Kympin kahvitauko täynnä Trump sitä, Gröönlanti tätä - yli 50v vauhdissa
Kaikki nuoremmat lähtivät viiden minuutin jälkeen töihin, kun eivät jaksaneet kuunnella.
Mahtava työpaikka.
Kommentit (40)
Lopetimme telkkarin katselun jotain 10+ vuotta sitten, muistan kun se oli paksu tv-aparaatti ja minä sanoin miehelle että emme kai enää osta mokomaa laitetta.
Hyvin olemme pysyneet tiedoissa Internetin kautta ja siellähän saa valita mitä ja ketä haluaa kuunnella ja katsella. Ei mitään syytä pysyä valtion propagandakanavilla.
Onneksi nyt ei pariin vuoteen tarvinnut enää olla töissä, tulisimme varmaan hulluiksi juuri kahvitauoilla siitä jatkuvasta jäkätyksestä parista-kolmesta aiheesta.
Ihanaa olla eläkkeellä.
Keskustelen niistä asioista, jotka kiinnostavat tai ovat muutoin ajankohtaisia. Jos juttukaveri löytyy. Somepersoonien touhut ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä niiden pitäis puhua, että kelpaisi?
Voisivat pitää turpansa kokonaan kiinni. Jos minukta kysytään, en tosin ole ap. Hiljaisuus on kultaa.
50+
Pidä taukosi jossain muualla tai eri aikaan kuin muu porukka.
Niin pidänkin, täällä kotona. Ei mulla työpaikkaa ole.
50+
Moni menettänyt yö unensa😆. Voisi yleisesti todeta että älkää lukeko uutisia ja somea jos se pilaa elämäänne ja ahdistutte. Nytkin meni monella hukkaan hyvät grönlanti stressaaamiset kun mitään ei tapahtunutkaan. Autuas on tietämätön.
Aluksi voisitte ne iphonet myydä tai mieluummin heittää elektroniikka roskiin ettei vihaamanne usa hyödy.
Joka päivä on syttymässä sota, Nato hajoamassa ja viimeksi eilen tai tänään loppui Yhdysvaltojen maailmaherruuskin.
Tai sitten se on vain huuhaata ja mitään ei oikeasti tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Venäläinen "olen epäpoliittinen"/"en seuraa politiikkaa" eli ns. pää pensaaseen tyyli obän ehdottoman kannatettava *sarkasmi*
Sinustakin huomaa, että mediapaasto voisi tehdä hyvää.
Mieluummin pidän pääni pensaassa kuin että päässäni helisee trumpit, venäjät, stubbit, ukrainat sun muu soopa mikä ei sinne kuulu. On ihan tarpeeksi omassa elämässä ratkottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan muuta tee kun kattelee uutisia ja ajankohtaisohjelmia illat pitkät. Itse lopetin niiden katsomisen kun niissä alkoi ukraina/nato- propaganda pöivästä toiseen. En oo nyt sitten jotain 3 vuoteen katellut ollenkaan. Suosittelen kaikille. Hyvää työpäivää.
50+
Propagandaa? Se on elävää todellisuutta maailmalla, hyvä ihminen. Euroopassa on sota, NATO on kriisissä. NATO, jonka piti suojella meitä Venäjältä. Minun turvallisuuttani ei ainakaan lisää se, että ihmiset pistävät päänsä pensaaseen, puhuvat uutisista "propagandana" ja äänestävät sitten umpionsa jälkeen persuja (joka vain lisää turvattomuutta).
Myös 50+ mutta aikaansa seuraava (meidän työpaikan kahvipaussilla on sallittua puhua maailmantilanteesta, kaikki ottavat mielellään keskusteluun osaa - päivän paras hetki!)
Vierailija kirjoitti:
Ap ei kestänyt kahvitauolla Trumppia, mutta tykkää aiheesta niin paljon, että teki tänne ketjun. :D
Teki kyllä ketjun trumpista jauhavasta työ"kaverista", ei trumpista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan muuta tee kun kattelee uutisia ja ajankohtaisohjelmia illat pitkät. Itse lopetin niiden katsomisen kun niissä alkoi ukraina/nato- propaganda pöivästä toiseen. En oo nyt sitten jotain 3 vuoteen katellut ollenkaan. Suosittelen kaikille. Hyvää työpäivää.
50+
Propagandaa? Se on elävää todellisuutta maailmalla, hyvä ihminen. Euroopassa on sota, NATO on kriisissä. NATO, jonka piti suojella meitä Venäjältä. Minun turvallisuuttani ei ainakaan lisää se, että ihmiset pistävät päänsä pensaaseen, puhuvat uutisista "propagandana" ja äänestävät sitten umpionsa jälkeen persuja (joka vain lisää turvattomuutta).
