Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sullon tosi voimakas tuo tuoksu"

Vierailija
22.01.2026 |

Tulin kirjastoon koska oma koneeni on hajonnut ja tuskin ehdin istua aloilleni kun viereisen koneen käyttäjä huomautti että mulla on tosi voimakas tuoksu. Mitä pirua se sille kuuluu? Ei kai kirjastossa ole tuoksusääntöjä? Ja koska kävelin tänne niin olin aamusta laittanut sekä dödä että hajuvettä ettei hiki haise. Pyysin toki anteeksi mutta onko tosiaan ihmiset tollasia että huomauttelee vieraille ihmisille? Pitäiskö sen hien sitte haiste? Hyvää päivää vaan sillekin tiukkapipolle;)

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aapeen tuoksujenkakofonia oli epäonnistunut ja haisi eikä tuoksunut

Vierailija
22/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ohimennen haittaa mutta jos on oikeasti todella pistävä niin siitä voi tulla migreeni. Harvemmin niistä naisten, mutta miesten axeissa ja muissa on jotakin todella pistäviä ja inhottavia elementtejä, eivät siis tuoksu edes miellyttäviltä. Ja jos haisevat jo kadulla metrien päähän niin voi se olla aika raju istua sellaisen vieressä.

Koita hajutonta pesuainetta ja jotain miedompaa deota jatkossa

Kainaloihin laitettava deodorantti nyt ei häiritse yhtään ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on on pari kertaa tultu mainitsemaan voimakkaan tuoksuni häiritsevän. Toiselle sanoin hänen lihavuutensa puolestaan häiritsevän minua ja toiselle kommentoin hänen vaatetustaan.

Ei ole sitten tullut mieleen, että voisit supsutella vähän vähemmän sitä haisua itseesi?

Minä laitan tuoksua ihan niin paljon kuin itse haluan, ei se ole muiden asia.

Vierailija
24/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan herkästi migreenin voimakkaasti tuoksuvista kemikaaleista.  Hajusteissa kylpeneet kusipäät tulee poistaa julkisista tiloista väkivalloin.

Vierailija
25/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteisen käytösetiketin mukaan tuoksut pitäisi valita ajankohdan ja tilanteen mukaan. Joo, saa nauraa etiketeille, mutta järjellinen peruste siihen on vain se, että päivällä on kohtuullista tuoksua miedolle liikkuessaan eri tilanteissa eri ihmisten seassa ja juhliessaan voi haista mille vain muidenkin haistessa. Sellainen, joka ei kestä hajuja voi valita missä haluaa olla: hajuttomassa kirjastossa tai haisevissa juhlissa.
Jos päättää haista voimakkaalle kirjastossa se on sama kuin päättäisit häiritä adhd:n keskittymistä lukemaansa. Saat silloin palautetta monella tavalla. Omalla kohdallani olen päättänyt, että aivastelen haisevan ihmisen päälle. Minulla on samanlainen oikeus reagoida hajuihin kuin jonkun haista. Kumpikin tapa on yhtä epäkohteliasta.

Vierailija
26/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullekin on on pari kertaa tultu mainitsemaan voimakkaan tuoksuni häiritsevän. Toiselle sanoin hänen lihavuutensa puolestaan häiritsevän minua ja toiselle kommentoin hänen vaatetustaan.

On jotain pahempaa kuin haiseva ihminen. Haiseva ja ilkeä ihminen.

Vierailija
27/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tuoksu leijailee metrien päähän sitä on liikaa 

Hikidödöjaliikahajuvesi hyh

Vierailija
28/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sitten tullut mieleen, että voisit supsutella vähän vähemmän sitä haisua itseesi?

Silloin kun löyhkäsi aiheuttaa minulle migreenikohtauksen siitä tulee sinunkin asia, sen takaan.

Vierailija
29/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vartenhan ne peseytymättömät kuninkaalliset hajuvettä lotrasivat. Jotta likaisuus ei haise.

Jos käyttää pitkään samaa hajuvettä. Se tarttuu kaikkiin vaatteisiin. Oma nenä turtuu ja tuoksua laittaa liikaa.

Barokkiaikaan sillä peitettiin lian hajua. Nykyaikana tuoksun kuuluu olla miellyttävä henkäys. Jota se ei ole jos sitä on liikaa. Sama tupakoitsijoilla. Vaatteet, hiukset ja kaikki haisee tupakalle. Tupakoitsija ei itse haista niitä yhtä vahvasti. Jollei ala lakkoon.

Vierailija
30/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ikävä kyllä muidenkin asia, jos haiset vahvasti. Tottakai kenellä tahansa on samanlainen oikeus kuin sinulla toimia ja käyttäytyä miten haluaa, jos et itsekään ota muita huomioon.  Palaute on sen mukaista kuin itsekin olet.

Vierailija
31/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mädän pillun löyhkä.

Vierailija
32/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitätkö hieman tätä. Jos haisuttelet kotona yksiksesi, se ei ole muiden asia. Kun menet julkiselle paikalle, muiden ihmisten on pakko haistella hajujasi. Millä logiikalla ei ole muiden asia?

Vierailija
33/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvipuistohullu kirjoitti:

Mäkin käytän dödöä ja kävelen kaikkialle, mutta ei oo kukaan huomautellu tuoksusta 😃

Tai yks lapsi kerran sanoi, että "sun hiukset haisee kauniille" 😄

Lapset tietää tälläiset asiat

Vierailija
34/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitätkö hieman tätä. Jos haisuttelet kotona yksiksesi, se ei ole muiden asia. Kun menet julkiselle paikalle, muiden ihmisten on pakko haistella hajujasi. Millä logiikalla ei ole muiden asia?

Itsekeskeisen epäihmisen sumealla logiikalla.

Vierailija
35/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä "tule" kirjastoon! Ihmekään että paikka lemuaa kun porukka "tulee" sinne jatkuvasti

Vierailija
36/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on täysi oikeus tuoksua miltä haluat. Turhaan pyytelet anteeksi. On se kumma, kun tänäkään päivänä ei vielä ymmärretä, ettei toisten tuoksua kommentoida. #tuoksurauha

meeeee hankeeeen päääää edellä,kyllä kevät herttää jos sitten tolkku palautunut kalloon.

Vierailija
37/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeesti? Peität hajuvedellä ja dödöllä hienhajun. Sulla ei sitten suihkua ole kotona? 

Mikä sinun mielestä on dödön tarkoitus?

Vierailija
38/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ohimennen haittaa mutta jos on oikeasti todella pistävä niin siitä voi tulla migreeni. Harvemmin niistä naisten, mutta miesten axeissa ja muissa on jotakin todella pistäviä ja inhottavia elementtejä, eivät siis tuoksu edes miellyttäviltä. Ja jos haisevat jo kadulla metrien päähän niin voi se olla aika raju istua sellaisen vieressä.

Koita hajutonta pesuainetta ja jotain miedompaa deota jatkossa

Kainaloihin laitettava deodorantti nyt ei häiritse yhtään ketään.

alapäät pöllähtää muijilla phasti esim, ihan toimistolla. vessoissa heidän jälkeen. jopa bussissa kun viereen istuu . lemahtaa yök hitto eritteet, hiki, virtsa, pierut jne.

mutta jos karseen  räikeen hajuinen deo, kyll sekin  haisee ei vain hajuvesi tai  parfyymi. tukassa lakka jne. mojovat on coctailit. 

Vierailija
39/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan herkästi migreenin voimakkaasti tuoksuvista kemikaaleista.  Hajusteissa kylpeneet kusipäät tulee poistaa julkisista tiloista väkivalloin.

Pysy kotona!

Vierailija
40/90 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeesti? Peität hajuvedellä ja dödöllä hienhajun. Sulla ei sitten suihkua ole kotona? 

Mikä sinun mielestä on dödön tarkoitus?

En ole tuo, jolta kysyit, mutta tarkoitus löytyy jo tuotteen nimestä: deodorant, voisi kääntää vapaasti hajunestäjäksi. Sen tarkoitus siis ei ole peittää hajua toisella voimakkaalla hajulla, vaan estää hajun syntymistä. Deodoranteilla on eri toimintamekanismeja, toiset jopa estävät hikoilua. Deodorantti laitetaan puhtaaseen kuivaan kainaloon. Jos kainalo jo haisee hieltä, kannattaa pestä kainalot ensin ja lisätä se deodorantti sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi