Jos kaksi pariskuntaa ja yksi sinkku vuokraa mökin niin miten kulut jaetaan?
Kommentit (87)
Mä voin maksaa kaiken, niin ei tarvii sitten taas tapella. Ja samalla varaan suurimman makkarin itselleni.
Sinkku
No mä olin juuri reissussa aikuisen lapseni ja hänen puolisonsa kanssa. Pääluvun mukaan jaettiin polttoaineet ja majoitus. Ruoat asunnolle ostettiin yhteiset suurinpiirtein tasan ja kukin sitten omia juttujaan.
5 tietenkin, koska ihmisiä on 5. Meinaatko, että pariskunnat maksavat puoliksi ja sinkku pesee siivellä?
Viiteen tietenkin. Jos tuolla on kolme isoa, mukavaa makuuhuonetta tuplasängyllä asiasta voidaan tietty keskustella. Luultavasti sinkulla ei ole kuitenkaan varaa tuplaan.
Vierailija kirjoitti:
5 tietenkin, koska ihmisiä on 5. Meinaatko, että pariskunnat maksavat puoliksi ja sinkku pesee siivellä?
Oma kokemus on, että usein pariskunnat haluaisi maksaa yhden edestä. Enkä pariskuntana liikkuvana ymmärrä tuota pointtia ollenkaan.
No eihän missään uusioperheessäkään lapseton nainen maksa puolia sähköstä, vedestä, ruuasta ym. Jos miehellä on 6 lasta! Vaan 1/8. Haloo.
Riippuu myös majoitusoloista. Jos mökissä on esim kaksi makuuhuonetta ja sinkulla on joku epämukava vuodesohva yhteisissä tiloissa, niin tuo 1/5 tuntuu liialta.
Millä ihmeen matematiikalla tuon voisi jakaa kolmeen osaan? Miksi se toinen pariskunta ei maksaisi mitään?
Miehet maksaa ja naiset on vapaamatkustajia. Normaali käytäntö.
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeen matematiikalla tuon voisi jakaa kolmeen osaan? Miksi se toinen pariskunta ei maksaisi mitään?
Jos on mummo, äiti ja isä, tytär ja tyttären poikaystävä, niin ei nuorenparin tarvitse maksaa kun ovat köyhiä opiskelijoita.
Sinkulla ilmainen sisäänpääsy, onhan hänet kutsuttu viidenneksi pyöräksi.
Vierailija kirjoitti:
Kysyttiin, että kolmeen vai viiteen osaan. Jos pariskunnat maksaisivat puoliksi, sehän olisi kahteen osaan. Tässä tapauksessa pariskunnat tietysti haluaisivat jakaa kolmeen osaan, mutta reilumpaa on jakaa viiteen.
Pariskuntien miehet rahassa ja sinkku osansa näille luonnossa
5