Kakkujen tuputus
Tosi hankalaa kyläpaikoissa tai kutsuilla, kun vängällä tuputetaan ottamaan kaiken maailman kakkuja ja sokerista syötävää. Mulla EI ole diabetestä, enkä viitsi valehdella, että on, mutta en kertakaikkiaan pysty syömään mitään äklömakeaa. Kaikki pätkiskakut ja yleensäkin sokeriset kakut, pullat ja pikkuleivät ovat ihan painajaista. Noloa, kun puoliväkisin vaaditaan ottamaan joka sorttia.
Joskus oon salaa kerännyt lautasliinan mutkaan lautaselle väkisin mätetyn kakkupalan ja vessareissulla huuhtonut pöntöstä.
Ei vaan uppoa makea, suklaatakaan en ole pystynyt syömään varmaan 30 vuoteen palaakaan.
Kaikki suolainen syötävä maistuu kyllä (kunhan ei ole liian rasvaista yms. uppopaistettua) , esim. sushia en ikinä varmaan saa tarpeeksi. Enkä lohivoileipiä :)
Oon ollut usein kyläpaikoissa ja kutsuilla ja juhlissa, joissa ei ole tarjolla yhtään mitään suolaista.
Kommentit (45)
Voisitteko ymmärtää, että ihmisten erilaiseen ruokavalioon on usein syynä sairaudet! Joita ei todellakaan tarvitse alkaa avaamaan kaiken maailman seurueille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienen palan voi syödä ihan kohteliaisuudesta.
Minä en syö karkkia. Kerran eräs henkilö tarjosi lakritsaa. Kerroin etten syö karkkia. Siihen hän tokaisi, että lakritsa ei ole karkkia. Vastasin etten ole vielä tähän päivään opetellu. Ennen olin hulluna lakritsaan. En todellakaan ota kenenkään mieliksi.Nii-i. Ja jäi vielä sanomatta, että lähtiessä usein vielä kakkaan isännän hattuun.
Eikö itellä oo kanttia kieltäytyä?! Minä en ole vielä mielistelyn taitoa tähän ikään oppinut, enkä opettele. Pasko mihin lystäät!
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko ymmärtää, että ihmisten erilaiseen ruokavalioon on usein syynä sairaudet! Joita ei todellakaan tarvitse alkaa avaamaan kaiken maailman seurueille.
Varmaan onkin. Voisitteko kuitenkin ymmärtää, että kaikki ei pidä makeasta! Minulle ei maistu suklaa, karkki ym., mutta jäätelöä syön.
Minkälaisia nahjuksia te olette? Pitää sanoa jämerästi "anteeksi, mutta en pidä makeasta". Fiksu emäntä tai isäntä tarjoaa myös suolaista syötävää.
Nii-i. Ja jäi vielä sanomatta, että lähtiessä usein vielä kakkaan isännän hattuun.