Miehen ristiriitaiset signaalit? Apua..
Viestittely jatkunut yli puoli vuotta. Itse aloitti sen ja pitää yllä. Ei kuitenkaan saa aikaiseksi ehdottaa mitään konkreettista tapaamista tmv, mutta puhuu itse kuinka haluaisi olla vakavissaan minun kanssa jne.
Välillä yhtäkkiä on pari päivää tosi vaisu eikä oikein laita viestiä tai edes vastaile mulle, sitten yhtäkkiä taas alkaa itse aktiivisesti viestitellä.
Ei ole varattu, eikä kuulemma ole ketään muuta kiikarissa. Vaikka olen tehnyt selväksi, että minäkin saatan deittailla tässä muita (vaikka hän onkin ainoa joka kiinnostaa niin tehnyt oikein selväksi ettei kukaan muu kiinnosta.Ei ole siis kyse asetelmasta missä olisin epätoivoinen roikkuja ja hän kyntää puolta kylää.
Olen itse aika vasta eronnut, voiko olla että pelkää että palaan yhteen eksän kanssa?
Alkaa jo mennä hermo tällaiseen hot and cold meininkiin.
Auttakaa, mitä tuollaisen miehen päässä voi oikein liikkua?
Kommentit (37)
"Kaikki tekosyyt pitäisi oppia tunnistamaan, muuten miesten kanssa ei vain pärjää."
Yleensäkin miehissä kannattaa keskittyä siihen mitä he tekevät eikä siihen mitä he sanovat. Jos miehen teot kertovat kiinnostuksesta tai siitä että hän haluaa olla kanssasi niin se ohittaa kaikki sanat tai sanojen puutteen.
Ei olla siis samassa työpaikassa tai edes samalla alalla oikeastaan.
Työpiirien kautta tavattu useamman kerran vuosien varrella ja kemiaa oli heti ekasta näkemisestä.
Ei valitettavasti vaikuta kun olen niin ihastunut häneen.
Ja kuten sanoin, en pommita häntä, yleensä hän aina aloittaa viestittelyn :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ollaan pari vuotta sitten viimeksi nähty kasvotusten samassa työtapahtumassa ja siis tuttuja ollaan ennestään. Kemiaa oli jo silloin. Unohtui tämä aloituksesta.
Välissä on 300 km. En tietenkään katselisi enää tällaista jos asuttaisiin lähekkäin eikä silti saa aikaiseksi ehdottaa tapaamista.
-AP
Miksi katselet ristiriitaista käytöstä nyt kun asutte kaukana? Miten se välimatka tekee tilanteesta erilaisen?
Vierailija kirjoitti:
Ollaan pari vuotta sitten viimeksi nähty kasvotusten samassa työtapahtumassa ja siis tuttuja ollaan ennestään. Kemiaa oli jo silloin. Unohtui tämä aloituksesta.
Välissä on 300 km. En tietenkään katselisi enää tällaista jos asuttaisiin lähekkäin eikä silti saa aikaiseksi ehdottaa tapaamista.
-AP
Olet vastaeronnut ja kuitenkin viestitellyt jo puoli vuotta? Etkä mitenkään kykene itse ehdottamaan tapaamista, koska sinusta se nyt vaan ei mene niin, että nainen kysyy, voitaisiinko nähdä? Lisäksi miehen tulee olla koko ajan valmis viestittelyysi, jopa silloin, kun käyttää koiraansa eläinlääkärissä tai on auttamassa kaveria muutossa, koska jos ei samantien vastaa viesteihin, niin on tympeä pettäjäluonne.
Kaltaistesi juttuja lukiessaan ymmärtää hyvin, miksi niin moni mies on mieluummin yksin kuin löyhässä hirressä vastaeronneen ja vaativaisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei olla siis samassa työpaikassa tai edes samalla alalla oikeastaan.
Työpiirien kautta tavattu useamman kerran vuosien varrella ja kemiaa oli heti ekasta näkemisestä.
Ei valitettavasti vaikuta kun olen niin ihastunut häneen.
Ja kuten sanoin, en pommita häntä, yleensä hän aina aloittaa viestittelyn :)
-ap
Okei eli mies saa sinusta sen, mitä haluaa, mutta saatko sinä tästä jutusta sen, mitä sinä siitä haluaisit? Mitä tuo kemia oli, miten se ilmeni? On aika pitkä aika siitä kun olette nähneet - kuulostaa erikoiselta, että edelleen olet tosi ihastunut, vaikka miehen käytöksen pitäisi olla sammuttanut ihastuksesi jo kauan sitten. Etkö yhtään kyllästy, kun mies ei anna sinulle mitään?
Oletko kaikessa muussakin lukemassa viestejä, joita ei ole? Lapsesi lähtee kouluun 2 minuuttia tavallista myöhäisemmin ja päättelet, että koulu pelottaa häntä? Tai näet vanhan tuttusi auton kaupan parkkipaikalla ja päättelet, että hän stalkkaa?
Niin siis kemiaa on ollut aina, mutta aloimme viestitellä n.7kk sitten. Sen jälkeen ihastuin palavasti.
Edellisestä suhteesta erosin 9kk sitten, eli joo ei nyt ns tuore ero mutta silloin oli kun viestittely alkoi.
Miten kemiamme huomaa, no tiedättehä, kun on silmäpeliä, viihtyy liiankin hyvin toisen seurassa jne..
Miehellä on siis kännistä läppää ja sinä otat sen tosissasi? Ja näe kaikenlaisia heikkoja ja vahvoja signaaleja, vaikka osa viesteistä on miehen kavereitten sanelemia, nauravat sinulle yhdessä jonkun säpä-matsin jälkeisessä saunaillassa.
Mikä tässä käytöksesssä on ristiriitaista? Itse en näe mitään ristiriitaa, hän vain haluaa jutustella kanssasi, mutta ei halua mitään sen enempää. Tuollainen voi jatkua vuosia, mutta voihan se tyydyttää myös sinua eli antaa virtaa päiviin, kun olet vasta eronnut. Eräällä ystävälläni on tällainen viestittelykaveri ollut ainakin 20 vuotta. Mies on naimisissa, nainen on nykyisellään eronnut. Heillä on ystävyys- ja flirttisuhde, joista kummankaan puoliso ei tiedä, mutta joka ei ole koskaan sen pitemmälle ehtinyt. Säilyy illuusio toisesta ja ainakin nainen kuvittelee, että mies on häneen ihastunut ollut aina. Minusta se on ihan hyvä suhde, kun kerran ajatus on piristävä. Puoliso voisi olla toista mieltä, jos näkisi viestit. Itse en pidä tuollaista miestä parisuhdekelpoisena. Ystävän osalta ymmärrettävää, koska on oli naimisissa kroonisen pettäjän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano sille, että pieni pippeli ei haittaa.
No olen oikeasti miettinyt tätä, että onko hänessä jokin tällainen ominaisuus mitä häpeilee :D Kun tuntuu niin vaikeaa olevan nähdä irl, pelkääkö että en sitten enää halua jatkaa.
Vtuttaa kun itsekin tosi ihastunut mutta vastaan kuitenkin samalla energialla takaisin kuin hän enkä pommita. Tulee silti tosi typerä olo itselle kun ei ota toisesta selvää.
Sinulle on eron jälkeen turvallista kiinnittää tunteesi tuollaiseen jojottajaan.
Nyt taitaa olla aika jatkaa matkaa. Oli syy mikä hyvänsä, tuo ihminen ei tule ainakaan sinun kanssasi muuttumaan. Sinä ansaitset aloitekykyisen ja tunteidensa kanssa sinut olevan kumppanin.
Parempaa alkanutta vuotta!
Vierailija kirjoitti:
Niin siis kemiaa on ollut aina, mutta aloimme viestitellä n.7kk sitten. Sen jälkeen ihastuin palavasti.
Edellisestä suhteesta erosin 9kk sitten, eli joo ei nyt ns tuore ero mutta silloin oli kun viestittely alkoi.
Miten kemiamme huomaa, no tiedättehä, kun on silmäpeliä, viihtyy liiankin hyvin toisen seurassa jne..
Nyt pitäisi oikeasti kasvaa aikuiseksi. Etkö tunnista miestä, joka tykkää flirtata lähes kaikkien kanssa? Miten on mahdollista, että osa ihmisistä kuvittelee olevansa ainoa flirtin kohde? Ja vieläpä kuvittelee sen pohjautuvan ihastumiseen.
Tuo miestyyppi ei ole parisuhdekelpoinen. Ja itsetunnossasi on valtavasti parannettavaa, kun ihastut noin helposti. Olet tosi helppo saalis vedättäjille ja muille naistennaurattajille. Toivottavasti on vain tilapäistä ja eron aiheuttamaa itsetunnon laskua.
Jospa on esimerkiksi töitä eikä siksi viestittely, kaikki ihmiset ei tee töitä 8-16 tai 9-17.
meillä oli melkein samanlainen tilanne, kävi ilmi että mies halusi vain olla kunnioittava ja vähän myös ujosteli. ujosteli vielä muutamilla ekoilla treffeilläkin. sitten kun vauhtiin päästiin niin ollaan edelleen yhtä rakastuneita kuin tuolloin 15v sitten.
eli ei aina ole syy että on täysi pelimies tai k-pää.
Mikä siinä on niin vaikeaa itse ehdottaa tapaamista jos kerta kiinnostaa?
Hän pitää sinusta mutta ei ole ihastunut. Miehillä on biologinen vaisto tai taipumus jakaa naiset kolmeen lokeroon: vaimomatskua, panomatskua ja kaverimatskua. Ja tämä lokerointi tapahtuu välittömästi ja automaattisesti kun mies tapaa sinut. Nämä lokerot on pysyviä. Naisilla lokerot on "romanttinen rakkaus aviomies seksi" yhdessä lokerossa ja sitten kaveri-lokero
Esim. on paljon onnettomia naisia jotka ovat jumissa miehen "panomatsku-lokerossa" ja ylianalysoivat miehen käytöstä tyyliin: "ollaan käyty treffeillä jo 5 vuotta ja seksi on mahtavaa ja rakkautta riittää mutta haluaisin enemmän tältä suhteelta, kuten yhteisen kodin perheen ja lapsia ym. mutta mies pelkää vakiintua ja ei halua muuttaa yhteen tai avioliittoa. Auttakaa! mitä pitäisi tehdä kun mies pelkää ottaa uutta askelta? johtuuko toi sitoutumiskammo miehen edellisistä suhteista saamista traumoista vai lapsuudenoloista??? ?" Sitten nainen järkyttyy kun mies pistää äkisti poikki ja tulee vuoden päästä kadulla vastaan toisen naisen kanssa sormus sormessa lykkien vauvanvaunuja.
Mies haluaa sinulta vain kaverisuhdetta. Hän pitää sinua "mahtavana tyyppinä" vähän kuin siskona ja miehillä on usein mindset että jos kaverisuhteen muuttaa seksisuhteeksi, se vaarantuu, menetät hyvän kaverin ja saat ehkä hankalan takertuvan naisen joka vaatii sinulta jotain sellaista mihin et kykene tämän naisen kanssa kuten perhe ja avioliitto. Hän ei himoitse sinua mutta jos tyrkytät hänelle itseäsi niin toki hän on valmis tekemään kamulle palveluksen koska sekin voi pilata kaverisuhteen jos hän pihtaa.
Miksi haluaisit suhteen juuri tämän miehen kanssa? Hän ei osoita kiinnostusta sinua kohtaan ja asuu vieläpä kaukana. Eihän tuossa yhtälössä ole mitään syytä, miksi hän olisi kiinnostava. Nojoo, kemiaa ollut joskus pari vuotta sitten jossain kohtaamisessa - okei, se oli silloin. Selvästi kemiaa ei ole hänen puoleltaan kovin paljon, kun käytös on nyt tuota mitä on.