Miksi joku ottaa lapselleen terveysvakuutuksen?
Suomessa ilmainen ja nopea hoito. Varsinkin erikoissairaanhoito ilmaista ja nopeaa. Päivystykseenkin on aina päästy suoraan. Kerran itse maksaen käytiin yksityisellä mut kauemmin joutui siellä jonottamaan kuin kunnallisella. Meillä vielä lapsilla monenlaisia harvinaissairauksia eli paljon käyty erikoislääkäreillä ja tavallisilla ja ikinä en ole harmitellut ettei vakuuutuksia. Lääkkeitäkin mennyt paljon muttei kyllä vuosimaksua olisi ikinä edes pientä osaa saanut täytettyä vaikka kaikilla vakavampien sairauksien lisänsi atopiaa yms. Monella vakuutusmaksut 600-800/vuodessa mutta vaikka olisi 200€ niin en olisi koskaan kokenut tarvetta. Lapsia kolme ja sairauksia on riittänyt.
Kommentit (108)
Aika hyvin teillä on mennyt, jos päivystykseen on AINA päässyt suoraan ja yksityisellä joutunut jonottamaan.
Taitaa olla suurimmalla osalla ne kokemukset just toisin päin. Eli siksi vakuutus.
Ihmettelen ihan samaa. Ja varsinkin kun tietää nämä vakuutusyhtiöt, että eivät sitten viitsi mitään suuremmin korvata. Ei täällä ainakaan pääse yksityiselle kun kerran katsoin lapselle hätäaikaa. Päivystykseen pääsee ja lapset pääsee siellä jonon ohi. Miksi ihmeessä maksaisin typeriä vakuutusmaksuja tästäkin? Sit pitäis niiden lääkärikäyntien korvausten kanssa säheltää ja täyttää jotain kaavakkeita...
Jokainen tavallaan, kaikilla ei ole sun positiivisia kokemuksia julkisista palveluista. Jos kukkaro kestää niin kyllä se terveysvakuutus kannattaa ottaa heti pienestä pitäen ettei siitä aleta poissulkemaan myöhemmin asioita.
Luen tässä samalla ketjua näistä vakuutuksista niin joissain vielä omavastuu 250€, aivan pimeetä. Miten joku ihminen saadaan ottamaan lapselleen vakuutus ja vielä jos useampia niin vakuutusmaksut pyörii jo tuhansissa. Päivystyksissä on lapsille omat nopeat vastaanotot. En vaan kerta kaikkiaan voi ymmärtää.
Millainen ihminen ei vakuuta sitä mikä on hänelle kaikkein kalleinta?
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin teillä on mennyt, jos päivystykseen on AINA päässyt suoraan ja yksityisellä joutunut jonottamaan.
Taitaa olla suurimmalla osalla ne kokemukset just toisin päin. Eli siksi vakuutus.
No jos ei suoraan niin eipä yli puolta tu tia ainakaan ole koskaan tarvinnut odottaa.
Erikoissairaanhoito toimiikin varmasti hyvin. Itse haluan varata ajan juuri sille hetkelle kun itselleni sopii, yleensä tämä on ilta-aika.
Vierailija kirjoitti:
Millainen ihminen ei vakuuta sitä mikä on hänelle kaikkein kalleinta?
Ei minkäänlaista tarvetta suomessa. Ei kertakaikkiaan kun kaikki on ilmaista, erikoislääkärikäynnitkin joissa samat lääkärit kuin yksityisellä.
Vierailija kirjoitti:
Erikoissairaanhoito toimiikin varmasti hyvin. Itse haluan varata ajan juuri sille hetkelle kun itselleni sopii, yleensä tämä on ilta-aika.
No kyllä ihan ilta-aikaankin on päivystyksessä lapsille oma vastaanotto jossa asia etenee nopeasti. Jos ei ole omaa vastaanottoa niin lapset ohittaa aina jonossa aikuiset eli odotusaika äärilyhyt ja päivystykseen mennään silloin kun itse halua. Oli päivä tai ilta tai yö.
Meillä ollut vakuutuksella paljonkin tarvetta. Suomessa ja muualla. Lapset jo aikuisia ja vakuutus maksanut itsensä takaisin moneen kertaan. Hyvä on!
Vakuutus tai ei, mutta menemällä yksityiselle jää yksi vaihe välistä: jonotus.
Ajan saa vaikka 20 min päähän. Sieltä lähete ja suoraan erikoissaairaanhoitoon.
Ihmettelen, miksi jotkut haluavat jonottaa tuntikausia meluisassa ja bakteeripesäke tilassa sairaan lapsen kanssa päästäkseen lääkärille, jota eivät edes itse saa valita.
Porvoossa ilmeisesti terveyskeskuksetkin toimivat ilman jonoja. Hyvä niin! Meillä muilla on aika erilaiset kokemukset asiasta...
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miksi jotkut haluavat jonottaa tuntikausia meluisassa ja bakteeripesäke tilassa sairaan lapsen kanssa päästäkseen lääkärille, jota eivät edes itse saa valita.
Ei ole ikinä tarvinnut jonottaa, ei kyllä minkäänlaista mainittavaakaan hetkeä vaan kyllä lähes tai ihan suoraan aina päässyt päivystysvastaanotollekin. Ei kyllä mitään muuta eroa ole kuin hinta.
Alueellinen eriarvoistuminen on voimakkaassa kasvussa. Yksityinen lääkäri voi joillain paikkakunnilla olla ainoa varteenotettava vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, miksi jotkut haluavat jonottaa tuntikausia meluisassa ja bakteeripesäke tilassa sairaan lapsen kanssa päästäkseen lääkärille, jota eivät edes itse saa valita.Ei ole ikinä tarvinnut jonottaa, ei kyllä minkäänlaista mainittavaakaan hetkeä vaan kyllä lähes tai ihan suoraan aina päässyt päivystysvastaanotollekin. Ei kyllä mitään muuta eroa ole kuin hinta.
Itsellä kolme lasta ja aina käytetty vain yksityisiä terveyspalveluita. Usein tulee valittua lapsille se sama lääkäri, tai joku niistä samoista, joilla aikaisemmin käyty.
Mutta kukin tyylillään.
Koska mulla on rahaa siihen. Säkin ap ottaisit, jos voisit.
Vierailija kirjoitti: Porvoossa ilmeisesti terveyskeskuksetkin toimivat ilman jonoja. Hyvä niin! Meillä muilla on aika erilaiset kokemukset asiasta...
Turussa ja lähikunnissa missä asuttu niin toiminut todella hyvin. Turussa oma vastaanotto lapsille eikä ole tarvinnut jonotella. Ei kyllä aikuisenakaan. Kesällä mentiin ja kiireellisyysmittari oli punaisessa eli pahin mahdollinen ruuhka. Mutta puolen tunnin jonotuksella oli aikuinen lapseni jo hoidossa. Näin Turussa. Jos ei olisi ollut 95% kiirellisyys jonotuksessa niin oltaisiin päästy vielä nopeammin kuin puoli tuntia. Ja tosiaan lasten ei tarvitse edes noin kauaa odottaa, tuo esimerkki oli aikuispuolelta.
Viimeisen kymmenen vuoden aikana olen aidosti tarvinnut käydä lääkärillä kahdesti. Siksi. Tilanne olisi toinen jos ravaisin siellä jokaisen pienen vihlonnan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Porvoossa ilmeisesti terveyskeskuksetkin toimivat ilman jonoja. Hyvä niin! Meillä muilla on aika erilaiset kokemukset asiasta...
Turussa ja lähikunnissa missä asuttu niin toiminut todella hyvin. Turussa oma vastaanotto lapsille eikä ole tarvinnut jonotella. Ei kyllä aikuisenakaan. Kesällä mentiin ja kiireellisyysmittari oli punaisessa eli pahin mahdollinen ruuhka. Mutta puolen tunnin jonotuksella oli aikuinen lapseni jo hoidossa. Näin Turussa. Jos ei olisi ollut 95% kiirellisyys jonotuksessa niin oltaisiin päästy vielä nopeammin kuin puoli tuntia. Ja tosiaan lasten ei tarvitse edes noin kauaa odottaa, tuo esimerkki oli aikuispuolelta.
Meillä toimii myös, mutta sääliksi käy pikkukaupunkin asukkeja. Vanhuksena varsinkaan ei kannattaisi jäädä kuihtuvaan kaupunkiin. Mutta kun on vielä terveyttä ja energiaa.
Jatkan vielä yhden esimerkin. Lapsella todettiin kitarisaleikkauksen tarve niin seuraavalla viikola jo pääsi (Turussa). Kyllä aivan loistavaa ja ilmaista hoitoa. Kuukausittaisiet sydänseurannan ja monien erikoissairauksien hoito hoitunut niin hyvin kuin voi.