Mies haluaisi muuttaa Rovaniemelle, minä en välttämättä. Ongelma.
Mies huomasi kiinnostavan työpaikan Rovaniemellä. Ollaan asuttu Lapissa aiemmin, mutta ylempänä/syrjemmässä. Viihdyttiin kyllä, vaikka muutimmekin sitten miehen työn vuoksi etelään.
Minua ei Rovaniemi varsinaisesti kiinnostaisi, ylemmäs muuttoa voisin ehkä uudelleen harkitakin. Rovaniemi on minulle vieras paikka, enkä tiedä viihtyisinkö. En ole kaupunki-ihmisiä, enkä olisi halukas muuttamaan kaupunkiin tai sen lähelle ainakaan ilman "koeaikaa". Ja miehen työn luonteen vuoksi mikään tunnin työmatka suuntaansa ei ole hyvä.
Mies totesi unohtavansa ko. paikan, ja ettei siinä ole järkeä. Lapsemmekin asuvat täällä etelässä, kuten myös muut sukulaiset.
Mies on nyt kuitenkin ollut tuonne työpaikalle yhteydessä, eli häntä kiinnostaa se paikka selvästi hyvinkin paljon. Sanoin etten halua sitoutua varmaksi sinne, voisin toki tulla mukaan ja katsoa miltä tuntuu, itselläni etätyö ja etelässä koti pysyisi joka tapauksessa. Mies taas haluaisi varman ratkaisun.
Ollaan muuteltu paljon aikuisiällämme, enkä ylipäätään enää haluaisi muuttaa vieraaseen paikkaan minnekään, koska varmuutta viihtymisestä ei ole. Olen kannustanut miestä hakemaan sinne töihin koska selvästi niin haluaisi tehdä, ja voisimme sitten katsoa miten asiat etenee. Mutta ei taida hakea, ellen lupaa muuttaa myös.
Mielipiteitä?
No se ei ole ongelma. Inariin voisin lähteä vaikka heti, Rovaniemelle en 😄 ap