Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?

Vierailija
20.01.2026 |

eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?

Kommentit (1430)

Vierailija
1421/1430 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ajattelussa väärä lähtökohta, pitää lähteä tosiasioista eikä mieleisestään oletuksesta. Näin: Maailmassa on hyvää ja pahaa. Maailman teki Jumala, joka on kaikkivaltias ja kaikkitietävä. Aluksi ei ollut kuin Jumala. Siispä hyvä ja paha ovat Jumalan aikaansaannosta. Ja koska Jumala jo alussa tiesi kaiken ja pystyi tekemään mitä vain, tämä kaikki on juuri kuten Jumala haluaakin sen olevan, muuten hän olisi tehnyt jotakin muuta.

Ainut mikä voisi tuon romuttaa olisi se että Jumala ei tiedäkään kaikkea tai ei pysty tekemään kaikkea. Olisiko sitten niin?

Minä en oleta, vaan minä tiedän. Loogisesti ristiriitaisilta vaikuttavat asiat vaikuttavat ristiriitaisilta vain siksi, että tavallisen ihmisen mielen käsityskyky on niin rajoittunut. 

Vierailija
1422/1430 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut mikä voisi tuon romuttaa olisi se että Jumala ei tiedäkään kaikkea tai ei pysty tekemään kaikkea. Olisiko sitten niin?

Kolmas vaihtoehto on "Kaikella on määräaikansa".

Miksi on? Millä tavoin se asian ratkaisisi? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/1430 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on ajattelussa väärä lähtökohta, pitää lähteä tosiasioista eikä mieleisestään oletuksesta. Näin: Maailmassa on hyvää ja pahaa. Maailman teki Jumala, joka on kaikkivaltias ja kaikkitietävä. Aluksi ei ollut kuin Jumala. Siispä hyvä ja paha ovat Jumalan aikaansaannosta. Ja koska Jumala jo alussa tiesi kaiken ja pystyi tekemään mitä vain, tämä kaikki on juuri kuten Jumala haluaakin sen olevan, muuten hän olisi tehnyt jotakin muuta.

Minä en oleta, vaan minä tiedän. Loogisesti ristiriitaisilta vaikuttavat asiat vaikuttavat ristiriitaisilta vain siksi, että tavallisen ihmisen mielen käsityskyky on niin rajoittunut. 

Etkö itse olekaan ihminen? Vai miksi väität tietäväsi tuollaista?

Vierailija
1424/1430 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpas tuomitseva. 

Aivan järkyttävän tumitseva tämä ap! Eniten pelottaa juuri tuollaiset kiihkouskovaiset tuputtajat. Luovat helvetin maan päälle. 

Vierailija
1425/1430 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö itse olekaan ihminen? Vai miksi väität tietäväsi tuollaista?

Olen ihminen. Koska minä tiedän.

Vierailija
1426/1430 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Jeesus tuomitsee ketään helvettiin vain koska ei sattunut edustamaan juuri ap:n mielen mukaista uskoa, se osoittaa koko kristinuskon olleen huijausta. Tällöin nimitäin Jeesuksen rakkaus onkin ehdollista ja pelastumisensa eteen pitää kuitenkin itse tehdä jotain (eli uskoa oikein), vaikka samalla toitotetaan ettei ihminen voi tehdä pelastumisensa eteen mitään itse.

Jeesus alkaa ap:n jutuissa kuulostaa enemmän Trump-tyyliseltä despootilta eikä Jeesukselta.

Vierailija
1427/1430 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolmas vaihtoehto on "Kaikella on määräaikansa".

Miksi on? Millä tavoin se asian ratkaisisi? 

Totuus ei pala tulessakaan.  Paha saa palkkansa ja oikeus voittaa.

Vierailija
1428/1430 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Jeesus tuomitsee ketään helvettiin vain koska ei sattunut edustamaan juuri ap:n mielen mukaista uskoa, se osoittaa koko kristinuskon olleen huijausta. Tällöin nimitäin Jeesuksen rakkaus onkin ehdollista ja pelastumisensa eteen pitää kuitenkin itse tehdä jotain (eli uskoa oikein), vaikka samalla toitotetaan ettei ihminen voi tehdä pelastumisensa eteen mitään itse.

Jeesus alkaa ap:n jutuissa kuulostaa enemmän Trump-tyyliseltä despootilta eikä Jeesukselta.

Se, ettei ihminen voi tehdä pelastuksensa eteen mitään itse, on väärinkäsitys. Ihminen ei voi varmistaa omaa pelastustaan. Se on eri asia.

Vierailija
1429/1430 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella olisi oikeaa tietoa, mutta kukaan ota vakavasti. Kamaan tyypit nyt, ei oo kliffaa hei.

Vierailija
1430/1430 |
02.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisella olisi oikeaa tietoa, mutta kukaan ota vakavasti. Kamaan tyypit nyt, ei oo kliffaa hei.

En odottanutkaan, että minut otettaisiin vakavasti. Ihan mukava on kuitenkin itse tietää. Halusin saada tietää ja olen iloinen, että sain tietää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi