Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haen työtä, koska a) tämä työpaikka aidosti kiinnostaa minua b) koska Te-palvelut velvoittaa minua hakemaan

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin perusteltu kohta. Lisää näitä!

Vierailija
2/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtava veto. Joko alkaisi upota sitkeimmänkin kepittäjän kaaliin, että hakemispakko on kääntynyt täysin itseään vastaan. Sehän on silkka karhunpalvelus niin työttömille työnhakijoille kuin työnantajille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän b-kohtaa kannata ruksata. Se saattaa kantautua te-palvelun korviin ja siitä heilahtaa karenssi. 

On vain leikittävä mukana ja esitettävä kiinnostunutta, muutoin on itse aiheuttanut työttömyytensä ja saa karenssin.

Olkaa varovaisia.

Vierailija
4/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän b-kohtaa kannata ruksata. Se saattaa kantautua te-palvelun korviin ja siitä heilahtaa karenssi. 

On vain leikittävä mukana ja esitettävä kiinnostunutta, muutoin on itse aiheuttanut työttömyytensä ja saa karenssin.

Olkaa varovaisia.

Rekrytointifirma nimenomaan kertoo ettei jaa tietoa TE-toimistolle. Rekryfirma itse tuossa hyötyy että kaikki huuhaahakemukset saa suoraan raakattua pois ja voidaan haastatella ne ketkä oikeasti haluaa töihin. Ei niitä rekryläisiäkään kiinnosta mitään satoja hakemuksia kahlata läpi.

Vierailija
5/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa varovaisia.

Rekrytointifirma nimenomaan kertoo ettei jaa tietoa TE-toimistolle. Rekryfirma itse tuossa hyötyy että kaikki huuhaahakemukset saa suoraan raakattua pois ja voidaan haastatella ne ketkä oikeasti haluaa töihin. Ei niitä rekryläisiäkään kiinnosta mitään satoja hakemuksia kahlata läpi.

Se olisi todella hyvä, mutta kannattaako kuitenkaan riskeerata ainut toimeentulonsa? Luotan supisuomalaiseen pahaan tahtoon/ kateuteen vielä enemmän kuin rekryfirman lupauksiin.

Vierailija
6/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No johan on todella törkeä.

Vierailija
7/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa korostuu taas, etteivät työttömät oikeasti hae työtä vaan näyttelevät hakevansa saadakseen etuuksia. 

Hakupakon voi toki poistaa. Oikeasti työtävailla olevat hakevat ilmankin. 

Vierailija
8/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä hakisin vain hakuvelvoitteen takia, niin laittaisin pelkkiä avoimia hakemuksia. Nehän menee suoraan johonkin roskalaariin.

Vierailija
9/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa korostuu taas, etteivät työttömät oikeasti hae työtä vaan näyttelevät hakevansa saadakseen etuuksia. 

Höpö höpö. Minä olen vakitöissä ja elämässäni nostanut työttömyyskorvausta 1 kuukauden verran (kahden työsuhteen välissä, vastavalmistuneena). Nimenomaan töistä olen kuullut kun meillä esihenkilöt kertovat ettei noista hakemustulvista ole kuin harmia kuin aidosti töihin haluavia on vähemmistö. 

Vierailija
10/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehdella ei saa, senhän sanoo joku käskykin. Toisaalta tuossahan vaaditaan ihmiseltä kristillisten arvojen vastaista valehtelua joa hakee vaikkei kiinnosta.

Vierailija
11/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemuksessa oli työajan alku klo 10 ja päättyminen illalla klo 18, sekä teksti: ei tarvitse herätä aikaisin. 

Töihin tottuneena ja sinne mielellään heräävänä ilmoitus työnsi luotaan. Jos ei työntekijältä edes odoteta kykyä herätä aamulla, herää kysymys, mistä on kysymys. 

Vierailija
12/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä, ettei sopivia työpaikkoja ole jaossa tasaisesti joka kuukausi vaan joinain kuukausina saattaa olla 10 sopivaa kohdetta, kun taas kesäisin ja joulukuussa ei välttämättä yhtään. Sen takia pitää laittaa välillä noita turhia täytehakemuksia.

T. Työtön

Vierailija
13/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä hakisin vain hakuvelvoitteen takia, niin laittaisin pelkkiä avoimia hakemuksia. Nehän menee suoraan johonkin roskalaariin.

Noin voi tietysti olla tänä päivänä, mutta avoimella työhakemuksella pääsin toiseen pitkäaikaiseen työpaikkaani.

Kutsuivat haastatteluun ja menin, vaikka sanoivat, ettei nyt ole avointa työpaikkaa tarjolla. Haastattelun päätteeksi kysyivät milloin voin aloittaa.

Vierailija
14/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Minä olen vakitöissä ja elämässäni nostanut työttömyyskorvausta 1 kuukauden verran (kahden työsuhteen välissä, vastavalmistuneena). Nimenomaan töistä olen kuullut kun meillä esihenkilöt kertovat ettei noista hakemustulvista ole kuin harmia kuin aidosti töihin haluavia on vähemmistö. 

Eli suurin osa onkin siis noita passiivisia työnvälttelijöitä?

Vierailija
15/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksessa oli työajan alku klo 10 ja päättyminen illalla klo 18, sekä teksti: ei tarvitse herätä aikaisin. 

Töihin tottuneena ja sinne mielellään heräävänä ilmoitus työnsi luotaan. Jos ei työntekijältä edes odoteta kykyä herätä aamulla, herää kysymys, mistä on kysymys. 

Siitä, että työhön halutaan iltavirkku, joka ei ole jo klo 14 mankumassa kotiin yöunille.

Vierailija
16/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi c) Ihmisen tulee perustuslain mukaan elättää itsensä?

Vierailija
17/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa varovaisia.

Näin luultavasti vielä tällä firmalla. Toisaalta luulen, että tuollaisen yleistyessä, kyykyttämistä rakastava hallituksemme luultavasti velvoittaisi automaattisesti lähettämään b-kohdan ruksineiden hakemuset työvoimaviranomaisille, koska säästöjähän sillä saataisiin.

Vierailija
18/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin voi tietysti olla tänä päivänä, mutta avoimella työhakemuksella pääsin toiseen pitkäaikaiseen työpaikkaani.

Kutsuivat haastatteluun ja menin, vaikka sanoivat, ettei nyt ole avointa työpaikkaa tarjolla. Haastattelun päätteeksi kysyivät milloin voin aloittaa.

Tänä päivänä on tänä päivänä eikä avoimiin hakemuksiin vastata mitään. Osa yrityksistä ei halua edes vastaanottaa sellaisia.

Vierailija
19/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hermovauriot niskassa, kädessä ja jalassa. Kipu 24/7 enkä pärjäisi jos asuisin yksin. Silti on jaettava töitä. En usko että olen ainoa joka on vastaavassa tilanteessa.

Vierailija
20/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hermovauriot niskassa, kädessä ja jalassa. Kipu 24/7 enkä pärjäisi jos asuisin yksin. Silti on jaettava töitä. En usko että olen ainoa joka on vastaavassa tilanteessa.

Mulla on hermovaurio ja meniere, hakemuksia on silti lähetettävä vaikka tällaista rampaa ei kukaan palkkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän