Miksi en löydä kirpputoreilta ikinä mitään?
Tosin ei ole mahdollisuutta kiertää viikottain useilla kirpputoreilla. Mutta silloinkin kun käyn, tarjolla on vain kulahtaneita lumppuja. Jos joku laadukkaampi ja muuten sopiva vaate löytyy, hinta on hilattu älyttömäksi.
Miten te kirppareilta vaatteenne hankkivat teette sen?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaltaisen kitisijän kannattaa suunnata kierrätyskeskukseen, sieltä saat luksustuotteita ilmaiseksi !!!
Kuulostat ihanan positiiviselta ja herttaiselta ihmiseltä. Hymyä vaan sinunkin risukasaasi.
Kiitos ja mene sinä sinne kirpputorille vähine rahoinesi vaatimaan pakasta vedettyä laatua, muuten, miksi et mene ihan normaali kivijalkaliikkeeseen niin saat hyvää laatua ?
Lopeta nyt jo hyvä ihminen ennenkuin verisuoni poksahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaltaisen kitisijän kannattaa suunnata kierrätyskeskukseen, sieltä saat luksustuotteita ilmaiseksi !!!
Kuulostat ihanan positiiviselta ja herttaiselta ihmiseltä. Hymyä vaan sinunkin risukasaasi.
Kiitos ja mene sinä sinne kirpputorille vähine rahoinesi vaatimaan pakasta vedettyä laatua, muuten, miksi et mene ihan normaali kivijalkaliikkeeseen niin saat hyvää laatua ?
Lopeta nyt jo hyvä ihminen ennenkuin verisuoni poksahtaa.
Sinulta se on jo näköjäs poksahtanut. Kehtaat tulla valittamaan ettet löydä kirpputoreilta mitään muttet uskalla sanoa, millaisella summalla olet mitäkin hakemassa. Tyypillinen suomalainen valittaja-eukko.
Sehän perustuu näillä suurimmilla hyväntekeväisyyteen, ettei hinnoittelu välttämättä noudata normaalia kaavaa, enemminkin siihen millä saavat kiinnostusta, joitakin tavaroita pidetään tarkoituksella houkuttimena.
Koska ihmiset vievät sinne käytännössä roskaa myytäväksi, joka ei kelpaa kenellekkään. Vai onko joku muka oikeasti löytänyt suurtakin hyötyä ruosteisille työkaluille, pannuille ja mutterisälälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirppistely vaatii harjoittelua. Aiemmissa kommenteissa on hyviä vinkkejä. Lisäksi jos osaa korjata tai muokata vaatteita, kannattaa ostaa hyväkuntoisia ja hyvälaatuisia vaatteita hyvistä materiaaleista, jotka voi muokata itselle sopivaksi. Itse ostan kaikki juhlavaatteet kirppikseltä, koska ne ovat sellaisia, joita käytetään harvoin ja ovat siksi usein hyvässä kunnossa.
Hyviä vinkkejä kyllä. Osaan ommella ja osan vaatteistani teenkin itse.
Suunnittelen kirppisreissua johonkin isompaan kaupunkiin, esim Helsinkiin. Toi mainittu ReLove kiinnostaa.
ap
ReLove hinnoittelee vaatteet todella korkealle. On ne vaatteet siellä sitten kyllä pääsääntöisesti myös priimakuntoisia ja aina merkkivaatteita.
Joillain itsepalvelukirppiksellä selkeästi näkee sellaista "tää on merkkituote, oon maksanut tästä paljon aikanaan, tällä on mulle tunnearvoa, joten laitan hinnan ylös" -hinnoittelua, vaikka vaatteessa saattaisi olla reikä tai tahra.
Siksi UFF tai Kontti tai FIDA on joissain tapauksissa parempi, ne eivät välttämättä hinnoittele merkkivaatteita ihan niin korkeilla hinnoilla kuin joku, joka myy itse omaansa, mutta selkeästi kuitenkin kalliimmalla muihin vaatteisiin verrattuna. Mutta näissä se sitten on välillä sitä neulan etsimistä heinäsuovasta.
Olen miettinyt samaa. Ne vaatteet, joita näen, olisivat menneet itsellä jo mökkikäyttöön tai roskiin, kirpoiksellä voi kuitenkin olla hintaa kuin uudella vastaavalla alessa. Muutenkin ihmettelen ajatusmaailmaa, että kierrätykseen viedään vaate, joka ei kulahtaneisuutensa takia enää itselle kelpaa. Itse koen, että myytävän vaatteen pitää olla sellainen, että se kelpaisi itsellekin ihmisten ilmoilla käytettäväksi, jos olisi oikean kokoinen ja tyylinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt samaa. Ne vaatteet, joita näen, olisivat menneet itsellä jo mökkikäyttöön tai roskiin, kirpoiksellä voi kuitenkin olla hintaa kuin uudella vastaavalla alessa. Muutenkin ihmettelen ajatusmaailmaa, että kierrätykseen viedään vaate, joka ei kulahtaneisuutensa takia enää itselle kelpaa. Itse koen, että myytävän vaatteen pitää olla sellainen, että se kelpaisi itsellekin ihmisten ilmoilla käytettäväksi, jos olisi oikean kokoinen ja tyylinen.
Tästä syystä en käy itsepalvelukirppiksillä. Myynnissä olevat vaatteet on useimmiten täyttä kuraa. Hyväntekeväisyyskirppiksillä voi joskus tehdä löytöjä (kontti ym)
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset vievät sinne käytännössä roskaa myytäväksi, joka ei kelpaa kenellekkään. Vai onko joku muka oikeasti löytänyt suurtakin hyötyä ruosteisille työkaluille, pannuille ja mutterisälälle?
Koluan ne rojulaatikot aina ekana, löytää just parhaimmat kaikenlaiseen viritykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä en käy itsepalvelukirppiksillä. Myynnissä olevat vaatteet on useimmiten täyttä kuraa. Hyväntekeväisyyskirppiksillä voi joskus tehdä löytöjä (kontti ym)
Ehkä tuo on minun virhe. Ketjusta innostuneena taidan lähteä käymään lähiaikoina Tammiston Kontissa. Kiitos teille asiallisille vastaajille ja ap:lle hyvästä aloituksesta kiitos myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koluan ne rojulaatikot aina ekana, löytää just parhaimmat kaikenlaiseen viritykseen.
Tulee ihan oma äiti mieleen. Itse en osaa viritellä mitään.
koska ne on nykyään kaatopaikkoja.
pelkkää kiina krääsää tai rikkinäisiä, likaisia vaatteita, likaisia kahvin keittimiä, telkkareita joilla ei enää voi katsoa televisiota, jos ei ole HD.
kippoja ja kuppeja jonkun hamstraaja mummon kuolinpesästä.
kirpputorit oli ennen vähävaraisten ainoa ostospaikka, josta sai ostettua lapselle urheilu välineet kouluun, astioita ja vaatteita , kenkiä ja elektroniikkaa jota ei muuten varaa ollut ostaa ja jota sinne ihmiset lahjoittivat hyvää hyvyyttään, vaan päästäkseen eroon ylimääräisestä tavarasta tai myivät halvalla .
nyt ihmiset myyvät käytännössä roskaakin rahan Kiilto silmissä varsinkin nämä paikat joissa on hylly vuokraus eli tuodaan hyvää tavaraa kalliilla, jotta saadaan pöydän vuokra maksettua ja sitten täyttä kaatopaikalle kuuluvaa voittojen toivossa.
minusta myös on harmaata aluetta ja oikeastaan jopa rikos myydä kiina krääsää verottomasti kirpputorilla. näitä feikki labubuja ja sun muuta temu shaibaa ja mukeja .
kirpputorien ei ollut tarkoitus olla mikään tulon lähde myyjille, vaan sen oli tarkoitus tukea kestävää kehitystä sekä suoda vähävaraisille mahdollisuus ostaa asioita käytettynä.
nykyään kuitenkin ihan turhaa edes mennä kun siellä on vaan kallista tai roskaa myynnissä
Nousukaudella tekee helpoiten löytöjä, ei nyt.
Pitää käydä tarpeeksi usein ja samoissa paikoissa. Kiinakrääsä, levyt ja trokaripöydät voi jättää kattomatta, samoin pitkään olleet pöydä, paitsi jos niihin on lisätty tavaraa tai laitettu ale. Kun kirppiksen valikoima on tuttu, silmä erottaa jo heti sen paremman tavaran. Sitten toki katsotaan koot, kunto jne. ja tarvittaessa ostetaan lapsille jemmaan esim luistimet tms seuraavan kauden tavarat. Mitään perus tusinamarimekkoa ei osteta 60€/paita, ainoastaan jos on tyyliin alle 5€. Kalliilla voi ostaa ainoastaan harvinaista merkkitavaraa. Siinäkin itsellä 30-40€ rajana
Relove on kallis mutta laadukas. Kannattaa kiertää myös Fidat ja Uffit, on halpaa, mutta taso vaihtelevampi.