Enää ei Kela maksa köyhimpien lääkkeitä
Kommentit (16)
Höpö höpö. Lääkeluottoon on tulorajat. Kaikkein köyhimmät (toimeentuella olevat) saavat lääkkeet täysin ilmaiseksi.
Mulla on maksusitoumus apteekkiin.
T. Kaikkein köyhin
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Toimeentulotuessa ei korvata enää lääkkeittä vaan amnetaan lainaa joka pitää maksaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
T. Kaikkein köyhin
Ei enää.
Ja sinä toope et sitten ymmärtänyt ettei _pienituloisuus_ ole sama asia kuin toimeentulotuen saaminen. Toimeentulotukea saavien, eli köyhimpien lääkkeet maksetaan edelleen siitä toimeentulotuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kaikkein köyhin
Ei enää.
Oli ainakin vielä eilen. Tuskinpa on yön aikana muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Toimeentulotuessa ei korvata enää lääkkeittä vaan amnetaan lainaa joka pitää maksaa takaisin.
Älä valehtele! Toimeentuloasiakkaat eivät saa lääkeluottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Kaikkein köyhin
Ei enää.
Älä valehtele. Tässä suora kopio Kelan sivulta:
"Lääkeluoton voi saada pienituloinen henkilö, jolla lääkekustannusten vuosiomavastuu täyttyy lyhyessä ajassa, ja jolla ei ole oikeutta toimeentulotukeen. Toimeentulotukeen oikeutetut on rajattu kokeilusta pois, koska toimeentulotuki kattaa yleensä tukea saavien tarpeelliset lääkekulut. Lääkeluottoa on mahdollista saada myös lapsen lääkeostoihin."
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Lääkeluottoon on tulorajat. Kaikkein köyhimmät (toimeentuella olevat) saavat lääkkeet täysin ilmaiseksi.
Lisään vielä että tuloraja on 1800€/kk bruttona. Jos tämä ylittyy niin lääkeluottoa ei saa.
En ole kelasta saanut tukia edes hammaslääkäriin vaikka olen työtön alle tonnin tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
En ole kelasta saanut tukia edes hammaslääkäriin vaikka olen työtön alle tonnin tuloilla.
Olisit käynyt julkisella. Yksityisen hammaslääkärin laskuja ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä?
Tuota mitä tapahtuu, jos ei ole mistä maksaa takaisin ja kyseessä elinikäinen sairaus?
Vierailija kirjoitti:
Toki vain ne joihin lääkäri kirjoittaa reseptin.
Täysin oikein.