Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen silittänyt miehen paidat tehnyt klapsakan lämmittänyt uunit, mikään ei miehelle riitä

Vierailija
21.01.2026 |

Otin asian taas kerran esille ja sanoin miehelleni, että minä en aio häntä passata (enkä olekaan passanut) ja haluan, että hänkin ottaa omasta elämästään ja meidän yhteisistä asioista vastuun. En ala kenenkään äidiksi enkä suostu olemaan ainoa, joka hoitaa yhteisiä asioitamme (esimerkiksi nyt olisi asunnon ostaminen tiedossa ja pankki-asioita ym. siihen liittyen).

No, olimme anopilla käymässä ja mieheni kertoi siinä kahvitellessa, että olin paasannut miehelleni siitä, kuinka haluan itsenäisen miehen, joka huolehtii itse omat asiansa. Tähän anoppi tokaisi,että "voi kuule, niin minä poikani isänkin asiat hoidin, sehän on ihan normaalia! Varasin parturit ja lääkärit ja kaikki." Olin aivan suu auki - siis aikuinen nainen hoitaa aikuisen miehen puolesta tämän parturiajat ym?!?!? Siis voi jumalauta. Sama passaus on siis ollut olemassa jo silloin, kun mieheni isä oli elossa ja nyt tämä passaus on tietenkin siirtynyt mieheeni.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen pullukan voimafantasia

Totta, lihavat miehet ovat hankalia ja heillä on valtavia paitoja.

Vierailija
22/37 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläpidon trolli!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tai mitä on klapsaka?

Ettei kalapaska?

Vierailija
24/37 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö perua nuo yhteiset asumiset

Vierailija
25/37 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska töitään luettelee.

Vierailija
26/37 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet han tyypillinen suomalainen nainen. Mitään et suostu miehen eteen tekemään mutta samaan aikaan kuintekin kehtaat vaatia että miehen pitää tehdä kaikki sinun eteen. Vai oletko sinä se ensimmäinen naine  joka ajattelee tasa-tasa-arvoisesti että kun sinä et tee mitään miehen eteen niin miehen ei tarvi tehdä mitään sinun eteen?

Luit nyt jonkun muun ketjun aloituksen. Tuollaista ei ap ole sanonut.

Vierailija
27/37 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tai mitä on klapsaka?

Ettei kalapaska?

Vai klapikasa?

Vierailija
28/37 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus se on paikallaan.

Vierailija
29/37 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen: hoidan lapset, talon kunnossapitotyöt, hankinnat, budjetoinnin, lämmityksen,puiden kantamisen, lumityöt, lemmikit, ruuat, pyykit, siivoukset, metatyöt, ajanvaraukset, tk-/sairaalakäynnit, jään pois töistä kipeiden lapsien takia, ainiin ja maksan kaiken..

Mies tekee: hankkii polttopuut, korjaa autot jos korjattavaa. Hmm. Muuta ei tule mieleen, paitsi toki harrastaa ja voi hyvin?

Tuo on sitä vanhanaikaista marttyyritouhua mitä äidit ennenvanhaan teki. Eroa äläkä uhriudu

Vierailija
30/37 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä kannata ottaa perässä vedettävää miestä. Ei se tilanne ainakaan yhtään parane jos ostatte yhteisen kodin ja perhettäkin ehkä perustatte.. Sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä. 

Vierailija
31/37 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostitko sian säkissä niin että ette etukäteen keskustelleet ja selvittäneet mitä on odotettavissa, etenit vain omien luulottelujesi, kuvitelmiesi, mielikuvituksesi pohjalla? 

Vierailija
32/37 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen: hoidan lapset, talon kunnossapitotyöt, hankinnat, budjetoinnin, lämmityksen,puiden kantamisen, lumityöt, lemmikit, ruuat, pyykit, siivoukset, metatyöt, ajanvaraukset, tk-/sairaalakäynnit, jään pois töistä kipeiden lapsien takia, ainiin ja maksan kaiken..

Mies tekee: hankkii polttopuut, korjaa autot jos korjattavaa. Hmm. Muuta ei tule mieleen, paitsi toki harrastaa ja voi hyvin?

Kai se nyt sentään panee sinua? Vai miksi muuten pidät tuollaista miestä?

Vierailija
33/37 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on ollut helikopteriäidin kasvattama, passattu, sitä roolia jatketaan herkästi parisuhteessakin. Asiat ajautuvat herkästi siihen, koska jos miehesi on osoittanut avuttomuutta ja saamattomuutta oma-aloitteisempi puoliso tekee herkästi asiat hänen puolestaan. Sitä ei edes huomaa, koska niitä uskoo tekevänsä vain kerran ja vuosien saatossa kertoja onkin satoja.

Jos kyse on epäoikeudenmukaisesta, ap:ta liikaa kuormittavasta työnjaosta, pitää puheiden sijaan olla tekemättä enää mitään. Älä silitä paitaa, älä ainakaan heti, ja kerää niitä riittävästi yhteen kasaan ennen kuin mies tajuaa, että siellä ne ovat yhä ryppyisinä. Jos haluat välttää riitaa sanot vain, että oho, unohtu, ja silität kun ehdit ja et edelleenkään silitä. Jos mies on alkuunkaan oma-aloitteinen hän silittää pian itse.  Samalla tavalla voit tehdä työnjaon asunnon ostoa koskien.
Myös sinun täytyy kasvattaa itseäsi luottamaan, että mies osaa tehdä. Ei niin kuin sinä tekisit ja koet, että on oikein, vaan annat hänen tehdä asiat niin kuin itse uskoo olevan hyvä. Hänen äitinsä on pitänyt huolen siitä, ettei hän luota itseensä ja sinä olet ajan kanssa vahvistanut sitä tunnetta myöskin. Epävarmuus voi olla asettumista pienen lapsen asemaan, jossa odottaa muiden hoitavan kaiken ja nyt kun tulee uusi tilanne se voi purkautua uhitteluna, riidan haastamisena ja syyttelynä.

Vierailija
34/37 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa tai lopeta paasaus. Ei ole pakko silittää ja käydä anopilla. Lämmittää voi taloa.

Paasaus on motkottamista kova äänisesti toiselle ihmiselle.

Vierailija
35/37 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä usko ystävää.

Vierailija
36/37 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoo mies. Patalaiskalla ei ole mitään lueteltavaa.

Vierailija
37/37 |
22.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet han tyypillinen suomalainen nainen. Mitään et suostu miehen eteen tekemään mutta samaan aikaan kuintekin kehtaat vaatia että miehen pitää tehdä kaikki sinun eteen. Vai oletko sinä se ensimmäinen naine  joka ajattelee tasa-tasa-arvoisesti että kun sinä et tee mitään miehen eteen niin miehen ei tarvi tehdä mitään sinun eteen?

Ärsyttääkö, kun naisen ei tarvitse suostua miesihmisen kotiorjaksi?