Mies enemmän innoissaan varpajaisista kuin vauvastaan
En tiedä liekö raskaushormonit vai mikä kun minusta ajatus tuntuu pahalta. En varmaan voi mieheltä perinnettä kieltääkään mutta tuntuu se silti ikävältä ajatukselta että ukko lähtee kavereiden kanssa ryyppäämään kun minä olen tehnyt kaiken työn ja hoidan kipeänä vauvaa yksin. Mun sukulaiset innoissaan myös suunnittelee hänen juhlia niin en kehtaa pilata kaikkien iloa mutta harmittaa silti. Liekö vertaistukea tällä haen vai vaan haluan anonyymisti jollekin sanoa.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Aikovat juhlia meidän kodissa kun olen synnyttänyt. Mies ei paljon puhu vauvasta mutta varpajaisistaan puhuu ja välillä minulle tulee suoraan sanottuna tunne että minä kannan ja synnytän lapsen vain jotta mies saisi nämä varpajaisensa. Ihan kuin minut olisi unohdettu kokonaan eikä miestä kiinnosta jakaa vauvan ensimmäisiä hetkiä minun kanssa kun on jo kiire päästä saunomaan ja juhlimaan. Itkettää.
Ap
Ai kamala, mä saisin kyllä raivarin tuosta että vielä meidän kotona. Siis onko ne miehesi kaverit/suku aivan imbesillejä?
"Ukko lähtee ryyppäämään kun MINÄ olen tehnyt kaiken työn ja hoidan kipeänä vauvaa"
Kuulostaa siltä että ap on ennemmin katkera siitä, että miehelle järjestetään varpajaiset, kuin siitä että mies ei olisi innoissaan vauvasta. Ap haluaisi itse olla keskipisteenä. Eiköhän aplle kuitenkin babyshowerit ja muut ole järkätty että turhaa mielensäpahoittamista taas.
Kuka helvetti loukkaantuu siitä että isä juhlistaa oman lapsensa syntymää 🤦
Vierailija kirjoitti:
"Ukko lähtee ryyppäämään kun MINÄ olen tehnyt kaiken työn ja hoidan kipeänä vauvaa"
Kuulostaa siltä että ap on ennemmin katkera siitä, että miehelle järjestetään varpajaiset, kuin siitä että mies ei olisi innoissaan vauvasta. Ap haluaisi itse olla keskipisteenä. Eiköhän aplle kuitenkin babyshowerit ja muut ole järkätty että turhaa mielensäpahoittamista taas.
Joo ja ne showerit olisi kaverien vastuulla. Eli jos ei ollut joko ap ei itse halunnut tai ei omista kavereita jotka olisivat järkänneet sellaiset ja nyt on vihainen kun miehellä on kavereita jotka haluavat juhlia tapahtumaa.
Vierailija kirjoitti:
Aikovat juhlia meidän kodissa kun olen synnyttänyt. Mies ei paljon puhu vauvasta mutta varpajaisistaan puhuu ja välillä minulle tulee suoraan sanottuna tunne että minä kannan ja synnytän lapsen vain jotta mies saisi nämä varpajaisensa. Ihan kuin minut olisi unohdettu kokonaan eikä miestä kiinnosta jakaa vauvan ensimmäisiä hetkiä minun kanssa kun on jo kiire päästä saunomaan ja juhlimaan. Itkettää.
Ap
Sano sille että jos on pakko ryypätä, niin ryypätköön hyvissä ajoin ennen synnytystä.
Et sä herranjestas ala kaitsemaan kännistä ukkoporukkaa kun oot kipee ja just synnyttänyt.
Enkä edes kyseenalaista onko provo, näin daijuja miehiä on pilvin pimein jotka vaan ei osaa asettautua toisen asemaan.
Itse toteaisin että et muuten todellakaan mene just sillon tai sit mä en ole tulossa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos mies lähtee kavereiden kanssa ryyppäämään niin mihin siinä sukulaisia tarvitaan suunnittelemaan? Siis teidän kotiinko ne tulee juhlimaan ku oot sairaalassa? Vai mikä tää kuvio on?
Mut jotenkin vanhanaikaisen kuuloista.
Joo turha juhlia mitään tai tehdä mitään kun kuulostaa vanhanaikaiselta. Parempi murjottaa pimeässä kämpässä sormet savuten somettaen niin on modernia. Et varmaan juhli jouluakaan.
Miehellä ei saa olla mitään omaa, ei edes yhtä iltaa jolloin juhlia ystävien kanssa isäksi tulemista? Ei hyvänen aika mitä riivinrautoja
Siis missä välissä se äidiksi tuleva muka saa edes yhden illan juhlia sitä äidiksi tulemistaan...?! Ei missään! Joten se miehen rillutteluilta on ihan pelkkää extraa, jonka miehen kumminkin sinun mielestäsi pitäisi saada vain siksi, että hän pani lapsen alulle?! Mikä idiootti ajatus!
Mitä väliä sillä on jos varpajaiset on sillä aikaa kun ap makaa edelleen sairaalassa. Ja mitä se haittaa että ne pidetään omassa kodissa jos ap ei edes ole vauvan kanssa siellä vaan vielä sairaalassa.
Tuskin kaikkien vauvojen isät siellä sairaalassa hengaa muutenkaan 24/7. Lähinnä vierailuaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole lapsia mutta jopa minä tajuan, että sen ryyppäämisen vois tehdä toisena ajankohtana kuin juuri silloin kun vauva tulee kotiin ja äiti on kipeä.
Vai ihanko tosissaan on sulle ok?
Vierailija kirjoitti:
Miehellä ei saa olla mitään omaa, ei edes yhtä iltaa jolloin juhlia ystävien kanssa isäksi tulemista? Ei hyvänen aika mitä riivinrautoja
Siis missä välissä se äidiksi tuleva muka saa edes yhden illan juhlia sitä äidiksi tulemistaan...?! Ei missään! Joten se miehen rillutteluilta on ihan pelkkää extraa, jonka miehen kumminkin sinun mielestäsi pitäisi saada vain siksi, että hän pani lapsen alulle?! Mikä idiootti ajatus!
Esimerkiksi niissä babyshowereissa.. Toisaalta tulevalle äidille voidaan järjestää ihan mitkä tahansa kekkerit, onhan siinä 9 kuukautta aikaa, kuka sitä kieltää.
Mitä sinä täällä yleistät? Ihme poskisolisti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi niissä babyshowereissa.. Toisaalta tulevalle äidille voidaan järjestää ihan mitkä tahansa kekkerit, onhan siinä 9 kuukautta aikaa, kuka sitä kieltää.
Synnytystä ja uutta lasta juhlitaan ennen syntymää? Miksi mies ei voi siinä tapauksessa myös hoitaa ryyppäjäisensä ennen synnytystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole lapsia mutta jopa minä tajuan, että sen ryyppäämisen vois tehdä toisena ajankohtana kuin juuri silloin kun vauva tulee kotiin ja äiti on kipeä.
Vai ihanko tosissaan on sulle ok?
Missä vaiheessa on mainittu että ne varpajaiset on just silloin kun äiti tulee kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synnytystä ja uutta lasta juhlitaan ennen syntymää? Miksi mies ei voi siinä tapaukses
No tuskin miehet sitä on päättänyt että naislauma juhlistaa jonkun kaverinsa lisääntymistä ennen lapsen syntymää siellä baby showereissa. Miehet juhlistaa sitä lapsen syntymää kirjaimellisesti sitten kun se lapsi on syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sitten kuljet siellä kotonasi rinnat paljaana ja imetät ja potkit ihmiset ulos klo 19 kun alat nukkumaan vauvan kanssa. Vauvan vaipan voi vaihtaa siinä vieraiden edessä, vaikka kahvipöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on jos varpajaiset on sillä aikaa kun ap makaa edelleen sairaalassa. Ja mitä se haittaa että ne pidetään omassa kodissa jos ap ei edes ole vauvan kanssa siellä vaan vielä sairaalassa.
Tuskin kaikkien vauvojen isät siellä sairaalassa hengaa muutenkaan 24/7. Lähinnä vierailuaikoina.
Esikoisen synnyttäjät on yleensä perhehuoneessa ja puoliso paikalla 24/7. Oman synnytyksen jälkeen en pystynyt nousemaan edes istumaan useaan päivään, joten mies hoiti vauvan vaipat, pesut ym. sairaalassa. Kätilöt ei hoida vauvaa, neuvovat kyllä. Kotonakaan en yli viikkoon pystynyt nousemaan sängystä ilman apua puhumattakaan että olisin nostanut vauvaa.
Ap miehelläsi ei oo yhtään realistista käsitystä millaista synnytyksen jälkeen on onko teillä tuttavapiirissä yhtään fiksuja perheellisiä miehiä jotka vois häntä neuvoa, jos sitä kautta asia menis perille?
Ennen vanhaan varpajaiset oli nimenomaan äidin juhla. Synnyttäneelle tuotiin viinaa ja ruokaa.
Minun miehelläni ja hänen kaveriporukassaan on ollut tapana juhlia varpajaiset jo muutama viikko ennen laskettua aikaa, koska kaikki tietävät kuinka rankkaa vastasyntyneen äidillä on ja miehet eivät halua silloin jättää vaimoaan yksin ryyppäämisen vuoksi. Tämä on ollut fiksua. Voisitko ehdottaa tätä myös omalle puolisollesi?
Vierailija kirjoitti:
Siis siis siis paina marttyyrikruunu vielä vähän syvemmälle päähäsi. Paskaako sitä tarvii porsimaan sitten alkaa jos on niin helvetin raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene sinä nyt ensi töiksesi kasvamaan aikuiseksi. t. 58-vuotias poskisolistiäiti
No, moni mies tykkää lapsista kyllä, sen 10 min kun sitä tehdään. No, 20 vuoden päästä helpottaa, jos ukko vielä kuvioissa.
Miten vauvan syntyminen ja ryyppääminen liittyvät toisiinsa?