Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään ahdistukseen lääkitystä?

Vierailija
22.01.2026 |

Mitä lääkkeitä? Saitko avun? 

Minä kokeilin yhtä SSRI lääkettä ja meinasin kuolla.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää. Olen opetellut sietämään sekä siedättämään ahdistustani. Annan ahdistaa jos ahdistaa, puhun siitä tai kirjoitan. Hengittelen. Enkä enää usko uhkamielikuvia joita päähän pullahtaa. Terapia auttaa ja ajatusmallien muutos. Mutta hidasta se on ollut.

Vierailija
22/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei no jos kuukauden kärvistelit niin ymmärrän. Sen verran jatkaisin vielä, että monet lääkärit kiirehtii sitä annoksen nostoa liikaa, koska eivät tajua miten hirveitä oireita joillekin tulee. Eli se kannattaa aloittaa ihan vaikka murusella pienimmästä vahvuudesta, sitten puolikas puolikkaasta, sitten puolikas jne. Ja aina odottaa että olo tasaantuu kuin lisää annosta. Tablettileikkuri on must. Jos heti vetää kokonaisen sitä pienintä annosta niin ei todellakaan monella onnistu.

Eli siltä varalta että sulla kiirehdittiin liikaa niin suosittelen yrittämään uudelleen, mutta hitaammin, omaa kehoa kuunnellen, eikä lääkärin käskyjen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei no jos kuukauden kärvistelit niin ymmärrän. Sen verran jatkaisin vielä, että monet lääkärit kiirehtii sitä annoksen nostoa liikaa, koska eivät tajua miten hirveitä oireita joillekin tulee. Eli se kannattaa aloittaa ihan vaikka murusella pienimmästä vahvuudesta, sitten puolikas puolikkaasta, sitten puolikas jne. Ja aina odottaa että olo tasaantuu kuin lisää annosta. Tablettileikkuri on must. Jos heti vetää kokonaisen sitä pienintä annosta niin ei todellakaan monella onnistu.

Eli siltä varalta että sulla kiirehdittiin liikaa niin suosittelen yrittämään uudelleen, mutta hitaammin, omaa kehoa kuunnellen, eikä lääkärin käskyjen mukaan.

Ja en varmaan koske noihin, juurikin annoksen noston jälkeen oli hengen lähtö lähellä, jouduin päivystykseen.  Ap.

Vierailija
24/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja en varmaan koske noihin, juurikin annoksen noston jälkeen oli hengen lähtö lähellä, jouduin päivystykseen.  Ap.

Voisitko kertoa tarkemmin mitä oireita sulle tuli? 

Vierailija
25/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostitko annosta siis reilusti kerralla vai murusen vain? Minulla meni esim kuukausi että pääsin kokonaiseen tabuun sitä pienintä annosta, eli todella hissukseen pitää edetä. 1/10->1/8->1/6 tablettia jne.

Toki ymmärrän jos jäi kammo noihin, mutta jos joskus uskallat vielä kokeilla niin se murunen kerrallaan eteneminen on paljon siedettävämpi keino. Toivoisin että saisit apua, siksi jankutan. Minulla myös ahdistuneisuutta ja neurokirjoa enkä lopulta enää kestänyt ilman lääkitystä. Nyt voi hyvin lääkkeiden kanssa. Toki olemme yksilöitä, en sitä sano.

Vierailija
26/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lääkitys voimakkaisiin ahdistusoireisiin.  Lääke auttoi, mutta vieroitusoireet olivat lopettaessa hirveät. Kaikille ei tule voimakkaita sivu-tai vieroitusoireita.

Vierailija
27/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kaikenlaista pilleriä ja rohtoa, mutta mä olenkin semmoimen hyvän olon portinvartija tohtori. 10 vuotta pitää käydä lääkiskouluja että on ansainnut laadukkaat lääkitykset. 

Vierailija
28/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden kanssa pitää tehdä aloitus ihan super varovaisesti, kuten myös lopetus. Lääkärit niiden kanssa kiirehtii liian suurilla annoksilla. Vaihtoehtojakin on paljon eli jos yksi ei sovi, niin sitten voi kokeilla muuta. Itselleni ei sopinut ollenkaan escitalopram, mutta Venlafaxin sopi hyvin. Myös Opamox ja Propraali toimii. Ei minulla mikään täysin ahdistusta poista, mutta nuo leikkaa terävimmän kärjen pois. Nykyisin en käytä enää kuin Propraalia esityksien yhteydessä. Käyn terapiassa ja koitan muilla tavoilla kestää ahdistustani, joka ei onneksi ole enää kuin ajoittaista.

Vierailija
29/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Obamax on auttanut. Sitä vaan ei helpolla kirjoiteta.

Alprox auttoi myös. Vaikea saada lääkäriltä.

Minä ainakin sain keskivaikeaan masennukseen ja akuuttiin ahdistushäiriöön Opamoxia. En tosin ole vielä syönyt ensimmäistäkään tablettia vaan olen sinnitellyt näillä muilla saamillani.

Vierailija
30/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle auttaa kun poltan nokareen oopiumia. Ahdistus poistuu. Suosittelen. 

Vierailija
31/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistus. Maailman  suurin ja ällöttävim skämmi. Lähinnä naiset uhreina. Lavastetaan ahdistus. Siis valehdellaan.  Oikeasti ei ole sellaista. Vain älykkäille. Jotkut pervotvälkötykset rikolliset tietää jotain. 
Ihmettele.  syvästi sitä, että kun  ei pelkkää kuvitelmaa,  miten ihmeessä   ei niin moni tiedä?

Jos ei tiedä kovin hyvin ei vo viedä  asioita eteenpäin.

Ensin  siis lavastus, rikokset . Sitten lääkitään ja sitten tuleekin jo sivuoireita lääkityksestä.

Monet ei tajua mitään, kun ei tiedä mistä kaikki alkoi 

Hyi helvetti sentään. Pahoin pelkään että oikeassa ja viittaan nyt vuosikymmeniä takaisin juttuihin. Yöks! Rikollisten pervojen hommaa. . 

Ja tässä kanssasisaret, näette lopputuleman, kun ahdistusta ja muita mielenterveysongelmia ei hoideta ajoissa.

Vierailija
32/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää. Olen opetellut sietämään sekä siedättämään ahdistustani. Annan ahdistaa jos ahdistaa, puhun siitä tai kirjoitan. Hengittelen. Enkä enää usko uhkamielikuvia joita päähän pullahtaa. Terapia auttaa ja ajatusmallien muutos. Mutta hidasta se on ollut.

Mitä siellä terapiassa tehdään ja opetetaan, mitä et ole aiemmin itse tehnyt ja tajunnut?

Onko elämän tarkoitus olla vain sietämistä?

Vierailija
33/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psilosybiinisienet

Mua varoitti sellainen joka on ottanut sieniä että älä ota niitä ahdistukseen. Voi tulla huono matka. Masennukseen sen sijaan ne ovat ilmeisesti hyvä lääke. Siitä oli hesarissakin juttu.

Vierailija
34/34 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Drugs inc ohjelmassa israelilainen lääkäri sanoo että hänen mielestä kannabis on hyvä lääke ahdistukseen. Jos ehdotat että suomessa lääkäri kirjoittaisi sitä lääkkeeksi niin saat saarnan huumeista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi