Eikö sinua pelota se, että olet matkalla helvettiin ikuisesti?
eikä Jeesus ole vieläkään sydämessä? luuletko että pystyt tai ehdit tekemään parannuksen joskus eläkkeellä kun surkea elämäsi on jo ohi ja olet ehkä parkinsonissa?
Kommentit (1317)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
Entä jos uskoo mutta ei kasteta?
Ihmiset jotka seuraavat Jeesusta , haluavat totella sanaa. Kaste tarkoittaa vanhan hylkäämistä ja uutta elämää.
Kaste ehkä asetettiin vasta Jeesuksen kuoltua ja ylösnoustua, koska ristin ryöväriltä ei edellytetty kastetta.
Eri
Kaste vie ihmistä kohti pelastusta. Sen puuttuminen ei kuitenkaan ole ehdoton este, kuten ei mikään muukaan yksittäinen asia paitsi se, ettei usko.
Mitä tarkoitetaan pelastumisella?
Pelastuminen tarkoittaa tässä yhteydessä pelastumista kadotukselta.
Minä näin unen jossa jumala kertoi, että minulle on paikka hänen oikealla puolellaan. Olen kuulemma hänen suosikkejaan täällä maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen."
Entä jos uskoo mutta ei kasteta?
Ihmiset jotka seuraavat Jeesusta , haluavat totella sanaa. Kaste tarkoittaa vanhan hylkäämistä ja uutta elämää.
Kaste ehkä asetettiin vasta Jeesuksen kuoltua ja ylösnoustua, koska ristin ryöväriltä ei edellytetty kastetta.
Eri
Kaste vie ihmistä kohti pelastusta. Sen puuttuminen ei kuitenkaan ole ehdoton este, kuten ei mikään muukaan yksittäinen asia paitsi se, ettei usko.
Mitä tarkoitetaan pelastumisella?
Jumalan hengen elämää ihmisessä, se alkaa ihmisen tullessa uskoon, on Raamatun määritelmä.
Vierailija kirjoitti:
Minä näin unen jossa jumala kertoi, että minulle on paikka hänen oikealla puolellaan. Olen kuulemma hänen suosikkejaan täällä maan päällä.
Unet eivät ole lähempänä totuutta kuin valve, vaan päinvastoin.
Jumalan hengen elämää ihmisessä, se alkaa ihmisen tullessa uskoon, on Raamatun määritelmä.
Lisäisitkö sen raamatunkohdan, jota tarkoitat?
Mitä tarkoittaa "olla parkinsonissa"?
Millä oikeudella ap arvostelee kenenkään elämää tai valintoja?
Mehän asumme helvetissä. Trump, Putin, Suomen hallitus, jne. Selvä helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on monta kertaa ollut esillä Johannes 3 :3>
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Mikä on toiselle helvetti, voi olla toiselle taivas.
Vierailija kirjoitti:
Mehän asumme helvetissä. Trump, Putin, Suomen hallitus, jne. Selvä helvetti.
Niin, "helvetti on toiset ihmiset".
Vierailija kirjoitti:
Mark Twainin kirja "Kapteeni taivaassa" on kuvaus taivaasta.
Vierailija kirjoitti:
Jumala puhuu myös unien kautta, niinkuin mm.Job kertoo .
Vierailija kirjoitti:
Kari Kuula on kirjoittanut hyvän kirjan helvetistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on monta kertaa ollut esillä Johannes 3 :3>
3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
3:17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
3:18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin. Kääntymisen eli uskoontulon myötä pelastuksen tavoittelu tulee mahdolliseksi. Ennen sitä ihminen ei voi edes tavoitella pelastusta, koska eihän pelastuksen tavoittelu ole mielekästä sellaisen ihmisen näkökulmasta, joka ei usko. Sinä väität ihmisen olevan perillä silloin, kun hän on todellisuudessa vasta kääntynyt oikeaan suuntaan. Uskoontulon myötä suunta on oikea, mutta matka on vielä edessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala puhuu myös unien kautta, niinkuin mm.Job kertoo .
Raamatunkohta, kiitos.
Ei pelota. Se helvetti taitaa jo löytyä täältä maan päältä. Uskon että kuollessa käydään vain läpi jäikö jotain kesken ja kadunko jotain. Sitten synnytään uudelleen riippuen siitä miten hyvin tuli aiempi elämä hoidettua.
Helvetti on tyhjä, kaikki pirut ovat täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei pelota. Se helvetti taitaa jo löytyä täältä maan päältä. Uskon että kuollessa käydään vain läpi jäikö jotain kesken ja kadunko jotain. Sitten synnytään uudelleen riippuen siitä miten hyvin tuli aiempi elämä hoidettua.
Tämä todellisuus ei ole helvetti. Jälleensyntyminen on totta, joten varmaankin tosiaan synnyt uudelleen (en tiedä, onko joku muu vaihtoehto mahdollinen). Kuitenkin jossain vaiheessa on viimeisen tuomion aika.
Miten tullaan uskoon? Haluaisin. Olen lukenut Raamattua, käynyt hengellisissä tilaisuuksissa, rukoillut ja yrittänyt olla mieli ja sydän avoimena, mutta ei ole auttanut. Tahdonvoimakaan ei auta. Eli onko uskoon tulo/uskossa olo jollain lailla psykoottista?