä tekivät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olsen Brothers, mutta se nyt onkin ihan oikeasti yksi parhaimmista voittajista.
Toki aikana jollon Viisut oli aika pohjalla.
Alkuperäiseen kysymykseen mä oon Linda&Pete tiimissä ja jos ei niin sitten Kiki.
Chachi ja Sinikka ei jää mieleen, Antti on ihan jees mutten halua viisuihin, Ettan biisi tulee olemaan radiossa todella soitettu, mutta Ettan live-esiintyminen ei ole mitenkään vahva. Ja tuommoiseen biisiin ja tyyliin aika vaikea saada iskevää lavashowta.
Komiat on ihan ok.
Oletko nähnyt Että livenä? Oli ihan vaikuttava. Mm. TV musapslkintojenjako-shoeäwssa jokunen vuosi sitten jäi mieleen vaikuttavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linda ja Pete.. Ei kansainvälisiin kilpailuihin voi jotain onnetonta kipaletta lähettää
Itsekin olen ihmetellyt, miksi UMK:sta on tullut kykykilpailu, jossa tuiki tuntemattomat maakuntien "tähdet" yrittävät saada julkisuutta.
Linda ja Pete ovat ainoat ammattilaiset.
Paalanen on ammattimuusikko ja väitellyt tohtoriksi Sibelius-akatemiassa. Komiat ovat ammattimuusikoita ja kiertäneet vuosia ympäri Suomen ja tehneet levyjä ja singlejä. Samoin Etta, Kiki ja Sinikka Monte. Oikeastaan vain Chachi on aloittelija tästä erästä. Siten kommenttisi tuntemattomista maakuntien tähdistä osoittaa vain sinun vajavaisen tietämyksesi. Ei mitään muuta.
Chachi ei ole aloittelija, vaan kokenut esiintyjä. Hänhän on menestynyt tanssijana.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, noilla ei voittoa Itävallassa tule.
Saa jännittää ihan jo finaaliin pääsyä.
En ymmärrä Peten ja Lindan hehkutusta. Tai no tavallaan ymmärrän. Pete laulaa ihan hyvin ja Lindan viulusoolot on ihan kivoja. Petellä on myös kiva kroppa ja rintakarvat ja Lindalla korsetti ja isot tissit. Biisi itsessään ei kuitenkaan ole parhaiten tehty näistä kaikista- ei lähellekään. Kuka laulaa noi kummalliset taustat ja äänet livenä? Sanoitus ontuu ja on suorastaan todella tökerö ja epäonnistunut. "tuu suu tuntuu uu uu" "ois viisaampi häipyy täält" "illas" "tulenliekil leikit" sanat jää puolitiehen eli on jotenkin vaan ympätty säveleen väkisin ja sitten "voiko ihminen kuolla kiimaan" okei ei siis mitään tosirakkautta vaan kiimaa... "oujee oo" . Ja sitten ne "sanomat" yhtäkkiä loppuukin. Vai mikä tän biisin sanoma oli? Pete on kiimassa ja läähättää vaan oujee uu uu. Biisin nimi liekinheitin? Miten se Linda on muka liekinheitin, eihän se Linda niitä liekkejä heittele? ja loppuhuipennuksessa on joku sekava outo psykedeelinen sävelmä. Biisi ei ole musiikillisesti yhtään kokonainen eikä harmoninen. Annan sille kouluarvosanalla 6.
Ettan biisi olisi ollut ihan voittaja tasoa englanniksi. Biisi on todellq hyvin tehty ja on harmoninen ja menevä sävellys. Ettan ääni on upea ja sopii biisiin täydellisesti. Sävellyksen rap-osuudet ovat kuitenkin ehkä vähän liian nuorekkaat euroviisuihin mutta englanniksi se olisi kyllä saavuttanut oman yleisönsä ja Ettan laulutaitoja ei todellakaan tarvitse hävetä. Itse pidän tästä biisistä todella paljon ja sillä on hieno nimikin. Million dollar smile .
Lululai: niin paljon kun iskelmää inhoavat ovat saaneet lytättyä tän biisin, niin se ei kuitenkaan ole humppaa tai persu-iskelmää vaan Komiat- yhtyeen tuttua korkeatasoista tuotantoa musiikillisesti. Itse olisin valinnut heiltä kuitenkin vähän erilaisen sävellyksen ja olisin myös kokeillut laulamista englanniksi. Tosi-asia kun on, että suomenkielisellä biisillä on todella vaikea voittaa, jos voitto on tavoitteena. Tämä on kuitenkin esim paljon hienommin tuotettu ja sävelletty biisi kuin esim Peten ja Lindan biisi on. Muusikot kuulevat tämän kyllä. Ilonen biisi ja komeita nuoria miehiä lisänä tässä hyvin tehdyssä kappaleessa.