Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terapeutti muuttui hymyileväisi heti sen jälkeen, kun olin kertonut olevani biseksuaali

Vierailija
20.01.2026 |

Miksi hän näin menetteli?

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan olit käynyt terapiassa, kun kerroit suuntautumisestasi?

Nelisen kuukautta.

Ap

Vierailija
42/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvauksia nämäkin: Ehkä hän tajusi sinusta TERAPIAMIELESSÄ jotain. Siis ehkä jokin aiemmin kertomasi nyt loksahti kohdalleen tms., vaikea selittää, kun en terapeutti ole enkä viitekehyksiä tai menetelmiä tai teidän suhdetta tunne. Tai ehkä hän koki jonkinlaista YHTEYTTÄ, siis vähän saman tapaan kuin jos paljastuisi, että olisitte molemmat vaikka, no, uskovia ihmisiä. Silloin tulisi keskustelulle ehkä jonkinlainen yhteinen pohja tai tausta tms. Tai ehkä hän vain halusi viestittää, että tuo kertomasi on HÄNESTÄ OK. Yhtä kaikki, sinuna ottaisin huomiosi esille, sille se sinua vaivaa ja varmasti jää vaivaamaan, jollei sitä käsittele. Ja yhtä kaikki, minusta terapeutin pitäisi pysyä neutraalina ja ammattimaisena, vähän niin kuin etäisenä, tuli mitä tuli.

Asia voi olla näin. En halua enää ottaa asiaa esille, koska hän alkaa silloin udella taas lisää tästä suuntautumisesta. 

Seks. suuntautuminen ei ole terapiaan tuloni juurisyy tms. En ole ollut mitenkään kaapissa, aiemminkaan ja lisäksi olin olettanut, että terapeutti näkee tuollaiset asiat ihmisestä heti kättelyssä ilman kertomistakin.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvauksia nämäkin: Ehkä hän tajusi sinusta TERAPIAMIELESSÄ jotain. Siis ehkä jokin aiemmin kertomasi nyt loksahti kohdalleen tms., vaikea selittää, kun en terapeutti ole enkä viitekehyksiä tai menetelmiä tai teidän suhdetta tunne. Tai ehkä hän koki jonkinlaista YHTEYTTÄ, siis vähän saman tapaan kuin jos paljastuisi, että olisitte molemmat vaikka, no, uskovia ihmisiä. Silloin tulisi keskustelulle ehkä jonkinlainen yhteinen pohja tai tausta tms. Tai ehkä hän vain halusi viestittää, että tuo kertomasi on HÄNESTÄ OK. Yhtä kaikki, sinuna ottaisin huomiosi esille, sille se sinua vaivaa ja varmasti jää vaivaamaan, jollei sitä käsittele. Ja yhtä kaikki, minusta terapeutin pitäisi pysyä neutraalina ja ammattimaisena, vähän niin kuin etäisenä, tuli mitä tuli.

Asia voi olla näin. En halua enää ottaa asiaa esille, koska hän alkaa silloin udella taas lisää tästä suu

Hei ap vielä, olen se jolle vastasit. En nyt ihan tajua, sori. En tajua sitä, miten terapeutti tietäisi asiakkaan seksuaalisen suuntautumisen tuosta vaan, ellei sitä kerrota. Enkä tajua, miksi et voisi terapeutille sanoa, että tästä ja tästä asiasta en halua puhua - ja miksi tuota tahtoa ei terapeutti kunnioittaisi. Enkä tajua, miksi et uskalla puhua terapeutille asiasta, joka jäi vuorovaikutuksessanne vaivaamaan. 

Vierailija
44/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vaihdoinkin puheenaihetta ja hän joutui näinollen tyytymään muihin aiheisiin. En halua jumittua johonkin epätärkeään, jota puitu viime kerralla, vaan haluan mennä eteenpäin. Muutenhan jokainen käyntikerta palaa aina edellisen käynnin käsittelyyn, mikä on mielestäni ajan tuhlausta.

Ap

Vierailija
45/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seks. suuntautuminen ei ole terapiaan tuloni juurisyy tms. En ole ollut mitenkään kaapissa, aiemminkaan ja lisäksi olin olettanut, että terapeutti näkee tuollaiset asiat ihmisestä heti kättelyssä ilman kertomistakin.

Ap"

Miten biseksuaalisuus näkyy päällepäin? Kiinnostaa biseksuaalina tietää.

Vierailija
47/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Seks. suuntautuminen ei ole terapiaan tuloni juurisyy tms. En ole ollut mitenkään kaapissa, aiemminkaan ja lisäksi olin olettanut, että terapeutti näkee tuollaiset asiat ihmisestä heti kättelyssä ilman kertomistakin.

Ap"

Esimerkiksi flirttinä samaa sukupuolta kohtaan. Ylikorostuneena naisellisuutena. Huonona äitisuhteena. Näin ainakin minulla. Olemuksellinen asia, näen itse heti kun näen.

Ap

Vierailija
48/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja voihan olla, että kaikki oli vain ap:n tulkintaa. Ehkä hän kiinnitti tavallista enemmän huomiota terapeutin ilmeisiin, kun paljasti asian.

Vierailija
49/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja voihan olla, että kaikki oli vain ap:n tulkintaa. Ehkä hän kiinnitti tavallista enemmän huomiota terapeutin il

Juu juu. Terapeutti hymyili vapautuneesti, naurahteli ja kehui minua. Vastaavaa ei ole ennen tapahtunut. Minulla oli tärkeämpiä asioita, jotka olisin halunnut kertoa, mutta niille ei tämän bi-innostuksen jälkeen jäänyt enää tilaa.

Ap

Vierailija
50/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päähän todennäköisesti tuli kaikenlaisia saksimisfantasioita jotka nostattivat hymyn naamalle.

Vierailija
51/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päähän todennäköisesti tuli kaikenlaisia saksimisfantasioita jotka nostattivat hymyn naamalle.

Niin. Olen pitänyt miestä homona, mutta voihan hän toisaalta olla myöskin bi.

Ap

Vierailija
52/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
53/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap"

Esimerkiksi flirttinä samaa sukupuolta kohtaan. Ylikorostuneena naisellisuutena. Huonona äitisuhteena. Näin ainakin minulla. Olemuksellinen asia, näen itse heti kun näen.

Ap

Oletko itse nainen vai mies? Itselläni on oikein hyvä suhde molempiin vanhempiin, enkä juuri flirttaile. Ikä ja avioliitto toki vaikuttavat, mutta olin myös nuorempana sinkkuna surkea flirttailemaan.

Olen melko kookas ja maskuliininen mies, harva on tajunnut mitään seksuaalisuudestani, jos sitä en erikseen heille kerro. Enkä yleensä kerrokaan, jos asia ei erikseen tule puheeksi.

Joitain kertoja on, kun olen saanut seurueen melko hiljaiseksi, esim. kun kerran oli tämä "paljon maksaisit, jotta suostuisit imemään, jne". Totesin, että imen ja olen imenyt ihan ilmaiseksi, jos on viehättävä tyyppi. Tai se yksi kerta kun tuttava rupesi ruokapöydässä mainostamaan eheytyshoitoja...aargh

Vierailija
54/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap"

Ap

Oletko itse nainen vai mies? Itselläni on oikein hyvä suhde molempiin vanhempiin, enkä juuri flirttaile. Ikä ja avioliitto toki vaikuttavat, mutta olin myös nuorempana sinkkuna surkea flirttailemaan.

Olen melko kookas ja maskuliininen mies, harva on tajunnut mitään seksuaalisuudestani, jos sitä en erikseen

Olen nainen. Naisesta näen heti, että tuossa on taas yksi meistä. Olen naimisissa heteromiehen kanssa.

Ap

Vierailija
55/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusi että potilas on todellakin sekaisin kuin seinäkello.

Vierailija
56/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa hän ihastui sinuun

Ymmärtääkseni hän on homomies ja tietääkseni minä olen nainen.

Ap

No siinähän se syy tuli. Tottakai tuli iloiseksi kun sai tietää sinun olevan kaltaisensa. Ehkä ymmärtää sinua nyt paremmin.

Vierailija
57/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajusi että potilas on todellakin sekaisin kuin seinäkello.

Heh, varmasti, varmasti.

Ap

Vierailija
58/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
59/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi hymyilemään koska hän puolestaan oli alusta alkaen arvannut/epäillyt että olet biseksuaali. ei vain voinut peitellä arvasinpas taas oikein tunnettaan?

Vierailija
60/63 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi hymyilemään koska hän puolestaan oli alusta alkaen arvannut/epäillyt että olet biseksuaali. ei vain voinut peitellä arvasinpas taas oikein tunnettaan?

Tuo voi olla varteenotettava vaihtoehto kyllä. Itse myös näen/ aistin ihmisen seks.orientaation heti. 

Ap