Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?
eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?
Kommentit (1403)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parannus on tehtävä jos siihen voi mutta sydämen usko riittää. Muista ryöväri ristillä.
Se on vain tarina.
Voisiko hän, joka muistutti ryöväristä ristillä, kertoa, miksi Jeesus valehteli olevansa ryövärin kanssa tänä päivänä Paratiisissa, mutta laskeutui kuitenkin alas Tuonelaan. Oliko Jeesus kahdessa paikassa samanaikaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota. Sydämeni on puhdas ja elän rehellisesti. Jos on olemassa jumala, jolle tämä ei riitä, niin sitten menen helvettiin. Jos on olemassa helvetti.
"helvetti on toiset ihmiset", "helvetti on tyhjä, kaikki pirut ovat täällä"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap ole edes avannut Raamattua. Sielä lukee hyvin selitetysti ettei kukaan joudu helvettiin. Lue Raamattua Ap. Puhut jumalan- ja uskonpilkkaa. Jos olisit lukenut Raamattua tietäisit, että juuri siitä syystä ainoastaan voi joutua kadotukseen -->> Tuli järveen. Ei helvettiin.
Valhetta ja harhaan johtamista. Lue itse Raamattu, kirkkoraamattu mieluiten, ei jehovien väärennöksiä.
Ne on kaikki väärennöksiä. Keksittyjä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut käytyä kummassakaan paikassa siis paratiisissa eikä helvetissä ja muidenkin tieto näistä paikoista on tiettävästi vain olettamusta. Varmuutta ei siis ole siitä kumpi paikka on loppujen lopuksi parempi ja näihin paikkoihin menneet tyypit kaiketi sen paikan viihtyvyyden tekevät. Luulisin helvitissä olevan enemmän aitoja tyyppejä ja siellä toisessa on ihan toisen laista sakkia.
Jumalasta ja Jumalan vaikutuksesta tulee kaikki kuviteltavissa oleva hyvä/hyvyys mitä maailmassa on . Helvetissä ei ole sellaista kuin seura, ilo, onni, kauneus, hauskuus, rakkaus, perhe, yhteys, unelmat, uni, ravinto, happi, lepo, rauha, eläimiä, värejä, miellyttävää lämpöä, jne. Eikä ulospääsyä.
Miksi jumala loi sellaisen paikan?
Nenärengas on paras miesten karkoitin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Pelkään, mutta kun eri uskontoja ja niiden helvettejä on maailmassa tuhansia, enkä tiedä mikä niistä on oikeassa. Kaikki tietysti väittävät kivenkovaan olevan se "ainoa oikea". En siis tiedä minkä jumalan nimeen tässä pitää vannoa, että välttyy tältä kohtalota.
Jumala puhuu kaikkien uskontojen kautta. On siis saman tekevää minkä valitset, koska Jumala ei tuomitse ketään vain siksi että valitsi "tyhjän arvan".
Jumala puhuu vain uskon kautta. Uskon jossa uskot Hänen Poikaansa.
Olematon mitään puhu. Vai onko sinulla tallenteita muka?
Kuusamossa ei olekaan saamelaisia.
Mitä syötte kun rahat ei meinaa riittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Omasta totuudesta kiinnipitäminen ei ole syntiä. Päinvastoin. Omasta totuudesta kiinnipitäminen tarkoittaa sitä, että on rehellinen itselleen. Rehellisyys itselle on hyvin tärkeää. Se on juuri valheen isä, joka yrittää eksyttää, ja pahinta valehtelua on valehtelu itselleen.
Onko sinulle 8 miljardia totuutta?
Kyse on yhdistymisestä ja yhdistämisestä. Oma totuus ei voi yhdistyä Jumalan totuuden kanssa, jos omasta totuudesta luovutaan jo ennen kuin sitä on edes yritetty yhdistää Jumalan totuuden kanssa. Omasta totuudesta luopuminen ei vie kohti Jumalaa.
Ei ole mitään jumalan totuutta kun ei ole jumalaakaan.
Autoni on käynyt pihalla 20 minuuttia tyhjäkäynnillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin psykoosissa jossa koin että olin joutunut helvettiin. Se oli kokemuksena karmaiseva. Tunnen että uskoni Jumalaan auttoi minut pois pahimmasta mutta viimevuosina uskonto on alkanut aiheuttaa minulle ahdistusta. Tunnen että kaikki on väärin, toimin väärin, teen syntiä. Minulle on alkanut tulla siitä itsessään paha ahdistus ja uupumus ja koen itseni jatkuvasti vääräksi. Minulla on ollut nuoresta asti voimakas itsesyyllisyys ja häpeä sekä uskonnollisia pakkoajatuksia. Miksi meihin on rakennettu viettejä jotka kaikki on väärin? Kaikki elämässä on yhtä sääntöä.
Koen syvällä sisimmässäni olevani kuitenkin hyvä ihminen, haluan tehdä hyvää ja se joko kantaa tai ei minua elämässä ja kuoleman jälkeen.
Saatana on tämän maailman ruhtinas. Saatanan vaikutusvallasta pääsee pois seuraamalla Jeesusta. Pelastava usko on sitä, että uskoo
Miksi jumala antaa saatanan mellastaa? Eikö mahda sille mitään?
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska ei tarvitse. Jos Jeesus kerran armahti tuosta vain pakanat, jotka kiduttivat hänet hengiltä, niin hän armahtaa myös niitä, jotka eivät elämässään osanneet valita oikeaa uskontoa.
Eieiei, sittenhän jumala loi helvetin ihan turhaan. Eivätkä luulevaiset hurskaudessaan voisi hekumoida väärinuskovien ikuisella kärsimyksellä. Varsinkaan sen naapurin Pirkon, joka on ateisti.
Kylläpä on tässäkin tuhlattu aikaa mielikuvituskirjan tekstien pohtimisille.
Raamattu ei ole mielikuvituskirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska ei tarvitse. Jos Jeesus kerran armahti tuosta vain pakanat, jotka kiduttivat hänet hengiltä, niin hän armahtaa myös niitä, jotka eivät elämässään osanneet valita oikeaa uskontoa.
Eieiei, sittenhän jumala loi helvetin ihan turhaan. Eivätkä luulevaiset hurskaudessaan voisi hekumoida väärinuskovien ikuisella kärsimyksellä. Varsinkaan sen naapurin Pirkon, joka on ateisti.
Erittäin viehättävä kuvaus vanhurskaiden nautiskelusta syntisten kustannuksella on Ilmestyskirjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittenhän helvetti on sulle(kin) hyvä paikka kun oot täynnä passiivisaggressiivista vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, mieluummin siellä kun uskovaisten kanssa taivaassa.
Sinulla ei ole aavistustakaan tuonpuoleisesta.
Heh, ei sinullakaan, mutta voin nyt kertoa sinulle: Sellaista ei ole. Ne on vaan sellaisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Omasta totuudesta kiinnipitäminen ei ole syntiä. Päinvastoin. Omasta totuudesta kiinnipitäminen tarkoittaa sitä, että on rehellinen itselleen. Rehellisyys itselle on hyvin tärkeää. Se on juuri valheen isä, joka yrittää eksyttää, ja pahinta valehtelua on valehtelu itselleen.
Onko sinulle 8 miljardia totuutta?
Kyse on yhdistymisestä ja yhdistämisestä. Oma totuus ei voi yhdistyä Jumalan totuuden kanssa, jos omasta totuudesta luovutaan jo ennen kuin sitä on edes yritetty yhdistää Jumalan totuuden kanssa. Omasta totuudesta luopuminen ei vie kohti Jumalaa.Ei ole mitään jumalan totuutta kun ei ole jumalaakaan.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Jos jokin jumaluus on olemassa eikä ymmärrä, miksi en siihen uskonut ja osoita armoa, ei se koskaan ollut uskomisen arvoinenkaan.
Kannattaisi uskoa. Sinuakin on nyt varoitettu, ole hyvä.
Raamatusta:
27Rikas mies sanoi: Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon. 28Minulla on viisi veljeä hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan. 29Abraham vastasi: Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä. 30Ei, isä Abraham, mies sanoi, mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät. 31Mutta Abraham sanoi: Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.
Voi kuinka ylevä ja hurskas olo sinulla, kun pääset varoittelemaan ihmisiä. Et taida tajuta, että saarnaamisesi aiheuttaa muille ärtyneisyyttä. Ei ne sinua kiittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jotkut ihmiset väittää ja pelottelee helvettiin joutumisella. Se on ihmisten keksimä kontrolloimis tapa.
Sama kuin se, että saa synnit anteeksi. Se on vain tapa saada itselle parempi mieli. Ikäänkuin automaatti, jolla saat anteeksi kun olet tehnyt jotain pahaa. Ai, teit jotain syntiä, no ei se haittaa ota tikkari ja mukavaa päivää.
Synnit voi saada anteeksi vain, jos katuu eikä enää tee syntiä. Olennaista on se, ettei enää tee syntiä.
Syntiä ei ole olemassa.
Menköön töihin ja tienatkoon omat rahansa, niin oppivat edes joskus rahan arvon ja on olemassa se pieni toivon kipinä, ettei jälkikasvustaankaan tulis yhteiskunnan rasite, kädestä suuhun elävä loislauma.