Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäiskö nyt myydä rahastoa? Jos tulee joku rommaus

Vierailija
21.01.2026 |

??

Taloudesta tietäviä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/31 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on varmaa niin se että aina tällaisissa "uhkaavissa" tilanteissa kun meikä paniikissa myy niin siitä seuraakin nousu.

Samasta syystä en ole ostanut Sotkamo Silveriä joka näyttää rikkovan joka päivä uusia ennätyksiä. Koska luonnollisesti minun sekaantumiseni asiaan käynnistää välittömän kurssipudotuksen. Joten ei auta muu kuin pää vihreänä katsella sivusta.

Vierailija
22/31 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah vähensin Outokumpua ja eiköhän heti siitä alkanut rakettimainen nousu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pörssi tuntuu toimivan täysin päinvastoin omien sijoitustoimien kanssa niin voi olla parempi pitää rahat vaan tilillä tai sijoittaa indeksiin ja unohtaa sinne.

Vierailija
24/31 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun rommaa sillon ostetaan. 

Vierailija
25/31 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otin 80% sijoituksista ulos viime vuoden lopussa ja tämän vuoden alussa. Syynä perstuntuma 

Vierailija
26/31 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun rommaa sillon ostetaan. 

Juurikin näin ja siis jos rahastoihin pitkällä aikajänteellä sijoitat niin ei mitään väliä mitä nyt tapahtuu. Jatkat vaan säästämistä ja sitten eläkepäiville siirtyessä katsot paljon siellä on. 

Vierailija
27/31 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama mitä teette koska nykyinen järjestelmä tullaan romauttamaan ja siitä eteenpäin ei tiedä mitä ne on suunnitelleet.

Vierailija
28/31 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan rommauksia tulee. Jos niistä olet huolestunut, niin olet väärä ihminen omistamaan rahastoa.

Kyllä on nössöä porukkaa, jos jo rahaston omistaminen pelottaa:DD Mä omistan pääasiassa korkean beetan osakkeita, jotka swingaa usein 10-20% suuntaansa. Mutta uskallankin myös esim lähestyä mallin näköisiä naisia kadulla yms.

Vierailija
29/31 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sijoitat rahaa pitkällä tähtäimellä niin älä myy.

Vierailija
30/31 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä otin 80% sijoituksista ulos viime vuoden lopussa ja tämän vuoden alussa. Syynä perstuntuma 

Olet hävinnyt jo rutkasti, jo tämän vuoden puolella tullut rahastoissa reipasta nousua.

Vierailija
31/31 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hävinnyt jo rutkasti, jo tämän vuoden puolella tullut rahastoissa reipasta nousua.

Esim Nordnet suomi, kuukauden sisällä nousua jo 4%

Vierailija
32/31 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäkää jo tontut ymmärtää, että pörssit eivät ikinä rommaa pitkiksi aikaa, koska porvarit vihaavat kaikkein eniten sitä, että prolet pääsevät rikastumaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi