Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyväksyykö aikuinen kissa helposti uuden kissanpennun?

Vierailija
18.07.2023 |

Joka ei ole sen oma poikanen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aikuinen kissa on itse saanut pentuja ja menettänyt ehkä kaikki tai muutaman, ottaa uuden pennun innolla siipiensä suojaan. Omat kissani ovat yleensä hyväksyneet, toiset heti, toisilla on mennyt hieman pitempään. Riippuu paljon kissan luonteesta.

Vierailija
2/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyy tai ei hyväksy. Ei ole muuta vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää riippuu ihan "henkilökemioista", ei ole pääsääntöä. Kannattaa ottaa uus tulokas alkuun koeajalla. Koko huusholli stressaantuu vaan jos eivät tulekaan toimeen.

Vierailija
4/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni kissalla meni pari päivää kun hyväksyi kaverikseen kissanpennun.

Vierailija
5/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus on, että hyväksyy paremmin vastakkaisen sukupuolen.

Eli jos aikuinen kissa on tyttö, niin poikakissanpentu siedetään paremmin.

Vierailija
6/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kissaa. Kun ensimmäinen kisuli oli 5v, päätin ottaa toisen. Kissani oli todella lellitty, meni kauan, ennenkuin hän hyväksyi uuden kaverin. Ei tykännyt, kun hellin tulokasta, yritti väkisin tulla väliin yms. Nyt ovat kuin paita ja peppu, parhaat ystävät. Yhtä lellittyjä molemmat. 😻

Vierailija
7/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne yleensä hyväksyvät ainakin sellaiset pennut, jotka syntyvät samassa huushollissa asuvalle emokissalle. Siitä minulla ei kyllä ole kokemusta, miten aikuinen kissa reagoi kun taloon tuodaan jostain ulkopuolelta luovutusikäinen pentu.

Vierailija
8/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on niin yksilöitä, että vaikea sanoa etukäteen. Joku hyväksyy ja joku ei. Nyt mulla on niin herkkä, mutta kovapäinen kolli, etten uskalla ottaa toista, vaikka haluaisinkin. Pentu ja/tai huusholli olisi varmaan säpäleinä ennen kuin vanha herra sopeutuisi pentuun.

Vierailija
9/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on niin yksilöitä, että vaikea sanoa etukäteen. Joku hyväksyy ja joku ei. Nyt mulla on niin herkkä, mutta kovapäinen kolli, etten uskalla ottaa toista, vaikka haluaisinkin. Pentu ja/tai huusholli olisi varmaan säpäleinä ennen kuin vanha herra sopeutuisi pentuun.

Vierailija
10/10 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kissani oli aluksi tyrmistynyt kun toin taloon kaksi pentua. Ne oleskelivat ekat viikot omassa huoneessaan ja aikuinen katti nuuski ja sihisi oven alta. Vanhempi kissa sitten tottui pikkuhiljaa pikkukissoihin mutta varsinaisia kavereita ei uusista tulokkaista sille koskaan tullut. Oli luonteeltaan aika erakko ja jyry.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi