Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei sinä mies, joka deittisovelluksessa ehdotat treffejä heti matchin jälkeen ilman viestittelyä!

Vierailija
21.01.2026 |

Onko profiilisi niin kiinnostava, että nainen haluaisi kaikista miehistä tavata juuri sinut? Mikä tekee sinusta niin kiinnostavan, että sinut haluaisi tavata ilman, että on tutustuttu yhtään viestien kautta? 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähde treffeille ihan perusduunarin kanssa. Koska tiedän, ettei siitä tulisi mitään kun olen itse humanistimaisteri

Tämän saa kyllä miehenä huomata, että naisilla on älytön kiire kysyä miehen koulutus/ammatti.

Jos kysyt naiselta harrastuksia niin keskustelu menee näin.

"no käyn joskus kävelyllä, mutta mikä sinä olitkaan koulutukseltasi?"

Eli ei voida yhtään keskustella mistään ennen kuin varmistutaan että kyseessä on statusrahamies.

Vierailija
22/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, joka käytti aikoinaan useamman vuoden Tinderiä. Ihmettelin ja ihmettelen niitä, jotka päivä ja viikko tolkulla jaksavat keskustella siellä. Oikeasti kiinnostus toiseen konkretisoituu kunnolla vasta, kun nähdään. Eihän sitä ennen sitä oikeasti tiedä, joten se on ajanhukkaa jäädä juttelemaan Tinderiin. Musta oli ok, että keskustellaan hetki (näkee, että keskustelu ei heti tyrehdy) ja sitten sovitaan treffit.

Olen ap, ja minullekin sopisi tämä. Tapauskohtaisesti se "keskustellaan hetki" voi olla muutama viesti, tai vaikka muutaman päivän viestittely, ehkä joskus vaikka viikko, jos viestit ovat olleet lyhyempiä ja niitä laitettu vähän harvakseltaan. Mutta tarkoitin sitä, kun miehet usein haluavat tavata heti, eka viesti koskee jo treffiehdotusta.

No minulle ei muistaakseni koskaan käynyt niin, että joku olisi heti ekassa viestissä ehdottanut treffejä. Toisaalta jos on matchannut, niin sittenhän kumpikin on jollain tasolla kiinnostunut toisesta. Muutamat viestit kuitenkin auttavat hahmottamaan, ettei toinen nyt ihan sekopää ole. Mielestäni kuitenkin profiilissä pitäisi jokaisen jo hieman esitellä itseään ja tuoda esille, mitä he etsivät (parisuhdetta, seksiseuraa jne), vaikkakin ymmärrän, että voi samaan aikaan etsiä montaa eri asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhlata aikaa? Kasvotusten tutustuu paremmin.

Itse koen, että tuhlaantuu enemmän aikaa tapaamiseen. Jos esim. minulle tulisi match viiden ihmisen kanssa, niin näiden kaikkien tapaamiseen menisi kuukausi. En halua, jaksa enkä voi käyttää jokaista vapaa-iltaa treffeillä käymiseen. Ja lopulta jokusen viestin vaihtamiseen menee ajallisesti vähemmän aikaa (minuutteina laskettuna) kuin siihen, että kuljen bussilla keskustaan, menen tunniksi juttelemaan ja taas kuljen bussilla takaisin kotiin. Ja koska treffisuunnitelma usein estää muut suunnitelmat samalle illalle, haukkaa yhdet treffit käytännössä yhden illan kokonaan. Viestittelyn idea on juuri tehdä karsintaa ja valita ne, joiden kanssa haluaa tutustua paremmin. Jokainen match kun ei oikeasti ole potentiaalinen kumppani.

Miten edes pystyisit seurustelemaan kun sinulla on noin hankala elämä? Itse pystyn järjestämään vaikka 3 treffit illassa. Mutta olen nirso sen suhteen, keitä tapaan

Vierailija
24/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sait matchin, jos sinua itseäsi ei kiinnosta mies, jonka profiilin olet (oletettavasti) lukenut?

Profiili on VAIKUTTANUT siltä, että henkilö voisi olla POTENTIAALISESTI kiinnostava ja EHKÄ sellainen, mitä etsin. En todellakaan tiedä näitä vielä pelkän profiilin perusteella. Kaikkia matcheja ei kannata mennä tapaamaan. Suurimmasta osasta on jo viesteissä huomannut, että kommunikointi ei toimi, tai sitten on tullut ilmi jotain sellaista, jonka vuoksi ei oltaisi sopivia toisillemme. Ei ole mitään järkeä mennä toteamaan näitä treffeille, kun viesteissä asian saa selville huomattavasti helpommin ja nopeammin.

Vierailija
25/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en lähde treffeille ihan perusduunarin kanssa. Koska tiedän, ettei siitä tulisi mitään kun olen itse humanistimaisteri

Tämän saa kyllä miehenä huomata, että naisilla on älytön kiire kysyä miehen koulutus/ammatti.

Eli ei voida yhtään keskustella mistään ennen kuin varmistutaan että kyseessä on statusrahamies.

Jo nainen on itse statusrahanainen, niin saahan sitä etsiä kaltaistaan

Vierailija
26/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu naisesta. En ole kysynyt asiaa. Enkä ikinä pituutta. Olen käynyt treffeillä eri koulutuksen saaneiden ja eri yhteiskuntaluokista tulevien kanssa, työllisten ja työttömien kanssa, mutta jossain vaiheessa tajusin, että jos on samanlainen koulutus- ja luokkatausta, niin se auttaa paremmin eteenpäin.

Vierailija
27/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, onneksi nuorempi polvi tuntuu olevan avoimempia seksin suhteen, kun palstamammojen jutuista päätellen seksiä harrastetaan vasta muutaman vuoden jälkeen tutustumisesta pimeässä huoneessa peiton alla. Ehkä siitä syystä joutuvatkin tinderiä selaamaan😅😅

Vierailija
28/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ainakaan siellä kahvilassa tutustu mitenkään päin ja jos noin nopeasti tapaa niin muuta vaihtoehtoa ei edes ole. Jää oudosta ihmisestä kokonaan selviämättä kaikki tärkeät luonteenpiirteet ja puhumattakaan oikein syvälliset keskustelut ja empatia sellaisissa. En ihmettele jos jengi ei löydä kumppaneita kun tapa on nopeasti ja mahdollisimman epäedullinen ympäristöön treffeille. Jostain syystä aivan toinen ääripää niin tuntuu että joka ikinen nainen haluaisi enemmänkin.

Vierailija
29/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koen, että tuhlaantuu enemmän aikaa tapaamiseen. Jos esim. minulle tulisi match viiden ihmisen kanssa, niin näiden kaikkien tapaamiseen menisi kuukausi. En halua, jaksa enkä voi käyttää jokaista vapaa-iltaa treffeillä käymiseen. Ja lopulta jokusen viestin vaihtamiseen menee ajallisesti vähemmän aikaa (minuutteina laskettuna) kuin siihen, että kuljen bussilla keskustaan, menen tunniksi juttelemaan ja taas kuljen bussilla takaisin kotiin. Ja koska treffisuunnitelma usein estää muut suunnitelmat samalle illalle, haukkaa yhdet treffit käytännössä yhden illan kokonaan. Viestittelyn idea on juuri tehdä karsintaa ja valita ne, joiden kanssa haluaa tutustua paremmin. Jokainen match kun ei oikeasti ole potentiaalinen kumppani.

Miten edes pystyisit seurust

En ymmärrä kysymystä. Yksinkertaisesti niin, että en halua priorisoida ajankäytössäni tuntemattomia ihmisiä, jotka hyvin suurella todennäköisyydellä eivät tule olemaan elämässäni jatkossa. Pystyn järjestämään läheisille ja ystäville aikaa vaikka heti, samoin minulla on aikaa harrastaa ja vaikka levätä - ja haluan, että minulla on viikoittain aikaa näille. En aio käyttää kaikkea vapaa-aikaani ennestään tuntemattomien kanssa jutteluun. Sitten, jos jonkun kanssa ihastutaan ja aletaan tapailla/seurustella, löytyy aikaa oikein hyvin. Silloin henkilö ei ole enää tuntematon, vaan hän on merkityksellinen ihminen, jolle on sijaa elämässäni. Itselleni ei myöskään toimisi tuollainen "kolmet treffit illassa" - menisi aika liukuhihnatoiminnaksi, ja kokisin tuollaisen varmasti melko puuduttavaksi. Enkä oikein koe sitä arvostavaksi näitä ihmisiäkään kohtaan.

Vierailija
30/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, joka käytti aikoinaan useamman vuoden Tinderiä. Ihmettelin ja ihmettelen niitä, jotka päivä ja viikko tolkulla jaksavat keskustella siellä. Oikeasti kiinnostus toiseen konkretisoituu kunnolla vasta, kun nähdään. Eihän sitä ennen sitä oikeasti tiedä, joten se on ajanhukkaa jäädä juttelemaan Tinderiin. Musta oli ok, että keskustellaan hetki (näkee, että keskustelu ei heti tyrehdy) ja sitten sovitaan treffit.

Olen ap, ja minullekin sopisi tämä. Tapauskohtaisesti se "keskustellaan hetki" voi olla muutama viesti, tai vaikka muutaman päivän viestittely, ehkä joskus vaikka viikko, jos viestit ovat olleet lyhyempiä ja niitä laitettu vähän harvakseltaan. Mutta tarkoitin sitä, kun miehet usein haluavat tavata heti, eka viesti koskee jo treffiehdotusta.

Outoa. Minulla oli kymmeniä naisia joille en ollut ehdottanut ollenkaan treffejä, mutta naiset olivat pitkien keskustelujen jälkeen tulleet siihen tulokseen että olen juuri se jonka haluaa tavata. Nimenomaan nainen on se joka ehdottaa treffejä

Vierailija
31/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa toki hetken keskustella ja selvittää, ettei toinen esimerkiksi vaikuta vaaralliselta.

Vierailija
32/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ainakaan siellä kahvilassa tutustu mitenkään päin ja jos noin nopeasti tapaa niin muuta vaihtoehtoa ei edes ole. Jää oudosta ihmisestä kokonaan selviämättä kaikki tärkeät luonteenpiirteet ja puhumattakaan oikein syvälliset keskustelut ja empatia sellaisissa. En ihmettele jos jengi ei löydä kumppaneita kun tapa on nopeasti ja mahdollisimman epäedullinen ympäristöön treffeille. Jostain syystä aivan toinen ääripää niin tuntuu että joka ikinen nainen haluaisi enemmänkin.

Mutta siellä kahvilassa näkee, haluaako edes alkaa selvittää toisen luonteenpiirteitä. Vai miten sinä teet syväluotaavan tutustumisen uuteen ihmiseen? Lähdet 3 viikon patikkalomalle erämaahan?

Vierailija
33/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nainen ei halua tätän tilanteeseen:

https://www.vauva.fi/keskustelu/6375619/kun-isompituloinen-ja-pienempit…

Vierailija
34/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten edes pystyisit seurust

Et siis kykene yksiinkään treffeihin niinkuin pitäisi. Kävin ennen joulua samana päivänä kahden naisen kanssa treffeillä samana päivänä ja täytyy kyllä sanoa että kun ensimmäinen nainen oli sellainen jonka kanssa vieläkin juttua niin siihen toiseen ei niin kiinnostavan ei pystynyt kyllä keskittymään ollenkaan. Ehkä jos ei oo minkäänlaisia ajatuksia kumppanin suhteen nii voihan sitä tavata vaikka 10 samana päivänä 

Vierailija
35/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ole törmännyt tuohon ollenkaan. Ja olen kait mieheksi aika suosittu. Muutamassa kuukaudessa tuli monta sataa mätsiä. Normaali kysymys työ.

Vierailija
36/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffeillä se kiinnostus tai kiinnostuksen puute selviää

Vierailija
37/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et siis kykene yksiinkään treffeihin niinkuin pitäisi. Kävin ennen joulua samana päivänä kahden naisen kanssa treffeillä samana päivänä ja täytyy kyllä sanoa että kun ensimmäinen nainen oli sellainen jonka kanssa vieläkin juttua niin siihen toiseen ei niin kiinnostavan ei pystynyt kyllä keskittymään ollenkaan. Ehkä jos ei oo minkäänlaisia ajatuksia kumppanin suhteen nii voihan sitä tavata vaikka 10 samana päivänä "

Jos minulla on sovittuna useat treffit, niin perun loput muut heti, jos tapaan sellaisen jonka halua tavata toisenkin kerran

Vierailija
38/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauan ihmiset käyttää aikaa ensitreffeille, jos vuosiin treffeihin menee kuukausi? Itse kun nuorempana deittisovelluksia käytin, niin sovin kolmet treffit samalle päivälle. Oli sitten kerralla oli ja tunnin verran kesti per treffit. 

Vierailija
39/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En ymmärrä kysymystä. Yksinkertaisesti niin, että en halua priorisoida ajankäytössäni tuntemattomia ihmisiä, jotka hyvin suurella todennäköisyydellä eivät tule olemaan elämässäni jatkossa."

Mutta se treffikumppani saattaa olla elämäsi mies. Et voi tietää sitä etukäteen. 

Vierailija
40/57 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Et siis kykene yksiinkään treffeihin niinkuin pitäisi. Kävin ennen joulua samana päivänä kahden naisen kanssa treffeillä samana päivänä ja täytyy kyllä sanoa että kun ensimmäinen nainen oli sellainen jonka kanssa vieläkin juttua niin siihen toiseen ei niin kiinnostavan ei pystynyt kyllä keskittymään ollenkaan. Ehkä jos ei oo minkäänlaisia ajatuksia kumppanin suhteen nii voihan sitä tavata vaikka 10 samana päivänä "

Jos minulla on sovittuna useat treffit, niin perun loput muut heti, jos tapaan sellaisen jonka halua tavata toisenkin kerran

Silti pitää olla aika harva pää että pystyy keskittymään kaikkiin. Tai sellainen että sisimmällä ole mitään merkitystä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan