Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?
eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?
Kommentit (1286)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teidän oppinne teologia on?
Jos tämä kysymys oli minulle, niin ei tarvitse teititellä, kiitos vain. En opeta mitään oppia tai uskomusta vaan sitä, mikä on totuus. Se ei perustu mihinkään ajatusrakennelmaan, vaan oikeaan tietoon, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta.
Kysymys oli kaikille opin perusteista. Ymärtääkseni ne löytyy joka suuntuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teidän oppinne teologia on?
Jos tämä kysymys oli minulle, niin ei tarvitse teititellä, kiitos vain. En opeta mitään oppia tai uskomusta vaan sitä, mikä on totuus. Se ei perustu mihinkään ajatusrakennelmaan, vaan oikeaan tietoon, jonka olen ansainnut ja saanut Jumalan armosta.
Kysymys oli kaikille opin perusteista. Ymärtääkseni ne löytyy joka suuntuksesta.
Ymmärtääkseni ne löytyy joka suuntauksesta?
Minulta ei, koska en edusta mitään suuntausta.
"Tässä viestissä ei ollut päätä eikä häntää."
Tarkoittaa, että totuus vastustaa totuutta eli estää näkemästä totuutta. Raamatussahan ei varsinaisesti puhuta mitään helvetistä vaan gehennasta eli Ben-Hinnomin laaksosta. Jumalan sana on totuus ja gehenna tarkoittaa yksinkertaisesti iankaikkista syntiä, eli eksymistä Jumalan totuudesta. "mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin." (Mark. 3:29) Pyhä Henki on totuuden henki eli Jumalan totuus. Pyhää Henkeä ei voi saada niin kauan kuin pitää omasta totuudestaan kiinni. Synti on sitä, että ihminen on eksynyt omaan totuuteensa, eikä näe muita totuuksia. Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla." (Joh. 8:21) "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja s* astaisten ja m* rhaajien ja h* orintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm. 21:8)
Kuten vuorisaarnan autuaaksi julistuksista voidaan todeta: "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta." Tämä tarkoittaa käytännössä, sitä, että on avoin vastaanottamaan Pyhän Hengen, koska oma totuuskäsitys ei ole sen esteenä, Tässä käytetään samaa kreikankielen sanaa "pneuma", kuin käytetään esim. Johanneksen evankeliumissa. "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki." "Liha" tarkoittaa vanhaa liittoa, eli liittoa, jonka Jumala teki Nooan ja tämän jälkeläisten kanssa. Hengen liitto on uusi liitto, jonka Jeesus teki opetuslasten kanssa. Synnin laki palveli vanhaa liittoa ja Henki uutta liittoa. Näin ollen "Helvetti" on vanha liitto, eli vanha totuuskäsitys. Tästä kiinnipitäminen johtaa vertauskuvallisesti gehennaan eli Uuden Jerusalemin ulkopuolelle. Uusi Jerusalem taas kuvaa uutta Hengen liittoa. Kuten Johanneksen ilmestyksessä sanotaan: "Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niin kuin morsian, miehellensä kaunistettu." "Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja h*orintekijät ja m*rhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät." Näin ollen Jumalan Sana, totuus, on uudessa liitossa iankaikkinen elämä ja vanhassa liitossa iankaikkinen kadotus eli jääminen uuden liiton ulkopuolelle. Ihminen valitsee kumpaan liittoon uskoo. Helvetti ei siten ole paikka vaan liitto Jerusalem. Jerusalem tarkoittaa rauhaa. Näin ollen "helvetti" on jäämistä rauhan ulkopuolelle. Liitto taas tarkoittaa yleisesti osapuolten välistä sopimusta tai yhteenliittymää, joka on perustettu tietyn tavoitteen saavuttamiseksi. (Joh. 17:17 - 23 ja Room. 7:25)
Ei oo vaihtoehtoja.
Pakko mennä helvettiin (töihin) joka viikko
Vierailija kirjoitti:
"Tässä viestissä ei ollut päätä eikä häntää."
Tarkoittaa, että totuus vastustaa totuutta eli estää näkemästä totuutta. Raamatussahan ei varsinaisesti puhuta mitään helvetistä vaan gehennasta eli Ben-Hinnomin laaksosta. Jumalan sana on totuus ja gehenna tarkoittaa yksinkertaisesti iankaikkista syntiä, eli eksymistä Jumalan totuudesta. "mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin." (Mark. 3:29) Pyhä Henki on totuuden henki eli Jumalan totuus. Pyhää Henkeä ei voi saada niin kauan kuin pitää omasta totuudestaan kiinni. Synti on sitä, että ihminen on eksynyt omaan totuuteensa, eikä näe muita totuuksia. Niin Jeesus taas sanoi heille: "Minä menen pois, ja te etsitte minua, ja te kuolette syntiinne. Mihin minä menen, sinne te ette voi tulla." (Joh. 8:21) "Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja s* astais
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Omasta totuudesta kiinnipitäminen ei ole syntiä. Päinvastoin. Omasta totuudesta kiinnipitäminen tarkoittaa sitä, että on rehellinen itselleen. Rehellisyys itselle on hyvin tärkeää. Se on juuri valheen isä, joka yrittää eksyttää, ja pahinta valehtelua on valehtelu itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Kuten vuorisaarnan autuaaksi julistuksista voidaan todeta: "Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta." Tämä tarkoittaa käytännössä, sitä, että on avoin vastaanottamaan Pyhän Hengen, koska oma totuuskäsitys ei ole sen esteenä, Tässä käytetään samaa kreikankielen sanaa "pneuma", kuin käytetään esim. Johanneksen evankeliumissa. "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki." "Liha" tarkoittaa vanhaa liittoa, eli liittoa, jonka Jumala teki Nooan ja tämän jälkeläisten kanssa. Hengen liitto on uusi liitto, jonka Jeesus teki opetuslasten kanssa. Synnin laki palveli vanhaa liittoa ja Henki uutta liittoa. Näin ollen "Helvetti" on vanha liitto, eli vanha totuuskäsitys. Tästä kiinnipitäminen johtaa vertauskuvallisesti gehennaan eli Uuden Jerusalemin u
Sinun ajattelusi on sekavaa.
Enemmän pelottaa joutuminen ikuisuuteen palstan uskisjankkaajien kanssa, joten ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän pelottaa joutuminen ikuisuuteen palstan uskisjankkaajien kanssa, joten ei kiitos.
Tuollaista asiaa nyt ei kannata pelätä.
Raamatusta:
26Älkää siis pelätkö ihmisiä. Ei ole kätköä, joka ei paljastuisi, eikä salaisuutta, joka ei tulisi ilmi. 27Minkä minä sanon teille pimeässä, se julistakaa päivänvalossa, ja mitä kuulette korvaanne kuiskattavan, se kuuluttakaa julki katoilta. 28Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin. 29Varpusia saa kolikolla kaksi, mutta yksikään niistä ei putoa maahan, ellei teidän Isänne sitä salli. 30Teidän jokainen hiuskarvannekin on laskettu. 31Älkää siis pelätkö. Olettehan te arvokkaampia kuin kaikki varpuset.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Omasta totuudesta kiinnipitäminen ei ole syntiä. Päinvastoin. Omasta totuudesta kiinnipitäminen tarkoittaa sitä, että on rehellinen itselleen. Rehellisyys itselle on hyvin tärkeää. Se on juuri valheen isä, joka yrittää eksyttää, ja pahinta valehtelua on valehtelu itselleen.
Onko sinulle 8 miljardia totuutta?
Olin psykoosissa jossa koin että olin joutunut helvettiin. Se oli kokemuksena karmaiseva. Tunnen että uskoni Jumalaan auttoi minut pois pahimmasta mutta viimevuosina uskonto on alkanut aiheuttaa minulle ahdistusta. Tunnen että kaikki on väärin, toimin väärin, teen syntiä. Minulle on alkanut tulla siitä itsessään paha ahdistus ja uupumus ja koen itseni jatkuvasti vääräksi. Minulla on ollut nuoresta asti voimakas itsesyyllisyys ja häpeä sekä uskonnollisia pakkoajatuksia. Miksi meihin on rakennettu viettejä jotka kaikki on väärin? Kaikki elämässä on yhtä sääntöä.
Koen syvällä sisimmässäni olevani kuitenkin hyvä ihminen, haluan tehdä hyvää ja se joko kantaa tai ei minua elämässä ja kuoleman jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo vaihtoehtoja.
Tämä maapallolla eläminen on juuri kuin kidutusta, eikä meille edes pahinta kun emme elä jossain köyhimmässä diktatuurissa. 40 h orjuutta joka viikko, jolla saa juuri katettua biologiset tarpeensa. Yksi oravanpyörä jossa kaikki on verolla, väärin ja eläminen maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo vaihtoehtoja.
Tämä maapallolla eläminen on juuri kuin kidutusta, eikä meille edes pahinta kun emme elä jossain köyhimmässä diktatuurissa. 40 h orjuutta joka viikko, jolla saa juuri katettua biologiset tarpeensa. Yksi oravanpyörä jossa kaikki on verolla, väärin ja eläminen maksaa.
Eikös se juuri ollut ihmiselle kapinasta asetettu kirous tehdä työnsä otsa hiessä ansaitakseen leipänsä ohdakkeiden joukosta?
Ei koska Jeesus on minun Herra.
Mitäs ylipapitar on mieltä siitä että minun totuuteni on nuijia vastustajani?
Parannus on tehtävä jos siihen voi mutta sydämen usko riittää. Muista ryöväri ristillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä helvetti on? Raamatussa sitä ei ikinä mainita. Sellaista paikkaa ei ole... oletko ikinä edes avannut Raamattua ap?
Valhetta.
Helvetti mainitaan usein ja ikuinen kadotus.