Myös 50+ mutta aikaansa seuraava (meidän työpaikan kahvipaussilla on sallittua puhua maailmantilanteesta, kaikki ottavat mielellään keskusteluun osaa - päivän p
Noin hulluksihan sitä tosiaan tuli monet ihmiset kuin sinäkin, kun jatkoivat a-studion, a-talkin ja uutisten katsomista vielä vuosia sen jälkeen kun minä lopetin. Olet hysteeriseksi peloiteltu pelkillä sanoilla ja "asiantubtijoilla", kuten mika aaktola esimerkiksi, täysi huru-ukko jonka yksikään ennustus ei ole paikkaansa pitänyt. Eurooppa ei ole sodassa sen enempää kuin kymmenen vuotta sitten, mutta mielenrauhaa vain sulle sinne pommisuojaan, täällä meilläpäin ei näy sotaa vaan talvinen piha.
En ole kuunaan persuja äänestänyt enkä äänestä. Osaan kyllä äänestää niin, että suomalaisten peruspalveluista ja ihmisistä pidettäisiin huoli, vaikken katsele enää median sotapropagandaa ja täysin huuhaaksi menneitä ajankohtaisohjelmia. Rajansa kaikella! Pienen paikallislehden saatan selata läpi pintapuolisesti kun käyn kaverin luona kahveella, sieltä ei hyökkää sotaöyhötys silmille, vaan paikallinen elämänmeno, ehkä jopa joku iloinen normaali tapahtuma.
50+
Mitä tästä pitäisi ajatella? Nuorilla ei riitä kärsivällisyys ja vanhemmat puhuvat ajankohtaisista asioista?
Vierailija kirjoitti:
Aijaa, mä pelaan tauolla.
T. Viiskymppinen.
Kaikkein puuduttavimpia ovat ihmiset, jotka upputuvat kännykkäänsä (ja pelaavat!) kahvitauoilla. Itse tykkään olla sosiaalinen ja jakaa paitsi niitä päivän polttavia uutisajatuksia, niin myös työpaikan sattumuksia mitä päivän mittaan tapahtuu. Olla vuorovaikutuksessa! On kuitenkin aikuisista ihmisistä kyse. Erikseen on kesätyöntekijäteinit, jotka eivät välitä vanhempiin työntekijöihin ottaa kontaktia vaan istuvat vieritysten kullakin nenä ruudussa.
Vierailija kirjoitti:
Media on suurimmaksi osaksi aktivistien aivopesukanava. Menettää todellisuuden tajunsa ja järkensä jos lukee niitä ottaen kaiken todesta.
Ja sinäkö et ole aivopesty? Kaninkolossasi taitaa ollakin rattoisaa, kun luulottelee että maailmankriisit ovat valeuutisia. Foliohattua tiukemmin silmille vaan siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisivat pitää turpansa kokonaan kiinni. Jos minukta kysytään, en tosin ole ap. Hiljaisuus on kultaa.
50+
Sinä voisitkin viettää kahvipaussisi siivouskopissa. Yksin. Omassa hiljaisuudessasi. Anna muiden keskustella, kahvipaussi on monelle henkireikä hektisen työpäivän lomassa.
Vaikka on eri kiinnostuksen kohteet, on uskomatonta, etteivät nuoret kestä yhtään epämukavuusaluetta - lähdetään "koska voin". En ihmettele, ettei vastoinkäymisiä kestetä, ja että mielenterveys on niin heikolla tolalla.
Kertoo nuoremman porukan ajatusmaailmasta, hear no evil, see no evil. Maailman realismi ei kiinnosta ollenkaan, huudetaan vaan rasismii, naz...ii, cancelointia. Kuinka ihmeessä tuo porukka tulee pärjäämään kun aivoilla miettivät ovat vaihtaneet hiippakuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret puhuu vaan niistä telkkariohjelmista, jossa miehet ja naiset hilluu liki alasti ympäripäissään paneskellen toisensa kanssa. Välillä on joku teennäinen ruususeremonia tai vastaava. Ei helvetti kukaan täysipäinen niitä katso.
Onneksi sain elää nuoruuteni 1980-luvulla punkkaripiireissä. Ei ollut tuollaista pintaliitoelämää mitä nyt.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo nuoremman porukan ajatusmaailmasta, hear no evil, see no evil. Maailman realismi ei kiinnosta ollenkaan, huudetaan vaan rasismii, naz...ii, cancelointia. Kuinka ihmeessä tuo porukka tulee pärjäämään kun aivoilla miettivät ovat vaihtaneet hiippakuntaa.
Dopamiini.
Vierailija kirjoitti:
Ihailla aloittajaa. Hänen älykkyyttään, pukeutumistaan, tapaansa puhua ja niin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Jos nuoria ei kiinnosta maailmanpolitiikka, vaan vain Tynkkysen tiktokit, niin ei hyvältä näytä.
Juuri näin.