Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tankatessa se pistooli välillä lyö tyhjää, eli katkaisee bensantulon jatkuvasti

Vierailija
22.01.2026 |

Usein kun tankkaan, alkaa pistooli temppuilemaan. Mittarissa numerot matelee eteenpäin ja kun painan pistoolin kahvasta, suihku katkeaa samalla kun kuuluu klik. Juuri äsken kävi näin. En saanut tankattua haluamallani summalla vaan aikansa lirutettuaan ja temppuiltuaan bensapistooli lopetti vaan toimimasta.
Mitä teen väärin?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne toimii juuri niinkuin on tarkoitus.

Vierailija
22/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä tapahtuu eri asemillakin jatkuvasti, autosi polttoainejärjestelmän polttoainehöyryjen (bensiini) talteenottojärjestelmässä voi olla jotain ongelmaa, esim. evap vent solenoidi ei toimikaan, hiilikanisteri tukossa, tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on jerrykannu? Sukua tomkannulle?

Nainen?

En vaan mies, insinööri ja tiedän tasan tarkkaan miten toi pistooli toimii ja mikä on jerrykannu. Koitin vaan olla hauska, näköjään epäonnistuin mutta niin sinäkin.

Tällä palstalla ei kannata kertoa liian monimutkaisia vitsejä. Kyllä, vitsisi oli liian monimutkainen tälle palstalle. 

Vierailija
24/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen?

En vaan mies, insinööri ja tiedän tasan tarkkaan miten toi pistooli toimii ja mikä on jerrykannu. Koitin vaan olla hauska, näköjään epäonnistuin mutta niin sinäkin.

Tällä palstalla ei kannata kertoa liian monimutkaisia vitsejä. Kyllä, vitsisi oli liian monimutkainen tälle palstalle. 

Mikä on monimutkainen? Sukua monihaaraiselle?
Ehheheh, ehheheh. Olin tosi hauska.

Vierailija
25/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitakin kertoja on tullut vastaan pumppu, jossa bensan tulo katkeaa vaikka missä asennossa koettaisi, ja muutaman litran jälkeen on täytynyt lopettaa, kun ei ole koko päivää aikaa. Ei ole kiinni tankkaajasta eikä autosta, koska silloinhan tuota tapahtuisi usein. Tankata olen osannut vuodesta 1986, ja olen nainen.

Tähän törmännyt myös.

Vierailija
26/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen?

Vierailija
27/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitakin kertoja on tullut vastaan pumppu, jossa bensan tulo katkeaa vaikka missä asennossa koettaisi, ja muutaman litran jälkeen on täytynyt lopettaa, kun ei ole koko päivää aikaa. Ei ole kiinni tankkaajasta eikä autosta, koska silloinhan tuota tapahtuisi usein. Tankata olen osannut vuodesta 1986, ja olen nainen.

Tähän törmännyt myös.

Ei bensa-asemiin kannata törmäillä!

Vierailija
28/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua. Riippuu autosta ja asemasta. Pari asiallista neuvoa tuolla tulikin (+ paljon viisastelua). Monilla asemilla sitä liipasinta ei vain voi painaa pohjaan asti, vaan pitää siitä puolivälistä hakea sopiva virtaus.

Vierailija
29/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tuttua. Riippuu autosta ja asemasta. Pari asiallista neuvoa tuolla tulikin (+ paljon viisastelua). Monilla asemilla sitä liipasinta ei vain voi painaa pohjaan asti, vaan pitää siitä puolivälistä hakea sopiva virtaus.

Miten hankalaa kunnollisen bensapumpun suunnittelu oikein on?  

Vierailija
30/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vika voi olla myös bensansyötössä säiliöstä tai pistooli on epäkunnossa.

Eli turha kivittää viestintuojaa 

- tankannut jo 50 vuotta erilaisiin autoihin

Vierailija
31/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaihtelee. Minä olen mies ja vaikka tajuan teknisiä asioita niib tuosta ongelmasta on selvitty vain kokemuksella. Yleensä ne toimii mutta helposti katkaisee.

1 uusi vinkki minkä kuulin: jos tankkaaminen sujuu normaalisti ja automaatti katkaisee bensan syötön ja sitten jatkaa täyttämistä toistuvasti uudestaan, niin se ei välttämättä ole hyvä idea. Jos siis tankki on täynnä ja bensan syöttl katkeaa, niin lopeta siihen. 

Vierailija
32/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vaihtelee. Minä olen mies ja vaikka tajuan teknisiä asioita niib tuosta ongelmasta on selvitty vain kokemuksella. Yleensä ne toimii mutta helposti katkaisee.

1 uusi vinkki minkä kuulin: jos tankkaaminen sujuu normaalisti ja automaatti katkaisee bensan syötön ja sitten jatkaa täyttämistä toistuvasti uudestaan, niin se ei välttämättä ole hyvä idea. Jos siis tankki on täynnä ja bensan syöttl katkeaa, niin lopeta siihen. 

Ylitäytöllä saa ne polttoainehöyryjen talteenottojärjestelmät hajalle jos ihan nestemäistä bensiiniä joutuu sinne asti.

Vierailija
33/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Brittien toisen maailmansodan aikana keksimä nimitys saksalaisten käytössä olleelle peltikanisterille. German= Gerry. Gerry can. Jerrykannu.

Itse kanisteri on aika nerokkaasti suunniteltu.

Vierailija
34/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akat ei osaa edes tankata, huutista!

Miksei miehet sittenosaa suunnitella sellaista vehjettä joka toimii? Olettaen että joku miesinsinööri on tuollaisenkin töhöttimen suunnitellut, joka ei toimi kunnolla.

Mikään ei toimi ellei sitä osaa käyttää. Polttoainepistoolin virtauksen katkaisu on turvaominaisuus ja toimii juuri kuten on tarkoitettu.

Vierailija
35/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen?

Ilmiselvästi, koska vika on tässäkin tapauksessa bensapistoolissa eikä käyttäjässä.

Jos sulla on vaimo tai tyttökaveri, niin olisitko ystävällinen ja opettaisit hänelle tämän asian heti tänään, koska ilmeisesti jossain mieskoulussa tämä on opetettu, mutta naiskoulussa ei. 

Vierailija
36/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen?

Ratkihauska. Itse asiassa tuo tankin bensaputki VOI olla monimutkainen. Jos senon taiitettu terävälle mutkalle jo kohta tankkauskorkin läheltä voi se aiheuttaa tuota pätkimistä.  Ei siellä sen hienompia vikakohteita ole. 

Vierailija
37/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus, mutta hyvin harvoin on bensapistooleja jotka temppuilee. Monesti kun vetää vähän hanan suuta ulos niin toimii.

Vierailija
38/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen?

Ei. Jerrykannu ei ole nainen.

Vierailija
39/39 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hankalaa kunnollisen bensapumpun suunnittelu oikein on?  

Onko suomalaisissa tankkauspistooleissa aukilukitusta eli tankkaus jatkuu käsin koskematta kunnes tuo automatiikka katkaisee syötön? Vai seisovatko rekkakuskitkin pistooli kourassa, kunne se satojen litrojen säiliö on täynnä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän