Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kaksi pariskuntaa ja yksi sinkku vuokraa mökin niin miten kulut jaetaan?

Vierailija
20.01.2026 |

Kolmeen osaan vai viiteen osaan?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi edes ehdottaa 3 osaa? Miten se perustellaan? Huoneiden mukaan? 

Vierailija
22/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan miten sovitaan. Itse esim. en lapseltani ottaisi maksuja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittiko tämä kolmeen osaan, että pariskunnat kumpikin maksavat 1/3 ja sinkku 1/3. Törkeetä sinkkua kohtaan. Tietenkin 5osaan.

Vierailija
24/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pariskuntien miehet rahassa ja sinkku osansa näille luonnossa

Ovatko nämä kaikki kolme miestä homoseksualisteja? Missä tämä mainittiin?

Vierailija
25/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakaisin 5 osaan niin sama summa kaikilla.

Vierailija
26/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä olin juuri reissussa aikuisen lapseni ja hänen puolisonsa kanssa. Pääluvun mukaan jaettiin polttoaineet ja majoitus. Ruoat asunnolle ostettiin yhteiset suurinpiirtein tasan ja kukin sitten omia juttujaan.

Lapses pitää maksaa yhteisellä lomalla? Helvetti näitä alempia sosiaaliluokkia.

Vierailija
27/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä olin juuri reissussa aikuisen lapseni ja hänen puolisonsa kanssa. Pääluvun mukaan jaettiin polttoaineet ja majoitus. Ruoat asunnolle ostettiin yhteiset suurinpiirtein tasan ja kukin sitten omia juttujaan.

Lapses pitää maksaa yhteisellä lomalla? Helvetti näitä alempia sosiaaliluokkia.

Voi hyvää päivää. Kyse aikuisesta lapsesta ja hänen puolisostaan. Kaksi töissä käyvää ihmistä jotka asuu edullisesti vuokralla ja mun yksin isoja asumiskuluja maksavana olisi pitänyt maksaa lapseni matka? Ei todellakaan olla mitään alempaa sosiaaliluokkaa. Olet suuren luokan typerys ja trolli.

Vierailija
28/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän missään uusioperheessäkään lapseton nainen maksa puolia sähköstä, vedestä, ruuasta ym. Jos miehellä on 6 lasta! Vaan 1/8. Haloo. 

Vaikka tämä provo onkin, niin minä en kyllä maksais kuuden vieraan kakaran asuinkuluja. Kiva jos muut viittii.

Vierailija
29/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uittua se sinkku siellä tekee? Älkää vuokratko ollenkaan jos se on noin vaikeeta. 

Vierailija
30/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä uittua se sinkku siellä tekee? Älkää vuokratko ollenkaan jos se on noin vaikeeta. 

Mikä vit tu sua vaivaa? Miksi helvetissä sinkku ei voisi lähteä mökille tms. ystävien kanssa? Oletko oikeasti noin stnan vajaa?

Vierailija
31/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiteen osaan tietenkin. Miksi pitää edes miettiä muita vaihtoehtoja?

Vierailija
32/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 tietenkin, koska ihmisiä on 5. Meinaatko, että pariskunnat maksavat puoliksi ja sinkku pesee siivellä? 

Oma kokemus on, että usein pariskunnat haluaisi maksaa yhden edestä. Enkä pariskuntana liikkuvana ymmärrä tuota pointtia ollenkaan.

En minäkään. Olen sinkku ja yksi pariskunta ystävänä. Käytiin kerran kuussa ravintolassa syömässä ja joka toinen kerta olin minä maksaja. Heillä on kallis maku ja juotavaakin kuluu reilusti. Lopetin käymiset, koska tuli minulle liian kalliiksi maksella laskuja. 

Vierailija
33/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällästä pitää edes kysyä? 

Vierailija
34/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyt pariskunnilta niin jako kolmeen. Joka ikinen kerta näin. 

Sinkulle kaikki on kalliimpaa, myös lomailu ystävien kanssa. 

Vierailija
35/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ja kulunut aihe. Tästä täsmälleen samasta on väännetty vauvalla ennenkin. Idiootit väitti siellä kivenkovaan, että huoneiden mukaan pitäisi aina maksaa.

Vierailija
36/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä on ihan kuuluisa kysymys, kansainvälinenkin mm. instassa ja tiktokissa.

Eikä ollenkaan niin yksinkertainen, että joo, viiteen osaan. 

Toki aloittajan aloituksesta puuttuu se oleellinen että kahden hengen huoneita on kohteessa kolme. 

Jos 3 pariskuntaa lähtee, niin jako on helppo, jaetaan kolmeen osaan. 

Ongelmana kahden parin ja yhden sinkun tapauksessa on parien kannalta se että loogisesti viiteen jakamalla he joutuvat maksamaan enemmän kuin siinä tapauksessa että sinkullakin olisi pari. Sinkun yksinään mukana ollessa 

kaikki osallistuvat sinkun huoneen tyhjän paikan maksamiseen ja sinkku saa tavallaan kohtuutonta etua. Osin sama tilanne kuin hotelleissa jos yksin matkustava vaatisi respassa että maksaisi kahden hengen huoneesta vain puolet. Niin kuin tiedetään, hotellit ottaa silti kahden hengen huoneen hinnan, korkeintaan yhdellä aamupalalla vähennettynä. 

Vierailija
37/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä hotelliin, jos ei pysty sopimaan siitä, miten mökki maksetaan. Pariskunnat maksavat silloin 2 hengen huoneen ja sinkku yhden hengen huoneen.

Vierailija
38/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökissä on kolme makuuhuonetta, niin kulut jaetaan kolmeen osaan. Jos sinkku joutuu nukkumaan jossain oleskelutilan tai keittiön sohvalla, niin sitten jaetaan 5 osaan.

Vierailija
39/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiteen osaan tietysti. Miten mikään muu jako voi tulla edes mieleen jollekin?

Vierailija
40/87 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Per lärvi. Viiteen osaan, tietysti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi