Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?
eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?
Kommentit (1580)
Täällä väläytellään ettei täällä ole voitu uskottavasti osoittaa todeksi Jumala, Raamattu ja Raamatussa kerrotut asiat. Ei ihminen siihen pystykään. Ihminen voi tarjota niitä ihmisestä lähtöisin olevia perusteluja ja vakuutteluja. Jumala itse on se, joka uskon synnyttää. Jumala on haastanut ihmistä etsimään Jumalaa ja lähestymään Häntä. Jumala ottaa siinä mielessä ensimmäiset askeleet että on ihmisen luonut ja painanut sinne Jumalakaipuun. Kun ihminen on siinä pisteessä että hän haluaa selvittää asioita, niin Raamatun lukeminen ja Jumalalle puhuminen ovat ne lähestymiskeinot, jotka ihmiselle on annettu. Jos ei kelpaa niin ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle pohdittavaa.
Pohdipa sinä, aikasi kuluksi, Isä Meidän -rukouksen kohtaa: "Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta". Miksi Jumala saattaa uskoviaan kiusaukseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli Jessen rakkaus meitä kohtaan ei olekaan rajatonta, vaikka sitä mainostetaan niin paljon? Kaveri, joka armahti häntä kiduttaneet pakanat tuomitseekin helvettiin vain koska joku ei valinnutkaan uskoaan oikein?
Eli koko kristinusko ON huijaus ja Jeesus pelkkä kaksinaamainen Trump-klooni.
Tuomio ei ole siksi että ei usko Jeesukseen, vaan siksi että on syntinen ja erossa Jumalasta.
Ja Jeesus taas antoi tappaa itsensä, jotta vapauttaisi meidät synneistä. Ja jos kerran ei tule tuomiota siitä, ettei usko häneen vaan synneistä, joista niistäkin hän on jo vapauttanut, niin mikä pointti oikein on tämän ketjun aloituksessa?
Aloituksen pointti on vittuilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska en usko mihinkään helvettiin. Ei sellaista ole kuin hihhuleitten mielikuvituksessa.
Mutta mehän ollaan jo siellä helvetissä - edellisessä elämässä tehtyjen syntien ja virheiden tähden. Mitä huonommin täällä pyyhkii, sen pahempia syntejä ja virheitä tuli edellisessä elämässä tehtyä, mutta kun ei vaan muisteta. Sitten ne, jotka täällä helvetissä parhaiten porskuttaa, on sitä yltäkyllää ja kaikkea, kuten miljoonataloa, ökyautoa, venettä jne. niin heidän suurimmat synnit olivat olleet tyyliin punaisia päin kävely. Siitä rangaistus tässä helvetissä on jumalaton verotus.
Itse olin edellisessä elämässä varmaan joku rosvo, joka siellä Klondikessa murhasi mainareita kylmäverisesti ja raukkamaisesti ja rosvosi heidän vaivalla kaivamat kullat. Sitten olin myös varmaan pyörittänyt saluunaa, jossa oli prostituouidut ja uhkapelit. Porukkaa tuli naisten takia pelaamaan ja minä sitten heidät huumasin ja tyhjensin taskut. Näiden syntien takia nyt sitten lusin täällä helvetissä ikuiseen köyhyyteen ja pitkiin työttömyyskausiin tuomittuna. Onnea ei ole hirveesti missään ollut, koska edellisessä elämässä olin mikä olin. Varmaan olin myös ahne maan omistaja, kun kerran asun vuokralla ja makselen korkeita vuokria. Tämä rangaistus siitä ahneudesta.
No oisko ihme? Heh heh. 😃
Mitä veikkaatte, mitä syntiä te harjoititte edellisessä elämässänne, kun täällä menee niinkuin menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle pohdittavaa.
Pohdipa sinä, aikasi kuluksi, Isä Meidän -rukouksen kohtaa: "Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta". Miksi Jumala saattaa uskoviaan kiusaukseen?
No, Jumala koettelee ja kokeilee, miten herkästi kukakin lähtee synnin teille. Sitten rankaisee siitä, kun on tehnyt huorin, varastelut, valehdellut saadakseen hyötyä, uhkapelannut ahneuspäissään jne. Itsepähän on niitä miinoja viritellyt, antanut ihmisille heikkoutta, jotta voimme tehdä kaikki mahdolliset virheet ja on tehnyt maailmasta tämmöisen. Ihan ite. Luonut ihmisestä pöljän heikon ja sitten tuomitsee ihmistä heikkoudesta ja pöljyydestä, kun aluksi itse ihmisestä sellaisen tarkoituksella teki. Tätä ymmärtääkseen pitäisi olla Jumalan kaltainen.
Sitten kun se on sitä, että ihminen voi kasvaa ja tulla paremmaksi ainoastaan vastoinkäymisten ja ongelmien kautta, ettei siitä kun hyvin menee. Hyvin menemisestä nousee vaan kusi päähän eikä ihminen sillä kasva ihmisenä.
Entä jos ainoa oikea Jumala onkin Xenu ja olet koko elämäsi veikannut väärää hevosta? Silloin kiehut samassa sopassa vihaamiesi ateistien kanssa? Kuinka paljon silloin sua mahtaa keljuttaa?
Kiusauksista. Olen tätä viime kuukausina pohtinut.
Jaakobin kirjeessä: Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee. Kenellä se on viinan himo, kenellä väärän seksin himo, kuka haluaa syödä ylen, ketä vaivaa vallanhimo tai rahanhimo. Hyviäkin asioita voi haluta väärin, eli ei osata laittaa stoppia ja hillitä omia himojaan ja silloin siitä alkaa olla vahinkoa muillekin ihmisille. Esimerkkinä nyt vaikka hallitusten ja valtaapitävien päätökset jotka usein varmistavat sen että oma napa menestyy, muista ei niin väliä.
1 Kor. 10:13 "Hän ei salli teitä kiusattavan enempää kuin kestätte, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää." Usein se on siis se oma himo joka houkuttelee. Joskus myös paholainen voi lyödä pökköä pesään ja vieläpä yllyttää. Jumala sallii koetuksen hetkiä. Eihän se kivaa ole. Jeesus oli itse kuitenkin esimerkki siitä, että paholainen yritti jallittaa Jeesustakin lankeamaan kiusauksen hetkellä. Matteuksen 4. luvussa.
Kuka muu Jumala on tullut ihmiseksi ja viitsinyt elää ihmisenä? Ihmisenä ollessaan Jeesuksena, sanotaan että Jeesus oli kaikessa kiusattu niin kuin mekin, mutta kuitenkin ilman syntiä.
Kiusausten ja lankeemuksen kohdatessa ihminen voi päättää jatkaako synnissä ja tulee näin kovettaneeksi itseään, vai kääntyykö hän lankeemuksenkin jälkeen heti Jumalan puoleen myöntäen että moka kävi ja pyytää anteeksiantoa. Tässä on se eri, joka erottaa Jeesuksen todellisen seuraajan feikkiuskovista. Uskovat eivät voi pitkään jäädä syntiinsä, koska se alkaa vaivaamaan.
"Äläkä saata meitä kiusaukseen?" Toisinaan on kausi, jolloin Jumala kiusauksia sallii ja olen oppinut niiden aikana paljon ihmisestä ja Jumalasta. Ja sitten tulee aika, että kiusaukset pysyvät poissa. On lupa rukoilla ja pyytää että kiusaukset pysyvät poissa.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ainoa oikea Jumala onkin Xenu ja olet koko elämäsi veikannut väärää hevosta? Silloin kiehut samassa sopassa vihaamiesi ateistien kanssa? Kuinka paljon silloin sua mahtaa keljuttaa?
No sehän siinä, kun niitä eri uskontoja ja Jumalia on niin paljon. Pitäisi vissiin uskoa vähän kaikkiin, niin pelastuisi sitten varmemmin. Miljoona uskontoa ja kaikki huutaa päälle, että tämä meidän kirkko ja uskonto on ainut oikea ja kaikki muut ovat väärässä! No, miten niistä kaikista voi jokainen olla se ainut oikea? Kovin on vaikeiksi tehty ymmärtää nuo uskon asiat.
Mittee ne suomalaiset kiroilee niin raskaasti.Sitä ei luoja hyvällä katsele. Sanoo venäläisille,että yksi ydinpommi nin se on sillä siluveplee.
Ei pelota, ei siinä mitään uutta olisi. Vanha helvetti vain jatkuisi....
t. kahdentoista kakaran YH-isä
Ei pelota koska en usko siihen.
Uskon kyllä Jumalaan ja Jeesukseen, mutta en Helvettiin enkä kaikkeen mitä raamatussa sanotaan.
Uskon jälleensyntymään.
Jehovat nyt ei oo ainakaan se oikea uskonto. No, perkele kun huijaavat ja rosvoavat ihmisten omaisuudet, asunnot ja maat sen uskonsa varjolla ja puhuvat vielä tekopyhästi ulkokultaisuudesta ym. Äidin puolen suvussa on hitosti niitä jehoviin hurahtaneita. Ja kaikki perinnöt, torpat, tilukset sun muut ovat menneet jehovien omistuksiin, vaikkeivät ole olleet edes perillisiä. Kaikki on kusetettu ja mummokin asui loppuikänsä vuokrayksiössä, vaikka vanhemmiltaan jäi talo. Olis pitänyt senkin kääntyä jehovaksi, niin ei olisi koko perintöä vedetty välistä.
Eikä se oo Hell untalaiset sen paremmin. Toiselle saa tehdä ihan mitä huvittaa ja kaiken on muka Jumala antanut anteeksi jo ennakkoon. Kirkossa huudetaan täydessä hurmoksessa. Ei mitään uskottavuutta koko touhussa.
Eiköhän se, mikä on se ihka ensimmäinen uskonto, ole lähimpänä totuutta kuin mitkään näistä 1800-luvulla ja sitä myöhemmin keksityt huuhaa uskonnot joilla vaan dollareita kerätään taskuihin.
Palvo sinä hihhuli vaan sitä blondia arabi mielikuvitusolentoasi, ja saat elää jumalampelossa helvettiäsi jo elinaikanasi.
Ei pelota. Sydämeni on puhdas. Jos tämä ei riitä jumalalle, en halua hänen luokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni me eletään nyt helvetissä ja kuolema on ikuinen lepopaikka.
Nimenomaan sinun mielestäsi. Sieltä mielestä ja ajatuksista kaikenlainen kumpuaa.
Raamattu kehottaakin uskovia "vyöttämään mielensä kupeet" etteivät ne mielen/ajatusten housut valahda alas ja sinne mieleen voidaan silloin istuttaa kaikenlaista höttöä ja valhetta.
On se raamatun sisältökin tullut jonkun mielestä.
En ole kellekään pahaa tehnyt, eli jos jumala siitä huolimatta minut helvettiin laittaa, niin en minä semmoista jumalaa olisi halunnut palvoakaan. Eipä sille sitten mitään pieni ihminen mahda.
Mistähän sie tiedät minne mie olen menossa?