Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näytän hyvältä passikuvassani.

Vierailija
20.01.2026 |

Mutta nyt pitää uusia passi ja ei varmasti tulee enää noin hyvää kuvaa. Pidättekö hiukset auki vai kiinni?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet onnistunut näyttämään passikuvassa hyvältä? Se on jo hyvä saavutus. Ymmärrän, että on varmasti kova kynnys mennä uuteen kuvaan. Omat passikuvani ovat joka kerta olleet karmivia ja tietenkin huononevat tasaista tahtia joka kerta.

Vierailija
2/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ihan kuin olisin ruumishuoneelta karannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama tilanne. Luulin olevani ainut ihminen universumissa jonka passikuva on oikeasti onnistunut. Kevään aikana se on pakko uusia, enkä usko että salama osuu samaan paikkaan kahdesti.

Vierailija
4/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen jatkaa: edellinen passikuvani oli niin hassunhauskan järkyttävän karmea, että täysin liioittelematta passintarkastajakin pidätteli naurua sen nähdessään. Enkä kuvitellut, ystäväni huomasi saman. :D Näytin siinä kuvassa kuin olisin jossain vahvoissa rauhoittavissa mössöissä.

Vierailija
5/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajokortissa kuva kun olin 18 oli erittäin onnistunut. Minulla oli tapana leveillä sillä aina tilaisuuden tullen. 

Sitten tuli 20 vuotta lisää ja aika vaihtaa nimi ja sitä myöten kortti. Nyt näytän naisvankilasarjan sivuhahmolta, jolla on anemia.

Vierailija
6/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun passikuva niin kamala, etten itsekään kehtaa katsoa. Onneksi ajokortissa edes vähän parempi.

Vierailija
7/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hiukset kiinni. Olisi pitänyt pitää tukka auki, nyt päätä myöten ponihännälle vedetty tukka sai näyttämään lestadiolais-mummolta. 

Vierailija
8/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ajokortissa kuva kun olin 18 oli erittäin onnistunut. Minulla oli tapana leveillä sillä aina tilaisuuden tullen. 

Sitten tuli 20 vuotta lisää ja aika vaihtaa nimi ja sitä myöten kortti. Nyt näytän naisvankilasarjan sivuhahmolta, jolla on anemia.

:D:D

Haluaisin nähdä sun tämänhetkisen passikuvan nyt ehdottomasti.

Vierailija
9/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin , paremmalta kuin luonnossa , tosin passi on 10  - vuotta vanha , eipä sillä enää matkustellakkaan .

Vierailija
10/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa kuvanottohetkeksi sellainen iloinen, avoin nauru niin että hampaat näkyvät punattujen huulien lomasta hyvin ja silmät säihkyvät!

Vierailija
11/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näytän passissa ja ajokortissa sarjamurhaajalta. Kun menin passikuvaan olo oli ihan ok, mutta kun pääsin valokuvaamosta kotiin (koko reissu oli alle tunnin), mulla oli lähes 40 asteen kuume ja naama näyttää kuvassa siltä.

Meillä on kaverien kesken aina välillä tapana nauraa toistemme passikuville.

Vierailija
12/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkailet valokuvaamojen työntekijöitä: kivannäköinen ottaa useamman kuvan ja antaa sinun valita kuvan.

Vierailija
13/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa kuvanottohetkeksi sellainen iloinen, avoin nauru niin että hampaat näkyvät punattujen huulien lomasta hyvin ja silmät säihkyvät!

Ei kelpaa virkavallalle.

Vierailija
14/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena näytin muka kamalalle passikuvissa, nyt 40 vuotta myöhemmin ne ovat ihan kelpoisia. Mutta nyt sillä ei ole enää mitään väliä. En juurikaan katso omaa passikuvaani, enkä teetä siitä suurennosta seinälle. Kun passintarkastaja hyväksyy kuvan, niin so what.

Vierailija
15/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on leveät kasvot niin omissa passikuvissa suunnaton pää täyttää koko kuvatilan ja hiukset kehystävät lähinnä narumaisesti sivuja. Näytän ilmapallolta jolle on puettu langasta tehdyt letit. 

Vierailija
16/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty katsomaan omaa passikuvaa, niin kauhealta näytän 🙈

Vierailija
17/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset pysyy pitämättäkin.

M50

Vierailija
18/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on leveät kasvot niin omissa passikuvissa suunnaton pää täyttää koko kuvatilan ja hiukset kehystävät lähinnä narumaisesti sivuja. Näytän ilmapallolta jolle on puettu langasta tehdyt letit. 

Se on ihan sama, minkä mallinen pää sinulla on, sillä passikuva rajataan joka tapauksessa niin, että pää täyttää koko kuvatilan. Ja juuri tämä sen passikuvaefektin aikaan saakin. Olen itsekin useampaan kertaan katsonut, että kuva on ihan ok - isompanakin - mutta sitten kun se on rajattu, se saa vankilaefektin.

Mullakin on sellainen 2000-luvun alun ajokorttikuva, joka on paljon paremman näköinen, eikä se johdu pelkästään siitä, että olen kuvassa 25 vuotta nuorempi, vaan myös siitä, että se on rajattu eri lailla. Silloin kuvaan jätettiin vielä pikkuisen hartioita ja olkapäitäkin.

Vierailija
19/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilkeä näyttää henkilökorttiani missään, passikuva on niin hirveä. Näytän joltain suohirviöltä, jolla on viitosleuka 😆 Ollaan perheen kanssa naurettu kilpaa tuolle kuvalle. 

Vierailija
20/23 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin passin viime vuonna ja järkytyin, koska kuva on isompi ja selkeämpi kuin vanhassa passissa. Lisäksi vielä siinä lisätietosivulla passikuva on värillisenä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme