Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidetään yhdessä 80-luku teemainen helmikuu! Listataan tähän ideoita ja ohjeita

Vierailija
21.01.2026 |

Netti pois, älypuhelin pois, lankapuhelin tilalle, Amazonissa myydään lankapuhelimelta näyttäviä puhelimia jotka toimivat sim kortilla: (https://www.amazon.de/-/en/Opis-60s-Mobile-Landline-Telephone-wei%C3%9F…), kasetit ja mankka esiin, katsotaan vhs kasetteja vanhasta putki tvstä, vanhat pelikonsolit amiga atari jos löytyy, jos ei ole edellämainittuja niin ostakaa, ruokana makaroonivelliä, kokonaisia kanoja, porsaankyljyksiä, vaatemuodeista en sitten tiedäkkään yhtään mitään niin siihen on paha minun sanoa mitään, te saatte ehdotella siihen liittyen jotain. Aiotko osallistua?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatetukseen mallia kasaripunkkareista.

Vierailija
2/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lp levyt soittoon, mulla vielä on monta sataa. Onko muilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt makaronivelliä sitten alakoulun 60-luvulla.

Syödään mieluummin kinkkukiusausta, kotitekoista jauhelihapitsaa, lämpimiä voileipiä, uunimakkaraa juustolla.

Pukeudutaan samettifarkkuihin ja Lacosten pikeepaitpihin

Vierailija
4/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinankaalia salaattiin ja paksupohjaiset peltipizzat jauhelihalla. Säilykehedelmiä ja jäätelöä, namnam ja suklaapuuroa, marjarahkaa, appelsiiniriisiä, tonnikalalämppäreitä. Puuhka, turkki ja nahkasaappaat päälle ja bailaamaan. Lasiin ampiainen ja välillä Hot Shot tai teguila suolalla ja sitruunalla.

Vierailija
5/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona pelataan pasianssia ja luetaan kirjoja. VHS-kasetilta voi katsoa telkkarista "äänitetyn" elokuvan. Nuoriso voi kopioida lainatut kasetit tupladekillä jos on ja jos ei ole, niin hiljaisuudessa kahdella mankalla.

Vierailija
6/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hauska ajatus 👍

Mä olen jo palaamassa vanhaan muutenkin. Olen ostanut taskukalenterin ja palapelejäkin on aikomus tehdä. Lankaa on ja puikot ja ihan oikeita kirjojakin luen taas.

Vierailija
7/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 80-luvulla Tukholmassa. Omien vaatteiden ompelu oli trendikästä ja Burdan kaavat olivat kovassa käytössä. Olkatoppauksia ommeltiin takkeihin, puseroihin ja mekkoihin. Kaikki neuleetkin tehtiin itse. 

Vierailija
8/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lp levyt soittoon, mulla vielä on monta sataa. Onko muilla?

On noin 500 kappaletta ja toimiva levysoitin mallia Technics vuodelta 1977.

Vierailija
9/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijai! Täällähän on herkuttelut käynnissä. Näitä pitää tehdä pitkästä aikaa! Mukana ollaan 1980-luvun hengessä helmikuussa!

Vierailija
10/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikista voi lukea mitä maailmalla tapahtuu. Telkkariohjelmat katsotaan APU-lehdestä, Seurasta ja hurjimmilla on oikea satelliittitelevisio ja Katso-lehti.

Vierailija
11/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona pelataan pasianssia ja luetaan kirjoja.

Tätä mä teen koko ajan ja vielä kuuntelen radiota.

Vierailija
12/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasetit ja mankka oli minulla 70-luvun juttu. 80-luvulla videonauhurini oli Sonyn betasysteemi.

Vierailija
13/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öisin voi kuunnella Unicefin halpamallin korvalappustereoilla musaa. Vaikka Popedaa tai Scorpionsia.  Viikonloppuisin pitää pienempiä sisaruksia viedä luistelemaan ja saahan siinä luistella itsekin. Joskus isäkin innostuu lähtemään uimahalliin. Perheen aikaa vietetään myös ihan vaan ajelemalla tai käydään kylässä perhetutuilla arki-iltaisinkin. Kylässä ei tarvitse riisua kenkiä.

Vierailija
14/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosikista voi lukea mitä maailmalla tapahtuu. Telkkariohjelmat katsotaan APU-lehdestä, Seurasta ja hurjimmilla on oikea satelliittitelevisio ja Katso-lehti.

Telkkariohjelmat katsottiin meillä Katso-lehdestä jo 60-luvun puolivälistä alkaen. Apu-lehti ei tullut meille koskaan, vaan Katson lisäksi Seura-lehti oli vakiotilaus myös 80-luvulla.

Vierailija
15/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öisin voi kuunnella Unicefin halpamallin korvalappustereoilla musaa. Vaikka Popedaa tai Scorpionsia.  Viikonloppuisin pitää pienempiä sisaruksia viedä luistelemaan ja saahan siinä luistella itsekin. Joskus isäkin innostuu lähtemään uimahalliin. Perheen aikaa vietetään myös ihan vaan ajelemalla tai käydään kylässä perhetutuilla arki-iltaisinkin. Kylässä ei tarvitse riisua kenkiä.

Kyllä pitää riisua kengät jos Suomessa ollaan ja kasarilla varsinkin.

Vierailija
16/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne 80-luvun hiukset, kampaukset vain kasvoivat ja kasvoivat permanenttien, pörröisten hiusten ja valtavien hiuslakkamäärien avustuksella. Raitoja oli kaikilla myös pojilla. 

Vierailija
17/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuntelin musiikkia jo tuolloin huippuluokan stereoilla. Kuulokkeet oli myös huippuluokkaa.

Vierailija
18/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla oli kanakyljyksiä eli kuiva rintapala, osa marinadissa ja osa ilman. Riisi. Paha risotto. Peruna ja lihakastike? New Age kukki ja lasityöt. Lasimaalaus. 

Vierailija
19/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Music Television esitteli uusimmat musiikkivideot. Neonväriset discot oli IN. Ei lipitetty viiniä ja olutta vaan drinkkejä.

Vierailija
20/102 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy etsiä kokotoppapuku ja toppakengät. Pipoon tarvitaan jättitupsu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme