Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis, eikö nykyisin saa enää antaa selkäsaunoja lapsille? Isä sai kaksi pahoinpitelysyytettä - tuomittiin lähes 3000 euron sakkoon

Vierailija
22.01.2026 |

Ei ihme että nuoriso on niin sekaisin nykyisin.

Pahoinpitely paljastui koulussa syksyllä 2024, kun poika kertoi opettajalle saavansa selkäsaunoja kotona.

Isä oli lyönyt poikaansa avokämmenellä päähän ja heittänyt maahan useita kertoja, kun ruohonleikkuri oli mennyt tukkoon pojan jättämien roskien vuoksi.

Isä raivostui ruohonleikkurista 8-vuotiaalle pojalle opettaja järkyttyi, kun kuuli mitä tapahtui seuraavaksi

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011764259.html

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimimerkillä neljäkymmentä vuotta koomassa?

Oon 40v ja kyllä minä sain kunnolla selkäsaunoja. 

Ja ihan tunnollinen työssäkäyvä ihminen minusta tuli. Ei mikään sekakäyttäjänisti kuten nykynuoriso on.

Ap

Olen 56-vuotias eikä kotona ikinä rangaistu fyysisesti. Ihan tunnollinen työssäkäyvä ihminen minusta tuli. 

Sama täällä.

55v.

Vierailija
22/29 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ihan tunnollinen työssäkäyvä ihminen minusta tuli. Ei mikään sekakäyttäjänisti kuten nykynuoriso on.

Ap

Onko parempi olla idari?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Et sitten ymmärtänyt edes sitä, mihin tuo 40 vuotta koomassa viittasi. Se viittasi siihen, että lasten ruumiillinen kuritus kiellettiin Suomen rikoslaissa jo 1984. Sen jälkeen ollut laitonta ja tuomioita on jaeltu joka vuosi.

Mutta ehkä sinua on lapsuudessa hakattu vyön solkipäällä niin paljon, ettet mistään mitään tajua.

Vierailija
24/29 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eli teillä on sitten kotona toimittu lain vastaisesti.

Sain  minäkin kerran selkäsaunan seitsemänkymmentä luvulla. Eikä siitä jäänyt arpia eikä traumoja. Selkäsaunaa pahemmin kolkutteli omatunto vielä vuosia tekoni jälkeen, ja opin muuten kerrasta.

Vierailija
25/29 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-luvulla kiellettiin. 
 joo valkoisilta

Vierailija
26/29 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noita oppimistuloksia katsotte tilastoista siitä alkaen kuin kuri on kielletty, niin näette, että vuosi vuodelta laskee ja nyt se on mennyt jo niin pitkälle, että kurittomat oppilaat estävät jopa kunnollisten oppilaiden oppimisen.

Miksi tilastollisia faktoja ei uskota?

Vierailija
27/29 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos noita oppimistuloksia katsotte tilastoista siitä alkaen kuin kuri on kielletty, niin näette, että vuosi vuodelta laskee ja nyt se on mennyt jo niin pitkälle, että kurittomat oppilaat estävät jopa kunnollisten oppilaiden oppimisen.

Niin, myös jäätelön syöminen aiheuttaa hukkumiskuolemia. Kesällä syödään enemmän jäätelö kuin talvella. Hukkumisia tapahtuu enemmän kesällä kuin talvella.

Kannattaa opetella erottamaan korrelaatio ja kausaalisuus toisistaan.

Vierailija
28/29 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos isät hakkaisivat enemmän lapsiaan, saisimme parempia oppimistuloksia? Tätäkö yrität soperrella?

Vierailija
29/29 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö lapsi tällaisen jälkeen palautettiin kotiin kärsimään? Sitä ei tarina kertonut.  Ja millainen on äiti, joka katsoo vierestä?  Onneksi on opettajia ja koulu, jossa nämä huomataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi