Pidetään yhdessä 80-luku teemainen helmikuu! Listataan tähän ideoita ja ohjeita
Netti pois, älypuhelin pois, lankapuhelin tilalle, Amazonissa myydään lankapuhelimelta näyttäviä puhelimia jotka toimivat sim kortilla: (https://www.amazon.de/-/en/Opis-60s-Mobile-Landline-Telephone-wei%C3%9F…), kasetit ja mankka esiin, katsotaan vhs kasetteja vanhasta putki tvstä, vanhat pelikonsolit amiga atari jos löytyy, jos ei ole edellämainittuja niin ostakaa, ruokana makaroonivelliä, kokonaisia kanoja, porsaankyljyksiä, vaatemuodeista en sitten tiedäkkään yhtään mitään niin siihen on paha minun sanoa mitään, te saatte ehdotella siihen liittyen jotain. Aiotko osallistua?
Kommentit (302)
Vierailija kirjoitti:
Lp levyt soittoon, mulla vielä on monta sataa. Onko muilla?
Meilläkin on monta sataa, tuossa hyllykössä selkäni takana. Suomalaiset ja ulkomaiset esittäjät aakkostettuina erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Telkusta tuli myös aika kaameita sarjoja, kuten Benny HIll show ja Kenny Everettin videoviihdettä tms. Niitä katsottiin jopa vanhempien kanssa yhdessä.
Hiljaa, harhaoppinen! Benny Hill oli loistavaa komediaa. Jotkut Putoukset ja Hillot jää kirkkaasti kakkosiksi.
Ruotsinlaivat ja ilmainen sleep in -osasto, joka täyttyi interrailaajista. Taxfree tuotteet olivat oikeasti edullisia. Lentokoneissa sai tupakoida. Kirjeitä kirjoitettiin kaukaisempien ystävien kanssa ja niiden lukeminen oli nautinto. VR:n junissa oli kolmas luokka.
Valtionrautatiet lakkautti III:n luokan v. 1956. Tuolloin I ja II luokka yhdistettiin uudeksi ykkösluokaksi ja vanha III muutettiin kakkosluokaksi.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsinlaivat ja ilmainen sleep in -osasto, joka täyttyi interrailaajista. Taxfree tuotteet olivat oikeasti edullisia. Lentokoneissa sai tupakoida. Kirjeitä kirjoitettiin kaukaisempien ystävien kanssa ja niiden lukeminen oli nautinto. VR:n junissa oli kolmas luokka.
Vierailija kirjoitti:
Kiinankaalia salaattiin ja paksupohjaiset peltipizzat jauhelihalla. Säilykehedelmiä ja jäätelöä, namnam ja suklaapuuroa, marjarahkaa, appelsiiniriisiä, tonnikalalämppäreitä. Puuhka, turkki ja nahkasaappaat päälle ja bailaamaan. Lasiin ampiainen ja välillä Hot Shot tai teguila suolalla ja sitruunalla.
Se on tequila, ei teguila.
Kim Wilde!
Neon värit
Muhkeat kampaukset naisilla, takatukka miehillä
Videopelit kolikko koneet.
Musiikin nauhoitus radio-ohjelmista kasetille joille kerättiin lemppareita.
Lankapuhelin
Nousukausi
Ihmemies
Ritari Ässä
Töitä oli jokaiselle joka ei dokannut työpaikkaansa alta
Ja ne isot älykellot sitten puhelinpöydän laatikkoon jos vietätte teemana kasaria.
Mulla ei ole tällä hetkellä toimivaa kasettisoitinta. Eikä kyllä levysoitintakaan, vaikka kasetteja ja levyjä löytyy. Täytyykin tässä terästäytyä ja etsiä toimivat laitteet jostain. Mun kotona ei vielä kasarilla ollut videonauhuria, eli mulle olis luksusta nyt katsoa videoita, jos palataan takaisin kasarille. Mutta kas kummaa, vhs-nauhurikin on rikki!
Voin kuitenkin kaivaa NESn esiin ja pelata sitä pienestä kuvaputkimatkatöllöstä.
Vierailija kirjoitti:
Leipää ei koskaan ostettu kaupasta, äidin kanssa tehtiin. Siirappia tuli taikinaan. Niitä kun popsi suoraan pelliltä oikean voin ja vahakuorisen palloedamin ja jääkylmän maidon kanssa niin ai että!
Voih, vahakuorinen palloedam, I miss you!
Oliko 80-luvulla sellaset polvihousun tapaiset housut naisilla muotia ja varsinkin sähkön sinisenä . Olin nuori silloin enkä muista vaikka pitäisi . Ananas tuli ruokailuun . Jouluna jälkiruokana purkkihedelmiä.
Vierailija kirjoitti:
Kim Wilde!
Neon värit
Muhkeat kampaukset naisilla, takatukka miehillä
Videopelit kolikko koneet.
Musiikin nauhoitus radio-ohjelmista kasetille joille kerättiin lemppareita.
Lankapuhelin
Nousukausi
Ihmemies
Ritari Ässä
Töitä oli jokaiselle joka ei dokannut työpaikkaansa alta
Ja ne isot älykellot sitten puhelinpöydän laatikkoon jos vietätte teemana kasaria.
Niin! Muutamalla kympillä saa Casion retrokellon!
Vierailija kirjoitti:
Valtionrautatiet lakkautti III:n luokan v. 1956. Tuolloin I ja II luokka yhdistettiin uudeksi ykkösluokaksi ja vanha III muutettiin kakkosluokaksi.
Ei ihan pidä paikkansa. Olen matkustanut 80-luvulla Kuopiosta Helsinkiin yöjunassa, jonka puukorinen vaunu oli luokiteltu "kolmas luokka". Tavarahylly istuimen yläpuolella oli verkkokudelma. Luulen, että tuo antamasi vuosiluku 1956 koskee makuuvaunuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asuin 80-luvulla Tukholmassa. Omien vaatteiden ompelu oli trendikästä ja Burdan kaavat olivat kovassa käytössä. Olkatoppauksia ommeltiin takkeihin, puseroihin ja mekkoihin. Kaikki neuleetkin tehtiin itse.
Sellaisia isosilmukkaisia mohairangoraneuleita graafisilla kuvioilla TV-kuuluttaja Uschanoffin tyyliin.
TV-kuuluttaja Irene Usvasalo taisi ammentaa ideoita kirjansa neuleohjeille ruotsalaisnuorison suosimasta VeckoRevy-lehdestä. Lehti ilmestyi joka viikko ja etukannessa komeili aina "sy & sticka". Herkullisia ja helppoja ompelu- ja neuleohjeita. Tukholmassa oli myös mahtavia kangas- ja lankaliikkeitä, joiden kanta-asiakkaisiin kuului mm. showryhmä After Darkin Christer Lindarw. Mohairlankojen hintakin oli kohtuullinen.
Jos ootte hiihtolomalla, muistakaa katsoa olympialaisia. Koulussa olijat voi pyytää opelta, että katsotaan kisoja tunnilla.
Sellainen tv-sarja kuin V - pysykää kaukana, on tosi kammottava!
Nyt kannattaa sisustaa koti jättiviuhkalla, hajukynttilöillä ja lasikoristeesineitä kirjahyllyyn. Ikkunoihin bambukaihtimet ja pöydälle silkkikukkia maljakkoon.
Ihan joka asiaan ei sotketa viranomaisia tai perheen ulkopuolisia. Kuten pikkurillin vääntämiseen tai tuo haukkui rillipääksi.
Vierailija kirjoitti:
Lp levyt soittoon, mulla vielä on monta sataa. Onko muilla?
Vinyylipinot on vintillä hämähäkin peiton alla
Vierailija kirjoitti:
Jos ootte hiihtolomalla, muistakaa katsoa olympialaisia. Koulussa olijat voi pyytää opelta, että katsotaan kisoja tunnilla.
Sellainen tv-sarja kuin V - pysykää kaukana, on tosi kammottava!
Ja hiihtolomalla tietysti hiihdetään, koska koko Suomessa kimaltelevat auringossa helmikuun hanget.
Mä kävin eilen kempparissa ostamassa hajukumeja.