IL: Häke ei lähettänyt apua, nainen tapettiin
Monesko kerta kun ei oteta tosissaan ihmisten hätäkeskussoittoja? Nainen joutui soittamaan 2 kertaa ja poliisit tulivat vasta tunnin päästä asunnolle jossa nainen oli jo puukotettu hengiltä.
"Rouva, nyt rauhoitutte, tiuskaisi 112-päivystäjä itkuiselle äidille Hetkeä myöhemmin nainen oli kuollut
43-vuotias poika tuomittiin syyntakeettomana äitinsä taposta. Äiti soitti kaksi hätäpuhelua, joista toinen päättyi hänen kuolemaansa."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39cce1e4-ceb8-44d4-8135-843d23f4d2ee
Kommentit (285)
Itsellä ikävä kokemus hätäkeskukseen soittamisesta, jäi traumat. Olin 18-vuotias ja olin poikaystäväni kyydissä moottoritiellä. Hän sai sairaskohtauksen, ehti onneksi viime hetkellä ajaa turvallisesti tien sivuun muita vaarantamatta. Puhelimessa työntekijä raivosi, kun en osannut kertoa tarkkaa sijaintia, joka vaan pahensi asiaa. Oli ihan hirveä tilanne ja olin niin järkyttynyt, sitten vielä tollanen vastaanotto, kun soittaa apua.
Varmasti valtaosa työntekijöistä on täysin asiallisia ja ammattitaitoisia, en sitä sano. Ja työ on jäätävän rankkaa. MUTTA kyllä täytyy käyttäytyä neutraalisti, vaikka kuinka turhauttaisi ja olisi huono päivä. Niin me muutkin tehdään töissä. Tiuskiminen vain pahentaa tilannetta kuten omassa esimerkkitapauksessa kävi, menin aivan lukkoon ja itkin hysteerisenä. Koin epäonnistuneeni ja siksi avun saaminen pitkittyi.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä ikävä kokemus hätäkeskukseen soittamisesta, jäi traumat. Olin 18-vuotias ja olin poikaystäväni kyydissä moottoritiellä. Hän sai sairaskohtauksen, ehti onneksi viime hetkellä ajaa turvallisesti tien sivuun muita vaarantamatta. Puhelimessa työntekijä raivosi, kun en osannut kertoa tarkkaa sijaintia, joka vaan pahensi asiaa. Oli ihan hirveä tilanne ja olin niin järkyttynyt, sitten vielä tollanen vastaanotto, kun soittaa apua.
Varmasti valtaosa työntekijöistä on täysin asiallisia ja ammattitaitoisia, en sitä sano. Ja työ on jäätävän rankkaa. MUTTA kyllä täytyy käyttäytyä neutraalisti, vaikka kuinka turhauttaisi ja olisi huono päivä. Niin me muutkin tehdään töissä. Tiuskiminen vain pahentaa tilannetta kuten omassa esimerkkitapauksessa kävi, menin aivan lukkoon ja itkin hysteerisenä. Koin epäonnistuneeni ja siksi avun saaminen pitkittyi.
Tai niin sinä siis väität. Veikkaan totuuden olevan jotain ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Päivystäjän olisi pitänyt opastaa, miten sijainnin voi selvittää. Tilanne ei voinut olla harvinainen, joten siihen olisi pitänyt varautua. Kai nykyään sijainti välittyy puhelimesta automaattisesti?
Kannattaa laadata se 112 Suomi sovellus , silloin paikantuu hätäkeskukseen. Olen itse joutunut käyttämään sitä ns. maastossa tapahtuneen onnettomuuden sattuessa. Hyvin pystyivät paikantamaan.
"Kyllä Suomessa on kamala tilanne, jos on ihan arkipäivää, että puukot heiluu ja veri roiskuu."
Oletko miettinyt että elämäsi voisi olla helpompaa jos opettelisit lukemaan?