Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haemme asiakasyritykselle reipasta työntekijää!

Vierailija
23.01.2026 |

Nää vuokratyöfirmat!!!!! Miksi nuo ei voi kertoa tuossa ilmoituksessa, mikä sen asiakasyrityksen nimi on!!! Ihan oikeasti! Kyllähän pitää saada tietää mihin yritykseen on menossa töihin!!! 

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräävät vain rekisteriä ja mainostavat itseään. Ei niitä töitä ole. Tästä oli ihan ylellä? Juttukin

Niitä työttömien rekryvideoita näytetään vuokrafirman pikkujouluissa ja niille nauretaan kun työnhakija naama punaisena änkyttää! 😂

Vierailija
22/31 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän rekryyn vuokrafirmoja omassa työssäni. En tod. halua että vuokrafirma kertoo tietojani hakijoille liian aikaisin, koska se johtaa siihen että työnhakijat ottaa minuun suoraan yhteyttä ja hyppäävät vuokrafirman yli.

Tämä ei ole toivottavaa, koska minulla (asiakasyrityksenä) on sopimus vuokrafirman kanssa, että en saa heidän ohi rekrytä ketään kyseiseen toimeksiantoon.

Enkä halua rekrytä heidän ohi, koska minä maksan heille siitä rekrystä, enkä halua maksaa asiasta jonka teen itse, heille.

Ei voi se rekryfirma ilmoitukseensa laittaa että teidän firma ei halua yhteydenottoja vaikka nimi näkyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorempana olin työhaastattelussa. Multa kysyttiin, mitä tiedät tästä meidän yrityksestä? Vastasin, en mitään. En saanut paikkaa. 

Toisessa työhaastattelussa kysyttiin sama. Vastasin kaiken mitä olin lukenut/opetellut etukäteen yrityksestä.  Haastattelija kehui, ja vastasi, että on äärettömän tärkeää tietää mihin yritykseen on hakemassa. 

:D

Vierailija
24/31 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teille siis mahdoton ajatus laittaa hakemus ja jos tulee yhteydenotto, selvittää silloin tarkemmat speksit työpaikasta? Eikö näihin vuokrafirmoihin saa mitenkään yhteyttä, jotta voisi jopa ennen hakemusta kysyä, missä tämä kyseinen työpaikka sijaitsee, jos kulkeminen on jotenkin haasteellista itselle?

Se on testi.

Karsiutuu heti alussa pois sellaiset työnhakijat, jotka aloittavat naukumisen sen sijaan että selvittäisivät asian.

T. HR kalkkuna

Vierailija
25/31 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän rekryyn vuokrafirmoja omassa työssäni. En tod. halua että vuokrafirma kertoo tietojani hakijoille liian aikaisin, koska se johtaa siihen että työnhakijat ottaa minuun suoraan yhteyttä ja hyppäävät vuokrafirman yli.

Tämä ei ole toivottavaa, koska minulla (asiakasyrityksenä) on sopimus vuokrafirman kanssa, että en saa heidän ohi rekrytä ketään kyseiseen toimeksiantoon.

Enkä halua rekrytä heidän ohi, koska minä maksan heille siitä rekrystä, enkä halua maksaa asiasta jonka teen itse, heille.

No eipä tullut tuollainen mieleenkään, että joku soittaisi suoraan toimeksiantajalle. Lähinnä tulee se mieleen, että firman on maineensa vuoksi vaikea saada työntekijöitä, jos se kerrotaan suoraan. En kyllä hae töihin, jos en tiedä mihin haen. Olen soittanut vuokrafirmaan ja kun yritystä ei suostuttu kertomaan, niin hakematta jäi.

Vierailija
26/31 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi se rekryfirma ilmoitukseensa laittaa että teidän firma ei halua yhteydenottoja vaikka nimi näkyy?

Jos laittaa, jengi kaivaa yhteystiedot ja ottaa yhteyttä vaikka nimenomaan on pyydetty että "asiointi vain rekryfirman kautta".

Tämä aiheuttaa sen, että joudun käyttämään työaikaani asiaan, jonka hoitamisesta maksan rekryfirmalle, eikä se ole tarkoitus.

Vierailija
27/31 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh,

Kyllä työsopimus on kahden kauppa ja itselle taloudellisesti kannattamaton työ on se mihin tämä hallitus ajaa työttömiä- ihan sama mitä tekee kunhan ei ole tilastoissa työtön eli kyseessä on elintaso- ja eläkeleikkuri varhaisessa vaiheessa. Tietenkin kannatan että työttömille on paras löytää vakitöitä kun tyypit jotka siitä päättää osaa hommansa.

Ei toinen osapuoli voi olla mysteeri työnhaussa paitsi silloin kun hr-pöytälaatikko-puliveivarit kerää listoilleen "osaajia" jotta näyttävät meheviltä yrityksiltä lounastaessaan elinkeinoelämän tähtien kanssa.

Silloinhan, hehhhee, myös hakija saisi tulla ilman CV:tä ja hiihtohuppu päässä työhaastatteluun että hei nyt nimi työsopimukseen ja en kerro mitään ennen sitä. 

Kokoan tähän teesit:

Työllä ei tarvitse tulla (rahvaan) toimeen.

Menkää töihin (työpaikat vähenee lineaarisesti koko ajan) 

Meillä on hyvä hallitusohjelma (nimenomaan Teillä on Teille hyvä hallitusohjelma).

Vierailija
28/31 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tullut tuollainen mieleenkään, että joku soittaisi suoraan toimeksiantajalle. Lähinnä tulee se mieleen, että firman on maineensa vuoksi vaikea saada työntekijöitä, jos se kerrotaan suoraan. En kyllä hae töihin, jos en tiedä mihin haen. Olen soittanut vuokrafirmaan ja kun yritystä ei suostuttu kertomaan, niin hakematta jäi.

Kuule, niitä yhteydenottoja voi tulla satoja. Ja niitä tulee monelle työntekijälle, kenen yhteystiedot nyt kukakin on onnistunut selvittämään. Suunnattoman paljon turhaa työtä.

Vierailija
29/31 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisi näin, jos ihmiset noudattaisivat pyyntöä. Mutta kun ei.

Vierailija
30/31 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en halua kaikenmaailman kala ja verkko - rekryfirmoille edes antaa tietojani. Niitä on nyt taas noussut kuin sieniä sateella.

Vierailija
31/31 |
23.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laittaa, jengi kaivaa yhteystiedot ja ottaa yhteyttä vaikka nimenomaan on pyydetty että "asiointi vain rekryfirman kautta".

Tämä aiheuttaa sen, että joudun käyttämään työaikaani asiaan, jonka hoitamisesta maksan rekryfirmalle, eikä se ole tarkoitus.

Onko käynyt mielessä, että ne parhaat työntekijät eivät halua rekryfirmojen listoille vaan hakevat suoraan yritykseen, joka kiinnostaa?

Tietty jos kuka tahansa vain kelpaa niin mikäs siinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä