Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haen työtä, koska a) tämä työpaikka aidosti kiinnostaa minua b) koska Te-palvelut velvoittaa minua hakemaan

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä hakisin vain hakuvelvoitteen takia, niin laittaisin pelkkiä avoimia hakemuksia. Nehän menee suoraan johonkin roskalaariin.

Olin pari vuotta sitten työttömänä ja sain kaksi kertaa määräyksen hakea nimettyä työpaikkaa.

Mm. sellaista nimettyä työpaikkaa jonka vaatimuksena oli tietyn tietojärjestelmän hallinta joka pitää todistaa sekä työkokemuksella että toimittajan koulutuksessa myönnetyllä sertifikaatilla.

CV:stäni selviää etten ole ikinä edes työskennellyt koko alalla saati sitten tämän järjestelmän kanssa eikä minun korkakoulututkintoni ole IT-puolelta.

Siinä sitten oikeasti ihmettelen miten teen hakemuksen paikkaan ja selittelen sen etten täytä ainoatakaan 6-8 ehdottomasta vaatimuksesta koska pelkona oli että ttuuntuvat näin totaalisen väärästä hakemuksesta ja ilmiantavat työkkäriin kun haen selvästi tahallani paikkaa jonka saamiseen minulla ei ole mitään edellytyksiä.

Vierailija
22/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tuo firma nyt pääsi sanomalehden aiheeksi, se saa ilmaista markkinointia. Kyseessähän oli hlöstöä valittävä firma.

Lisäksi uutinen kertoo, että firma toimii työpaikkatarjonnan suhteen heikolla seudulla. Joten eiköhän se tylvoimatstokin ymmärrä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirma saa mitä se ansaitsee. Haen tosissani oikeita työpaikkoja.

Vierailija
24/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin perusteltu kohta. Lisää näitä!

Joo, helpottaa lusmujen käräyttämistä karenssille. Tää on hyvä, otetaan meillekin heti käyttöön.

Vierailija
25/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän b-kohtaa kannata ruksata. Se saattaa kantautua te-palvelun korviin ja siitä heilahtaa karenssi. 

On vain leikittävä mukana ja esitettävä kiinnostunutta, muutoin on itse aiheuttanut työttömyytensä ja saa karenssin.

Olkaa varovaisia.

Rekrytointifirma nimenomaan kertoo ettei jaa tietoa TE-toimistolle. Rekryfirma itse tuossa hyötyy että kaikki huuhaahakemukset saa suoraan raakattua pois ja voidaan haastatella ne ketkä oikeasti haluaa töihin. Ei niitä rekryläisiäkään kiinnosta mitään satoja hakemuksia kahlata läpi.

Kaikki firmat ovat Kokoomuksen kätyreitä. Aina.

Vierailija
26/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää kokkaripropagandaa.

Vierailija
27/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän b-kohtaa kannata ruksata. Se saattaa kantautua te-palvelun korviin ja siitä heilahtaa karenssi. 

On vain leikittävä mukana ja esitettävä kiinnostunutta, muutoin on itse aiheuttanut työttömyytensä ja saa karenssin.

Olkaa varovaisia.

Rekrytointifirma nimenomaan kertoo ettei jaa tietoa TE-toimistolle. Rekryfirma itse tuossa hyötyy että kaikki huuhaahakemukset saa suoraan raakattua pois ja voidaan haastatella ne ketkä oikeasti haluaa töihin. Ei niitä rekryläisiäkään kiinnosta mitään satoja hakemuksia kahlata läpi.

Kertoi myös että hakemukset menevät myös asiakasyrityksille. Mistä tiedät kertovatko asiakasyritykset tuosta te-toimistolle???

Vierailija
28/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä käy niin, että nyt kaikki lähettävät innoissaan tuonne b-luokan hakemuksen ja sitten viranomainen pyytää ne itselleen ja hutkii karenssit. Herroilla on herrojen metkut.

Vierailija
29/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa korostuu taas, etteivät työttömät oikeasti hae työtä vaan näyttelevät hakevansa saadakseen etuuksia. 

Hakupakon voi toki poistaa. Oikeasti työtävailla olevat hakevat ilmankin. 

Höpö höpö. Minä olen vakitöissä ja elämässäni nostanut työttömyyskorvausta 1 kuukauden verran (kahden työsuhteen välissä, vastavalmistuneena). Nimenomaan töistä olen kuullut kun meillä esihenkilöt kertovat ettei noista hakemustulvista ole kuin harmia kuin aidosti töihin haluavia on vähemmistö. 

Niin, no niinhän minä just sanoin. Hassua, että minun kommenttia alapeukutetaan ja tätä peukutetaan, vaikka viesti on täysin sama.

Hakupakon voi poistaa JA suuri osa työttömistä ei ole oikeasti hakemassa työtä. 

Vierailija
30/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemusmäärät ovat kyllä ihan käsuttämättömiä. Omassa firmassa oli auki juurikin 6kk määräaikainen perusduunaripaikka, jossa palkka lähempänä 2 kuin 3 tonnia - reilu 200 hakemusta.

Vierailija
31/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa korostuu taas, etteivät työttömät oikeasti hae työtä vaan näyttelevät hakevansa saadakseen etuuksia. 

Hakupakon voi toki poistaa. Oikeasti työtävailla olevat hakevat ilmankin. 

Höpö höpö. Minä olen vakitöissä ja elämässäni nostanut työttömyyskorvausta 1 kuukauden verran (kahden työsuhteen välissä, vastavalmistuneena). Nimenomaan töistä olen kuullut kun meillä esihenkilöt kertovat ettei noista hakemustulvista ole kuin harmia kuin aidosti töihin haluavia on vähemmistö. 

Eli suurin osa onkin siis noita passiivisia työnvälttelijöitä?

Ei, vaan hakijoita joilla ei ole mitään realistisia mahdollisuuksia saada työpaikkaa jolloin kaikkien osapuolten etu olisi jättää moiset hakemukset laittamatta. Meillä vaaditaan tietyntyyppistä kokemusta ja asianmukaista koulutusta joka kerrotaan myös hakemuksissa suoraan. Silloin on ihan tarpeetonta esim. vastavalmistuneena hakea työpaikkaa tai jos ei halutunlaista työkokemusta ole. 

Vierailija
32/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko laittaa feikkihakemuksia, koska lähimailla ei ole oikeita töitä tarjolla neljään hakemukseen. Siksi haen yleensä pääkaupunkiseudulta näitä paikkoja joihin en pääse mitenkään.

Vierailija
33/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siitä, että työhön halutaan iltavirkku, joka ei ole jo klo 14 mankumassa kotiin yöunille" 

Jos työt alkavat klo 8 pois lähdetään klo 16 aikoihin. Laskutaitoa en toki kommentoijalta enää odottanutkaan. 

Aikaisin herääminen pitää yllä päivärytmiä, mikä pitää yllä terveellisiä elintapoja, joihin kuuluu liikunta, sosiaalisten suhteiden ylläpito, vapaaehtoistoiminta ja perhe-elämä. 

Vierailija
34/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakemuksessa oli työajan alku klo 10 ja päättyminen illalla klo 18, sekä teksti: ei tarvitse herätä aikaisin. 

Töihin tottuneena ja sinne mielellään heräävänä ilmoitus työnsi luotaan. Jos ei työntekijältä edes odoteta kykyä herätä aamulla, herää kysymys, mistä on kysymys. 

No vaikkapa työstä, jota tehdään toiselle aikavyöhykkeelle. Silloin pitää olla töissä kohdemaan aikaan, vaikka kuinka hinkuisi päästä töihin aikaisemmin. 

Esimerkiksi minun tiimissäni palvellaan kolmea eri aikavyöhykettä ja työaika määräytyy sen mukaan. 

Vierailija
35/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko hakea kaikkea mahdollista, vaikka tiedän että en pääse edes haastatteluun asti, varmaan jo ikä vaikuttaa kun muutaman vuoden kuluttua eläkkeelle. Pakkohaku on naurettavinta mitä on keksitty, aikuisia holhotaan kuin lapsia, aina on ollut vapaamatkustajia työttömien joukossa ja tulee olemaan. Touhu on kuin pohjois-koreassa, valvotaan kansaa, mutta kuka valvoo valvojia?

Vierailija
36/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siitä, että työhön halutaan iltavirkku, joka ei ole jo klo 14 mankumassa kotiin yöunille" 

Jos työt alkavat klo 8 pois lähdetään klo 16 aikoihin. Laskutaitoa en toki kommentoijalta enää odottanutkaan. 

Aikaisin herääminen pitää yllä päivärytmiä, mikä pitää yllä terveellisiä elintapoja, joihin kuuluu liikunta, sosiaalisten suhteiden ylläpito, vapaaehtoistoiminta ja perhe-elämä. 

Eihän aamuvirkku jaksa mihinkään klo 8 asti odottaa töiden alkua, vaan hän on jo kuudelta valmiudessa ja klo 14 silmät lupsuvat jo kiinni ja päivä on täysi.

Vierailija
37/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No vaikkapa työstä, jota tehdään toiselle aikavyöhykkeelle. Silloin pitää olla töissä kohdemaan aikaan, vaikka kuinka hinkuisi päästä töihin aikaisemmin. 

Esimerkiksi minun tiimissäni palvellaan kolmea eri aikavyöhykettä ja työaika määräytyy sen mukaan." 

Asiallinen peruste. Kiitos tästä. 

Tätä paikkaa en hakenut, koska odotan elämältä työn lisäksi myös muuta. 

Vierailija
38/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa varovaisia.

Kertoi myös että hakemukset menevät myös asiakasyrityksille. Mistä tiedät kertovatko asiakasyritykset tuosta te-toimistolle???

Luetun ymmärtäminen 4-

Mietipä hetki mikä olikaan syynä siihen että haluavat tarjota hakijalle tavan ilmoittaa ettei tätä hakemusta tarvitse edes avata.

Vierailija
39/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on pakko laittaa feikkihakemuksia, koska lähimailla ei ole oikeita töitä tarjolla neljään hakemukseen. Siksi haen yleensä pääkaupunkiseudulta näitä paikkoja joihin en pääse mitenkään.

Mainitse että tarvitset työsuhdeasunnon.

Vierailija
40/61 |
20.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olkaa varovaisia.

Tämän uutisen jälkeen, millä todennäköisyydellä TE-toimisto alkaa kysellä oma-aloitteisesti tarkempia tietoja tuohon kysymykseen vastaamisesta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan